Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, May 3, 2017

AMartens woog op het moment van schrijven 91.00 kg (bmi: 32.63).

:hoihoi:

:update: 20.30u

Ik heb vanavond de heerlijke preischotel van Barkie gegeten, hij was echt lekker. Ik heb de smaak van de geitenkaas nog in mijn mond. Ik heb er een toetje bijgenomen, wat eigenlijk niet mag, maar ik ben dol op toetjes. Maar wat me nu opvalt; gisteren had ik spachetti gehad en ik had savonds lekkere honger, nu heb ik vandaag geen KH zoals aardappels, rijst of spachetti gehad en nu heb ik geen lekkere honger, ik mag zelfs de kwark nog eten, maar heb geen behoefte meer. Zou het door de KH komen?

:rozeblauw:


Ik heb mijn eetdagboek vast ingevuld voor vandaag en ik mag best veel eten, wil ik aan de 1600 kc zitten, ik zit er nu iets overheen. Ik maak vandaag het recept van Barkie klaar: http://http://www.voedzaamensnel.nl/hoofdgerecht/preischotel-met-geitenkaas/, ben benieuwd of het lekker is, voor manlief voeg ik gebakken aardappels toe. Ik wil voor savonds geen KH meer eten, alleen nog eiwitten. Voor wat later op de avond neem ik dan nog een kwark, is ook lekker. Misschien dat de suikerdrang weg blijft.

Het is nu middag en ik heb geen slaap, dat komt natuurlijk omdat ik nu iets te doen heb. Valtaf lezen, voorheen dacht ik altijd; wat moet ik nu toch de hele dag doen, poetsen heb ik geen zijn in, dat doen we zaterdag samen. Moet nog wel even een wasje strijken, maar dat is zo gedaan.

Ik probeer geen voeding tot me te nemen, ik slik antipsychose pillen voor mijn angsten en op de bijsluiter staat, meer zin in honger, dat heb ik nu ook, maar ik heb al 250 gr yoghurt met 40 gr cruesli op, moet voldoende zijn. Ik neem dadelijk nog wel een appel.

Ik zit op het moment in de ziektewet, omdat ik zaterdag geswitched ben met deze pillen en dan mag je 1 week geen autorijden, ik ga niet met de fiets naar het werk, is net te ver. Zou wel goed zijn voor de lijn, maar dan moet ik nog een half uur vroeger opstaan, ik moet al om half 7 eruit, omdat ik onze Lars uit moet laten.

MMmmm lekker die :appel: , nu geniet ik ook meer van mijn eten, nu ik mijn eetdagboek heb ingevuld, ik weet dan wat ik op een dag kan eten. Voorheen at ik TE weinig. Eigenlijk zou ik meer fruit moeten eten, maar daar zitten ook suikers in, dus, ik neem er nu gewoon 1 a 2 per dag. Ik heb ook wat combinaties gemaakt, dat is wel handig. Alleen zette ik dat vandaag erin, staat het bij de lunch, jammer, ik weet dat het bij het diner hoort.

Ik ga nog wat bij mijn buddies kijken en op de club.

:totmorgen:

May 3, 2017, gewijzigd door Fam86 op May 3, 2017 om 10:48
Hoi
KH? Kcal is de energie en die haal ik meerendeel nu uit ei,kaas,mayonaise en boter.
Mijn maaltijden voor ik hieraan begon bevatte nog geen 300 kcal en dan kom je met 3 maaltijden niet aan 1000kcal. Nu breek ik ipv de glucose uit de koolhydraten vrij wel direct vet af.
Nooit gedacht dat ik kon afvallen door juist de vetten te verhogen en te stoppen met het eten van brood,pasta,rijst en andere hoge koolhdraten.
Maar ja zoals ik al zei het zijn slechts cijfers en momenteel moet ik echt niet meer eten anders overeet ik mezelf. 2 weken geleden at ik best veel, na 2 borden pasta had ik nog honger, en snackte ik in de avond. Toen las ik over het Keto dieet en dacht why not :)
Dus alle angst over vet opzij gezet en nu roer ik gerust een groot stuk brie door mn eten heen.
75% pure Chocolade mmmm ja daar blijf ik even bij weg :)

Kwark is een goede avond snack vooral de volle. Fruit zet zich ook om in suikers, momenteel eet ik af en toe een handje fruit maar niet alles.

