Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Mijn ervaring met het verkopen van boeken via valtaf.nl

Geschreven door Emiel op October 9, 2005

De afgelopen twee weken heb ik vele uren in de rij gestaan op het postkantoor.

Zoals jullie weten, ben ik het de laatste paar weken iets serieuzer aan het aanpakken met valtaf.nl en dieetgoeroe.nl. Ik ben ooit voor de grap met valtaf.nl begonnen, maar nu gaat het wat professioneler worden. En bij een professionele aanpak hoort ook het vinden van inkomsten. De vorige keer schreef ik over een paar manieren om wat geld te verdienen met de websites: via advertentie en het verkopen van afslankproducten.

De advertenties staan inmiddels op een paar plekken op de website. Dit loopt redelijk goed. Google zorgt dat er passende advertenties worden geplaatst, en ik kan me richten op de dingen waar ik goed in ben: het verbeteren en verder uitbouwen van de website.

Een andere bron van inkomsten die ik wilde uitproberen is het verkopen van producten via de website. Eigenlijk had ik hier niet zo heel erg veel vertrouwen in, omdat ik me niet kon voorstellen dat er veel mensen zijn die echt iets via de website zouden gaan bestellen. Nou, geachte deelnemer, daarin heb ik mij goed vergist.

De afgelopen weken konden jullie via www.valtaf.nl het boek van Sonja Bakker bestellen. En wat blijkt: dat hebben jullie in behoorlijk grote aantallen gedaan. Dat is erg goed nieuws, want dit betekent dat ik dit onderdeel van de website verder kan gaan uitbouwen en kan gaan verbeteren. Dankzij dit succes ga ik kijken of het mogelijk is om een groter aantal producten via de website aan te bieden en of het mogelijk is om de bezorging en verwerking van bestellingen beter te regelen. Maar heb geduld, het boek van Sonja Bakker was voor mij een uitprobeersel, en ik wil eerst de problemen die ik ben tegengekomen bij het verwerken van de bestellingen oplossen, voordat ik meer producten ga aanbieden.

Wat ging er dan allemaal mis bij de bestellingen? Er waren sommige mensen die mij hadden gemachtigd om het geld van hun rekening af te schrijven, maar die de machtiging introkken en het geld lieten terugstorten nadat ik het boek al had verzonden. Ook waren er een paar deelnemers die een ongeldig adres hadden ingevuld (bijvoorbeeld: huisnummer vergeten), zodat het boek als onbestelbaar retour werd gezonden en ik het opnieuw moest versturen (en dus opnieuw moest frankeren).

Het grootste probleem zat hem echter in de onvoorstelbare hoeveelheid tijd die het verwerken van de bestellingen kostte. Hierin heb ik mij ernstig vergist. Het kostte enorm veel tijd om de bestellingen te verwerken en te administreren, de adressen uit te printen, de boeken in enveloppen te doen en de bestellingen naar het postkantoor te brengen en daar in de rij te staan voor postzegels. Ook zijn we lang bezig geweest om mensen op te bellen die hun incasso hadden teruggedraaid, en hebben we e-mails en telefoontjes beantwoord van deelnemers die vroegen of hun bestelling al was verwerkt. Je zou denken dat het een fluitje van een cent is, maar het zijn allemaal dingen waar mijn organisatie (een IT bedrijf) eigenlijk helemaal niet op is ingesteld en die pas interessant worden bij heel grote aantallen.

Maar goed. Ik mag natuurlijk niet klagen. Het verkopen van het boek was een experiment en ik heb er van geleerd. Velen van jullie hebben via valtaf.nl iets besteld en daar ben ik jullie zeer dankbaar voor. Het is fijn dat jullie voldoende vertrouwen in mij en in de website hebben en ik pak het signaal graag op: ik ga de dienstverlening verbeteren en in de toekomst komen er meer artikelen die via de website zullen worden aangeboden. Maar eerst ga ik kijken of het mogelijk is om de betaalwijze en het bestelproces te verbeteren zodat toekomstige bestellingen beter en sneller kunnen worden verwerkt.
October 11, 2005 om 08:14
Hoi Emiel,

Van alle rompslomp rondom de verzending van het door mij bestelde boek van Sonja Bakker heb ik niets gemerkt. Het was echt supersnel binnen dus wat mij betreft is het goed gelukt met de verkoop. Ben benieuwd wat voor producten er nog gaan volgen. Veel succes ermee.

Groeten Irene.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Heb jij ook Twitter?

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+

Rubrieken