Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van PvT

PvT weegt 83.50 kg, is 61.50 kg afgevallen en heeft zijn streefgewicht bereikt!

89.50 kg
83.50 kg
Doel vandaag: 85.00 kg
Huidig gewicht: 83.50 kg

PvT over zichzelf

Op 7 oktober 2007 was het dan eindelijk zover. Ik heb de knoop doorgehakt. Na de zoveelste slaaploze nacht. Endelijk maar eens de consulsie getrokken dat ik maar eens moest gaan afvallen!

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar te beginnen???? Internet is dan een goede start. Ten eerste ben ik begonnen met een z.g. dagboek. Hierin schreef ik dan op wat ik per dag at. En hierbij zocht ik de calorieën op. Uiteindelijk ben ik via dit dagboek "vervangende" voeding gaan zoeken, en daarmee gi

... 
Lees verder »
Op 7 oktober 2007 was het dan eindelijk zover. Ik heb de knoop doorgehakt. Na de zoveelste slaaploze nacht. Endelijk maar eens de consulsie getrokken dat ik maar eens moest gaan afvallen!

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar te beginnen???? Internet is dan een goede start. Ten eerste ben ik begonnen met een z.g. dagboek. Hierin schreef ik dan op wat ik per dag at. En hierbij zocht ik de calorieën op. Uiteindelijk ben ik via dit dagboek "vervangende" voeding gaan zoeken, en daarmee ging automatisch de calorie-inname naar beneden.

Ik ben dus gestopt met.
1). Cola drinken (nu alleen nog maar light en water).
2.) Géén suiker en melk meer in de koffie en thee. (zoetjes)
3.) Geen gebak meer.
4.) Geen tussendoortjes meer.
5.) Geen chips meer.

Ondertussen is het wel moeilijk, omdat je toch gewend bent om 's avonds te snacken. Hiervoor in de plaats ben ik winterpeen en bloemkool gaan eten.

Ik eet nu tegenwoordig véél fruit (appels, peren, bananen, meloen).

Sporten
Dit is een hoofdstuk apart. Als je nog nooit van je leven gesport hebt, moet je toch iets gaan zoeken waar je je "lekker" bij voelt. Ik ben begonnen met hard-lopen, maar als je 145kg weeg, is dit niet echt een goede bezigheid. Ik was meer aan het genezen van mijn enkel-blessures dan dat ik in een week liep. Uiteindelijk een 2e hands Crosstrainer gekocht. Hierop ben ik gestart met -in eerste instantie- 5 minuten rustig bewegen. Maar naar verloop van tijd kon ik het toch wel 1 uur volhouden op een snel tempo.

dit ging toch wel vervelen, en de zomer kwam eraan. Dus uiteindelijk een Mountainbike gekocht waarop ik me uitleef. (in het bos en op de weg) Ik fiets nu ongeveer 200km per week met een gemiddelde snelheid van 30km/uur.

Ik heb me nu ingeschreven op een sportschool. Hier hoop ik wat meer spiertraining te kunnen doen.

Laatste dagboekbericht

Tuesday, July 20, 2010

Ik krijg op dit moment veel vragen en opmerkingen hoe ik mijn gewicht zo constant kan houden.

Ik sport 6 dagen per week minimaal 11,5 uur
- Ma 1/2 uur rennen 1/2 uur fitness 1 uur spinning
- Di 1/2 uur rennen 1/2 uur fitness 1 uur spinning
- Wo 1 uur racefiets op de weg 1 uur spinning
- Do (vrije dag)
- Vr 2 uur spinning
- Za 1 uur racefiets op de weg
- Zo 3 uur MTB

(dit zijn de minimale tijden dat ik sport, "tussen uren" probeer ik ook met sporten te benutten). Ik hoor tegenwoordig bij het meubilair van de sportschool

Hiervan geef ik zelf dus 5 uur spinning/RPM les!

Via een sporthorloge met hartslagmeter en een borstband probeer ik mijn gemiddelde hartslag op 75% (is 135 bpm) te houden. (Tussen de 65% en 75% verbrand je de meeste vetten) Ook probeer ik een training minimaal 1 uur te laten duren. Daar je de eerste 20 minuten van een training alleen maar koolhydraten verbrand. Hierna ga je dus pas vetten verbranden.

Ik train en sport dan ook zeer intensief met een hartslag horloge.

... 
Lees verder »
Ik krijg op dit moment veel vragen en opmerkingen hoe ik mijn gewicht zo constant kan houden.

Ik sport 6 dagen per week minimaal 11,5 uur
- Ma 1/2 uur rennen 1/2 uur fitness 1 uur spinning
- Di 1/2 uur rennen 1/2 uur fitness 1 uur spinning
- Wo 1 uur racefiets op de weg 1 uur spinning
- Do (vrije dag)
- Vr 2 uur spinning
- Za 1 uur racefiets op de weg
- Zo 3 uur MTB

(dit zijn de minimale tijden dat ik sport, "tussen uren" probeer ik ook met sporten te benutten). Ik hoor tegenwoordig bij het meubilair van de sportschool

Hiervan geef ik zelf dus 5 uur spinning/RPM les!

Via een sporthorloge met hartslagmeter en een borstband probeer ik mijn gemiddelde hartslag op 75% (is 135 bpm) te houden. (Tussen de 65% en 75% verbrand je de meeste vetten) Ook probeer ik een training minimaal 1 uur te laten duren. Daar je de eerste 20 minuten van een training alleen maar koolhydraten verbrand. Hierna ga je dus pas vetten verbranden.

Ik train en sport dan ook zeer intensief met een hartslag horloge.

Mijnsinziens heeft het ook geen nut om met hogere hartslag waardes te trainen (continu boven de 85%), daar je dan alleen maar jezelf aan het uitputten bent, en uiteindelijk in verhouding weinig nog maar weinig vetten verbrand.

Krachttraning doe ik alleen maar voor mijn bovenbouw, daar mij benen met lopen en fietsen al genoeg te verduren krijgen.
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als PvT een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
Onbekend
July 22, 2010 om 11:26
:rblauw::eblauw::sblauw::pblauw::eblauw::cblauw::tblauw:!!!

Wat heb jij veel bereikt! En wat zal je trots zijn op je eigen ik, want je bent van ver gekomen en nu bereikt dat je zelfs spinning/rpm lessen geeft!
Super!!!

Je bent een voorbeeld voor anderen en het bewijst maar weer dat als je doelen stelt je ze daadwerkelijk waar kan maken!

Gefelciteerd met je overwinning en je behaalde suc6!!
:upyougoboy:

Dat motiveerd mij om door te gaan met mijn eigen doel, en ik zal er zeker komen.
Met hulp en steun van anderen kom t allemaal goed!

:groetjes2:Suus
November 8, 2010 om 08:28
Goed voorbeeld doet volgen...
January 26, 2011 om 03:28
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Je bent al veel afgevallen.. goed hoor.
Volhouden he?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

PvT in het kort

  • PvT weegt nu 83.50 kg en wil graag 85.00 kg wegen. Zijn BMI is op dit moment 26.35. Hij is 61.50 kg afgevallen.
  • PvT is 1.78 m, 47 jaar, geboren op January 26, 1970, aangemeld op August 25, 2008 en voor het laatst ingelogd op April 10, 2011.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van PvT in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Methodes

· Alle methodes
  • PvT volgt geen methode.

Clubs van PvT

· Meer clubs

Buddies

· Volgers · Gevolgd