Groetjes Famke
May 3, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 3, 2017 om 12:03


Aantal koolhydraten per 100 gram:

*) aardbei 5.2;
*) gedroogde abrikozen 59.0;
*) gedroogde veenbesjes 82.36;
*) verse ananas 11.6;
*) appel 11.4;
*) banaan 19.6;
*) blauwe bosbes 12.00;
*) blauwe druif 11.8;
*) bosvruchten 5.4;
*) witte druif 13.8;
*) framboos 7.0;
*) verse fruitsla gemengd 11.1;
*) kers 13.0;
*) kiwi 12.4;
*) mandarijn 9.5;
*) mango 14.1;
*) cavaillon meloen 11.1;
*) gallia meloen 4.3;
*) nectarine 8.1;
*) peer 9.4;
*) perzik 6.4;
*) rode pompelmoes 6.5;
*) rode besjes 5.0;
*) rozijntjes 65.0;
*) sinaasappel 8.5;
*) verse vijg 12.9 (andere bron geeft 19.18 weer?);
*) watermeloen 5.2.

Zo zie je, dat het ene soort fruit toch heel wat meer/minder koolhydraten bevat dan het andere. Misschien toch iets om rekening mee te houden bij de keuze van je fruitaankopen.

Liefs,

˜”*°•.˜”*°• Kwartjes •°*”˜.•°*”˜
May 3, 2017 om 12:16
KH zijn koolhydraten. Ik heb deze site gelezen, http://http://www.ketogeendieet.net/wat-eten-tijdens-het-ketogeen-dieet/ wat je allemaal mag hebben met het ketogeen dieet en dat is best veel vetten ja, ik ben een beetje huiverig over vetten, alle dieeten die ik heb gedaan is minder vetten, maar ik wil het ook gaan proberen. Maar je mag geen brood meer eten en geen pasta, toch. Ik ga het 2 weken proberen en dan zie ik wel.

Ik vind brie zo heerlijk, kan wel een hele brok op. Zet em op, ik ga volgende week met je mee doen, ik denk dinsdag, want maandag moet ik overwerken en dan staat er zeker aardappels op het menu.

Oja KH een paar berichten geleden had ik erover geschreven, het duurt een paar dagen voor je in ketose bent maar je lichaam reageert er wel even op want het is de glucose/KH gewend.
Als je wel vlees en vis eet is het vermijden van brood en pasta,rijst en aardappelen wel wat makkelijker.
Zo keek ik er ook tegen aan, ik had immers ieder soort dieet wel gehad, ik dacht als het niet werkt ga ik weer koolhydraatrijk doen... proberen kan altijd.
Ik stond ook wel gek te kijken dat na 5 jaar lang jojoen ineens de weegschaal aangaf dat ik afgevallen was.
Nu mag ik om gewening tegen te gaan 1x in de 14 dagen een KH dagje houden alleen dan zonder de vetten. Dan pak ik de gezonde Koolhydraten.
Kijk maar eens op youtube veel video's over de ketodiet mensen die er een levenstijl van hebben gemaakt.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel, een aantal berichten geleden leg ik uit hoe het werkt.

Fijne avond!
May 3, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 3, 2017 om 15:55
Ketogeendieet.

Zo doet het linkje het wel Famke. Wat leuk dat Anja met je mee gaat doen.

Fijne avond.
May 3, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 3, 2017 om 15:53
Preischotel met geitenkaas.

Zo doet het linkje het wel Anja.

Fijne avond.
May 3, 2017 om 17:02
Hoi dat is het leuke van keto, meestal moet je je de rambam sporten om eerst door de laag glucose/KH heen te komen om vervolgens aan je vet te komen. (Ik sporte al 6 weken en viel niets af met de KH die ik at).
Met keto komen er amper KH je lijf in dus ipv glucose verbrand het nu je vet. Bij keto is je eigen vet jou energie. Dus ook als je gewoon loopt en beweegt in je eigen huis.
Fijne avond!
May 4, 2017, gewijzigd door Fam86 op May 4, 2017 om 09:53
Hoi :)

Je zou bijvoorbeeld wat mayonaise toe kunnen voegen of een plak kaas. Eventueel volle kwark of vollle griekse yoghurt als toe. Wist je dat het 20 minuten duurt voor je brein een vol-signaal afgeeft? Slim om even te wachten en dan eventueel nog wat extra kwark. Rijst is vaak KHrijk.

Wat leuk dat je een Ketodieet boek hebt besteld!:)
Ik ben niet naar de HA geweest maar ben gewoon begonnen. HA is vaak volgens de schijf van 5 en zal alle stoffen voor schrijven. Ik ben van mening dat je moet luisteren naar je lichaam. Maar je zou ivm je medicijnen kunnen navragen bij de HA.
Eet je trouwens ook vlees? je zou ook kunnen kijken wat je bij je eieren kunt eten. Ik ben vegetarisch dus eet extra ei als het kleine zijn.

Ben benieuwd wat je uit het boek kunt halen.

Groetjes Famke
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan