Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, May 3, 2017

Memeselfandi woog op het moment van schrijven 43.10 kg (bmi: 19.68).

Vermoeidheid zonder specifieke (gezondheids)oorzaak is vaak toe te schrijven aan stress, een gebrek aan slaap, een slecht eetpatroon en andere factoren die verband houden met de levensstijl. Wat kan je doen?

- Zorg voor gezonde energie boosting snacks: fruit, halfvolle yoghurt, een hardgekookt eitje,
Eet regelmatig zodat je niet zonder ‘brandstof’ valt. Een gezonde kleine portie om de 3 à 4 uren is ideaal.

- Beweeg voldoende. Misschien voel je je te moe om te bewegen of te sporten, maar finaal zal het lonen. Regelmatig bewegen zorgt er namelijk voor dat je meer energie hebt. Start rustig met een wandeling van een kwartier per dag en bouw geleidelijk op tot je in staat bent om wekelijks 2 à 3 uur goed door te stappen of aan een fiks tempo te fietsen bijvoorbeeld.
Eet regelmatig zodat je niet zonder ‘brandstof’ valt. Een gezonde kleine portie om de 3 à 4 uren is ideaal.

- Hou je gewicht op peil. Overgewicht belast je lichaam en je hart en ook dat kan een vermoeid gevoel geven.
Vermijd stress zoveel mogelijk. Stress verbruikt heel veel energie. Ben je een stresskip, zoek dan een uitlaatklep in sport, lezen of muziek beluisteren om te ontspannen. Of spreek af met vrienden om samen op stap te gaan en te relaxen.
- Drink minder alcohol, vooral voor bedtijd. Alcoholgebruik zorgt ervoor dat je minder diep slaapt waardoor je je de dag erna vermoeid voelt, ook al sliep je acht uren.

- Drink meer water, vooral na beweging of sport. Soms voel je je vermoeid omdat je te weinig vocht hebt!

Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan