Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Zaterdag tip: Let op je botten

Geschreven door Rachelle op April 24, 2010

Het is natuurlijk ontzettend goed om de overtollige kilo’s kwijt te raken. Maar het is wel belangrijk om tijdens het afvallen te blijven letten op de botten. Afvallen heeft namelijk nadelige gevolgen voor je botten. Dit komt omdat er tijdens het afvallen vaak ineens een stuk minder calcium worden opgenomen dan voor de afvalpoging en calcium is toch belangrijk voor sterke botten.

Maar er zijn een aantal dingen die je zelf kunt doen om je botten sterk en vitaal te houden:

- Beweeg voldoende. Er zorg er dan voor dat je sporten uitoefent zoals wandelen, hardlopen of touwtje springen. Hiermee versterk je je botten.
- Eet genoeg calciumrijke voeding zoals yoghurt en kaas. Of neem eventueel een calciumtablet als je geen zuivel eet.
- Slik magnesium, dit mineraal zorgt er namelijk voor dat er voldoende calcium wordt opgenomen.
- Leef gezond! Roken, frisdranken en overmatig alcohol gebruik hebben allemaal een nadelig effect op de sterkte van de botten.

Bron: Vitamine Info
April 26, 2010 om 03:48
krachttraining !
(en vergeet je vitamine-D niet).
April 26, 2010 om 06:46
Vitamine D komt toch door zonlicht? Die hebben we genoeg gehad deze week.
April 26, 2010 om 08:08
Als je naar buiten bent gegaan wel.
Maar helaas is dat niet voor iedereen het geval. En helaas is het niet elke week zo mooi.
En dan zijn er nog mensen die zich van top tot teen bedekken met kleding. Ook voor hen is vitamine D een aandachtspuntje.

Oja... En jonge kinderen mogen ook wel extra D-druppels, omdat je hun huid juist extra moet beschermen tegen de zon (en zonnecreme houdt dus ook de zonnestraaltjes tegen die aanzetten tot de productie van D)

Magnesium hoeft niet perse bijgeslikt te worden. Op www.vitamine-info.nl staat het volgende:

Magnesium
Magnesium komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Het gehalte aan magnesium verschilt per voedingsmiddel. Cacao en bittere chocolade, schelpdieren, garnalen, sojabonen en noten bevatten meer dan 100 milligram magnesium per 100 gram. Ook groene groenten, ongepelde granen en noten zijn rijk aan magnesium. Verder kan drinkwater een belangrijke bijdrage leveren aan de inname van magnesium. Dit is afhankelijk van het magnesium gehalte van het drinkwater.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+

Trefwoorden