Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Tuesday, May 2, 2017

AMartens woog op het moment van schrijven 91.00 kg (bmi: 32.63).

:hoihoi:


:update: 22.00u

Ik heb nog een plakje kaas en 250 gr rijstepap gegeten en ik zit aan de 1653 KC. Dat is 53 kc te veel, maar beter dan 400 kc te weinig

:rodehartjes:

Ik mag 1600 kc eten, ik heb berekent inactief, want ik doe niet aan sporten, ik wandel 2 x per dag 45 min met de hond. ( 25 min smorgens en 20 min smiddags ) dan kom ik op 2101 kc min 500 kc voor het afvallen, kom ik op 1600 kc uit.

Ik heb mijn eetdagboek voor vandaag ingevuld en ik kom op 1241 kc uit, das veels te weinig. Als je te weinig eet, komt je lichaam in een spaarstand, hij verbrandt dan te weinig. Ik ben straks naar de winkel geweest en heb rijstepudding en yoghurt gekocht, om morgenvroeg yoghurt met cruesli te nemen en smiddags rijstepudding, kijken of ik dan wel op de 1600 kc uitkom.
Ik eet elke dag zo'n 8 rijstwafels, vind dat zo lekker, maar dit is te weinig kc.

Ik ben elke dag kei moe, zou dat komen door de medicatie [ de dokter denkt van wel ) of omdat ik misschien wel te weinig eet, bedenk ik me nu. Ik slaap veel op een dag, smorgens eet ik en dan ga ik naar bed of bankhangen en dan eet ik smiddags weer wat en ga weer bankhangen, ik heb totaal geen energie. In sporten heb ik helemaal geen zin in.

We gaan eten, lekkere champignonssoep, :totlater:

May 2, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 2, 2017 om 12:46


De spaarstand moet je zeker niet hebben Anja. Goed dat je het even uitgerekend hebt en je eetdagboek hebt ingevuld. Zo moe en totaal geen energie is ook niet goed. Geniet van je champignon soep.

Liefs en een fijne avond,

.•❤•.❀•☘•Kwartjes❤•☘•❀.•❤•.
May 2, 2017 om 15:13
Ha Anja, wat een supermooi plaatje van Kwartjes...:-)
Ik heb de hormoonfactor even losgelaten. Paar dingen doe ik nog wel..
Op het moment ben ik vooral bezig met er niet teveel mee bezig te zijn. Let vooral op mijn calorieën en dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg.
Later komt daar wel weer de goede verhouding van alles bij.
Ik ben trouwens, omdat ik ook wat overgangsklachten had, bij een arts geweest die gespecialiseerd is in hormonen en vitaminen / mineralen. Hij tapt een paar liter bloed af (bij wijze van spreken dan) en kijkt dan hoe het ervoor staat....
Heb advies gekregen van hem voor supplementen en neem ook DHEA en DIM (dat zijn een soort pre-hormonen). Heb het idee dat het wel werkt.

Mijn valkuil zijn niet de toetjes..daar ben ik niet zo van, maar wel snaaien overdag....Vooral als ik alleen thuis ben....

Lukt het jou een beetje?

:goodnight:
May 3, 2017 om 04:50
:goedemorgen:
Als je medicijnen slikt is het altijd een onzekere factor... Wat naar dat je daar nog mee zit, daar doe je helemaal niets aan. Bij mij zit de moeheid in te veel suikers eten, gisteren niet gesnoept en voel me vandaag al wat beter :)

Kijk ook naar je puur BMR, daar moet je eigenlijk niet onder gaan zitten! Dat is wat je minimaal per dag moet eten hoor, anders ontstaan er tekorten!!! En ga je je nog slechter voelen omdat je te weinig eet. Afvallen is niet te weinig eten maar gezond eten en genoeg:)

Wat is je puur BMR?
Ik heb mijn puur BMR er ingezet, want daar wil ik proberen op te zitten, is het een dag minder is niet erg, zal ook wel eens een dag met meer kcal zijn, als je gemiddeld over de hele week daar maar op zit.

