Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Zomers bewegen: calorieën verbranden op het strand

Geschreven door Afvallen met Anne op August 6, 2010

Strandweer is het in de zomer eigenlijk altijd. Of het nu 30 graden is of wisselvallig. Je kan afkoelen in de zee op een warme dag. Op een wisselvallige dag kan je tussen de buitjes door lekker wandelen. Als het regent ga je gewoon in een strandtent zitten of je steekt je paraplu omhoog. In alle gevallen is het genieten van de zilte lucht, die uitgestrekte zee, een fris windje en blote voeten in het zand. En je verbrandt natuurlijk meer calorieën dan wanneer je op je billen zit. Hier wat leuke strandactiviteiten met de hoeveelheid calorieën die je ermee verbrandt.

Voor alle activiteiten geldt dat hoe intensiever je beweegt, hoe meer calorieën je ermee verbrandt.

Wandelen
Met 30 graden liggen de meeste mensen te bakken in de zon, maar de rest van het jaar komen mensen vooral naar het strand voor een wandeling. Even lekker een paar uur langs de branding lopen en uitwaaien. Goed idee; want je verbrandt met zo’n wandeling (5 km/h) 248 calorieën per uur.

Volleyballen
Ga jij ongegeneerd en vol zelfvertrouwen in bikini/zwembroek staan volleyballen ondanks een vetrolletje hier en daar? Dan ben je een held(in). Dat wordt beloond want met volleyballen verbrand je 213 calorieën per uur. Je kan natuurlijk ook een minder hete dag uitzoeken of ’s avonds nog even langs het strand of het plaatselijke meertje voor een potje volleybal. Dan is het ook prettig om de sport met meer kleren aan beoefenen. Op meerdere plaatsen kom je de netten tegen maar ook zonder net kom je een heel eind met een bal en een paar mensen.

Frisbeën
Voor frisbeën geldt hetzelfde wat betreft het weer. Het is iets minder intensief omdat je wat minder springt en relatief langer rust hebt tussen het vangen en gooien door. Met frisbeën verbrand je 160 calorieën per uur.

Beachbal
Beachbal is leuk als je niet van de hele dag bakken in de zon houdt. Je smeert je goed in en speelt het in het water of in het zand. Neem je beachbal-setje ook mee op een dagje strand met minder mooi weer of speel het eens in de tuin. Je verbrandt er 200 calorieën mee per uur.

Hollen
Ben jij een hardloper? Dan ben je op het strand op het juiste adres. Niks is zwaarder dan door het zand lopen. Je spreekt meer spieren aan omdat je jezelf constant moet stabiliseren. Wist je dat het ook heel goed is voor je voeten en enkels om op blote voeten langs het strand te hollen? (of te lopen indien je zwakke enkels hebt en niet aan hardlopen doet). Professionele hardlopers plannen voor zichzelf ook trainingen in aan het strand. Zoek als je gaat hardlopen wel een plat stuk op aan de kustlijn anders loop je scheef en dat is niet prettig. Met een uur joggen (7 km/h) langs het strand verbrand je zo’n 550 calorieën.

Paardrijden
Voor wie kan paardrijden en van snelheid houdt is op het strand op de goede plek. Als je je op een paard (gehuurd of van jezelf) je bij het strand begeeft is de kans groot dat jouw paard even flink de benen wil strekken. Met paardrijden verbrand je 284 calorieën per uur.

(Kite)surfen
Met windsurfen of kitesurfen kan je heel wat calorieën verbranden. Het ligt eraan hoe intensief je dat doet. Als je rustig aan doet verbrand je er zo’n 213 calorieën mee maar als het hard waait, een zwaar zeil hebt en er intensief tegenaan gaat kom je wel op zo’n 400 calorieën per uur.

Naast deze activiteiten en zandkastelen bouwen zijn er nog zat andere activiteiten te doen op het strand. Lekker bewegen helpt bij het afvallen! Geniet ervan!

Wil jij je eetdagboek laten beoordelen door de experts? Sluit dan direct een Special Care-abonnement af
August 6, 2010 om 20:05
Ik weet niet hoe jullie frisbeën, maar ik heb vorig jaar met een paar mensen een paar dagen lang iedere avond gefrisbeed en daar waren we toch behoorlijk mee in beweging. Niks rust, maar zo snel mogelijk naar elkaar gooien en het liefst zo hard en strak mogelijk en de ander nog een beetje laten rennen en vooral springen door iets uit de richting te gooien. Daar heb je echt geen rust bij en het is zeer intensief. Ook als je het als game speelt tegen een ander team. Dat is echt wel vergelijkbaar met volleybal etc. Misschien zelfs nog intensiever.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+