Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Handleiding eetdagboekje invullen

Geschreven door Afvallen met Anne op March 26, 2011

Sommige deelnemers vinden het eetdagboekje invullen best lastig. Voor diegenen is het handig om onderstaande tips door te lezen. Het eetdagboek is bedoeld om inzicht te krijgen in je eetgewoontes. Een handig hulpmiddel met aardig wat mogelijkheden. Je kunt zien wat je eet, hoeveel calorieën dit zijn en wat het energieaandeel is van elke voedingsstof (en%). Als je, je sportdagboek ook invult krijg je automatisch een vergelijking te zien met het eetdagboek. Hartstikke handig, dus zonde om niet te gebruiken!

Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe je, je eetdagboekje invult:

Stap 1: Kies een rubriek of zoek naar een product.
Je gaat op je pagina naar Voeding. Je krijgt dan een aangepaste bladzijde waarop rechts, ca. in het midden een blauwe balk staat met Dagboek bewerken. Daar klik je op. Je krijgt dan een scherm met verschillende stappen. Stap 1. is 'Kies of zoek', hiernaast staat een Kies rubriek aanklikschermpje. Scroll je naar beneden dan krijg je datum, tijd enz. Probeer je scherm zo te krijgen dat je alle producten helemaal boven in hebt staan en de datum enz. helemaal onderin.

Stap 2: Selecteer een product.
Laat bij stap 1 op ‘alle producten’ staan. Je tikt bij stap 1 bij ‘zoekopdracht invoeren’ in wat je hebt gegeten. Dit doe je zonder punten komma's. Bijvoorbeeld: brood volkoren Aldi. Het programma laat bij stap 2 dan in een schermpje alle volkoren brood van de Aldi zien. Kies jouw brood er tussenuit, als je daar op klikt, wordt het blauw.

Stap 3: Hoeveel heb je genomen?
Nu ga je naar het aantal. Weeg je alles? Dan zet je daar de grammen neer, die je hebt genuttigd. Weeg je niets af dan kun je kijken of iemand anders al een eenheid heeft toegevoegd. Dat zie je als je op het blauwe V tje klikt achter gr.(ammen).

Stap 4: Product toevoegen aan eetdagboek.
Ga naar datum en tijd. Dat kun je invullen door er op te klikken, je krijgt dan een tijd keuze per uur en kwartier. Wat was het ontbijt, lunch, diner enz. Klik op opslaan. Als je het goed hebt gedaan komt naast opslaan een schermpje aanpassen. Daar doe je niets mee, dat gebruik je als je, je vergist hebt en iets wil wijzigen. Als je alles hebt ingevoerd scroll je naar beneden. Je krijgt dan de hele eetlijst te zien. Helemaal onderaan staat wat je aan kcal. gegeten hebt. Dit is onderverdeeld in Eiwit, Koolhydraten en Vetten. Ook het aantal gram en percentage staat aangegeven. Om het geheel op te slaan klik je nu onderaan de pagina op de grote X en klaar.

Deze handleiding is ook terug te vinden bij Informatie --> Hoe werkt de site?
Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+