Het bijhouden van het eetdagboek leert jezelf veel over hoeveel kcal ergens inzit, en als je al in het voren er inzet wat je wilt gaan eten, krijg je een goed gevoel ervan als je binnen de kcal blijft.
Ik maak gebruik van combinaties, zoals yoghurt met havermout, afgewogen, zodat ik dat niet iedere keer in hoef te voeren :)
Rijstwafels zit niet veel vezels in, misschien beter om 2 plakjes bruinbrood met beleg te eten, of wasa vezelrijk, heb je langer een vol gevoel.

Ik houd vanaf gisteren mijn eetdagboek weer bij, dus ja kan daar ook kijken wat ik eet (zie mijn profiel en dan rechts in de kolom staat naar dieetdagboek.
ik heb veel dieren die ik eerst voer, dan naar de zaak, ik werk 5 dagen per week, dus ontbijt ik pas om half 10

ontbijt: magere yoghurt met havermout met fruit (appel of handje blauwe bes of mandarijn) en beetje zoetstof
lunch: twee plakje bruinbrood met bona halvarine en mager beleg (achterham, sandwichspread, appelstroop ed)
tussendoor: fruit of magere yoghurt met fruit
diner: gewoon eten hoor, 2 aardappelen met 200 gr groente en 70-100 gram vlees (vuistgrootte) of macaroni met gehakt en veel groentes. Gisteren asperges met ham en ei gegeten.
Deze vragen mbt eten mag je ook in de club stellen hoor, Barkie heeft ook heel veel kennis op gebied van afvallen!
:veelsucces:
May 3, 2017, gewijzigd door Fam86 op May 3, 2017 om 06:04
Hoi

Wat fijn dat het koolhydraat arm dieet ook goed voor jou werkt.
1200 is netjes, ik kwam tijdens mn andere 'dieten' als ik al calrieen telde amper aan de 1000 ik moest me echt zo vol eten om eraan te komen. Echt frustrerend, heeft even geduurd maar heb begrepen dat ik geen cijfers hoor te eten, als je je maar vol en goed voelt dan hebben die voorgeschreven caloriecijfers niets te betekenen.
Nu met de HFLC kom ik wel op zn minst aan de 1000 denk ik mn lunch gister alleen zat al over de 600 en dan at ik niet zoveel maar wel calorierijk. (had het opgezocht voor het recept dat ik van de week schreef)
Ik zit nu voller als in een vetvrij dieet, ik heb ook echt totaal geen eetbuien meer.
Ik tel eigenlijk bijna nooit calorieen tenzij ik het gevoel heb dat ik sneller ziek ben of moe. Ik laat het een beetje intuitief op mij afkomen en eet zodra ik honger heb en stop wanneer ik vol genoeg zit.
Jeetje ik zit net even te kijken ik hoor 1885 kc te eten haha waar moet ik dat laten? Dan moet ik 24u eten om daar aan te komen. Dit is precies waarom ik ze niet tel :)
Ieder doet het op zijn/haar manier. Maar vroeger toen de kcal nog niet bestond voelde mensen ook gewoon aan wat ze nodig hadden extra zout of suiker of vet.
Doe gewoon wat goed voelt voor jou en hou in je achterhoofd dat dit gemiddelde cijfers zijn, iedereen is anders in zijn of haar verbranding. :)

Succes!
Groetjes Famke
May 3, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 3, 2017 om 07:13


Krijg je 's avonds trek, dan kun je gerust wat eten. Kies bijvoorbeeld voor wat fruit of snackgroente of smeer een boterham met mager beleg.

Liefs en een fijne dag,

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿.•❤•.❀•. LENTE •❤• GROETJES .•❀.•❤•.✿ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
May 3, 2017 om 07:23
Eiwitten: 1 a 2 gram per kg lichaamsgewicht. Afh. van hoeveel ik (kan) trainen...(krachtsporten)
Dus tussen de 75 en 150 gram....
Gebruik eiwitshakes omdat te halen...Anders is het wel heel veel kip...:-)......(En dan alleen eiwitshakes he, geen maaltijdvervang shakes..).
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan