Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Friday, May 12, 2017

AMartens woog op het moment van schrijven 91.90 kg (bmi: 32.95).

k voel me :enthousiast:

ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het Keto dieet en woog toen 92 kilo, want ik had die avond van te voren nog te veel gevreten, zat ruim aan de 2000 kcall.
Vanmorgen op de weegschaal woog ik 90,9 en ben dus in 3 dagen tijd 1,1 kilo afgevallen. Als dat elke week zo gaat dan ben ik met mijn verjaardag ( 26 augustus ) 14 kilo afgevallen en dat wordt dus 76 kilo.

Het eten van vrij weinig kH bevalt me goed, ik kan goed zonder brood, op de werkdagen Ma en Wo dan eet ik KH arm brood, dat is 15,8 kh voor 2 sneeen. Anders houdt ik het niet vol. Maar op de andere dagen gaat het goed. Ik kom nog niet aan die 50 KH wat ik zou moeten, maar wel ruim onder de 100 KH en daar ben ik al heel blij mee. Morgen heb ik een dagje van 55 KH ( heb mijn eetdageboek van morgen al ingevuld.)

Zondag is het moederdag, heb me voorgenomen om een klein stukje vlaai te nemen ipv de lunch. We gaan er om half 12 heen, dus geen lunch.

Overdag lukt het me wel om dingen te verzinnen, maar voor het avond eten moet ik weer elke x uitvogelen wat ik weer eens zal eten. Ik heb nog wel wat receptjes klaar liggen, maar dan moet het ook weer kloppen in mijn dag qua kcall en KH. Maar ik houdt het toch elke x bij, want je stopt al gauw te veel in je mond.

:eenfijnweekend: en :totmorgen:

May 12, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 12, 2017 om 12:57
Dat is mooi beginnen Anja 1,1 kg eraf. Dat werkt motiverend.:wow:



Liefs en een fijne avond,

✿¸.•❤•.❀•. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Kwartjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ .•❀.•❤•.¸✿
May 13, 2017 om 03:28
Hoi!
Ligt er aan welke groente je pakt je heb bonen en erwten die barsten van de KH.
Ik heb gisteravond flink wat bloemkool en broccoli gegeten en nog een keer gebakken met boter en wat kaas.
Wat goed dat je al 1,1kg kwijt bent goed gedaan!! :greatjob2:

Beroerd voelen hoort er nu even bij ik zie het als een goed teken, vanmorgen kwam er hoofdpijn bij, zal wel een symptoom zijn..

Je hebt een loopband, nou alleen maar beter gewoon doen zou ik zeggen, die ga ik vandaag ook een uur gebruiken op de sportschool en aangezien je met keto gelijk vet verbrand is dat alleen maar beter.

KH arm brood dat lijkt me ook wel een idee om uit te proberen, als je honger hebt kun je daar een extra snee van pakken.
Ik blijf voorlopig nog wel keto doen je kunt in mn keto dagboekje kijken ik zat gister aan de 30 gr KH Ik ga bij jou kijken want ik moet er wel iets meer hebben door de zs heb ik al meer honger dan 2 weken terug.. :)
Fijne zaterdag!
May 13, 2017 om 05:45
Fijn dat het begin nu goed is gemaakt.
Dat stimuleert!
Niet om de pret te drukken, maar bij aanvang van lijnen gaat het begin altijd erg snel. En verlies je meteen veel gewicht. Zal ook vocht zijn. Je moet voorzichtig zijn erop te rekenen dat dat vanaf nu zo snel zal blijven gaan. Wat bij mij de vraag oproept: Waarom moet het zo snel gaan? Mijn ervaring is dat kleine doelen, binnen afzienbare tijd het beste werken. Maximaal 3 ons per week. Daar voel ik me het prettigst bij. Weet ik nu. Maar zeker goed om een fors begin te maken.
Zo maar doorgaan!
Succes!
May 13, 2017 om 11:17
Ja ik persoonlijk heb er wel genoeg aan, en anders eet ik nog wat yoghurt toe.
Jij kan er gewoon iets van vlees of vis bij doen als het niet genoeg is.
Ik ben vegetarier en heb hierbij wat minder keuze het is alleen het boter in de pan die voor mij al flinkt vult :)

Gewoon kijken welke producten rijk zijn aan KH terwijl je het invult op je dagboekje, mocht het te zijn kun je kijken wat je hebt wat iets minder KH hebt.

Letterlijk voor 2 eten ga ik dus niet doen maar heb wel meer honger,het lichaam vraagt gewoon iets eerder weer om eten dus zal wat vaker moeten eten. Ik hou het eetdagboekje wel nog even bij om in de gaten te houden hoe ik eet en of er niet iets veranderd moet worden. Ik puzzel elke dag even voor het aantal KH en vetten, ik probeer 40gr vet per maaltijd te eten.

Hiervoor was het 100 gr maar nu heb ik er juist meer van gemaakt. Meestal eet ik een 2e uitgebreider ontbijt met net zoals jij eieren. Ik zie die yoghurt als een ' super snel ik heb geen tijd ontbijtje' haha Ik moet in die ochtend al flink rennen met 3 kinderen dus 3 a 4 happen yoghurt is dan wel makkelijk :)

Spinazie is ook lekker met gemolte kaas erover misschien met wat vis?
Je kunt ook verse boerenkool pakken of andijvie is allemaal met kaas lekker.

Als je in mijn dagboekje kijkt moet je er voor jezelf gewoon soms een stuk vlees of vis bij denken.
Ik denk dat er in dat boek van je wel staat welke je kunt eten in de ketodiet. :)

Succes! Fijne avond!
May 13, 2017, gewijzigd door Virri op May 13, 2017 om 12:27
Leuk Anne dat je zo goed mijn eetdagboek hebt bestudeerd. Ja vandaag heb ik echt veel gelunched. Dat is uitzonderlijk. Dus vanavond niet veel eten. Afgelopen week zat ik zo rond de 1600Kcal. de meeste dagen. Dan val ik blijkbaar af! Ik snoep elke dag wel wat ja, geloof ik. Soms twijfel ik aan wat anderen noteren. Onder de 1000 Kcal zitten en dan niet afvallen, dat kan echt niet. Noteer jij ook je beweging hier? Dan zie je wat je verbruikt. Succes!
May 13, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 13, 2017 om 13:13
Weinig koolhydraten:

Rauwkost mix;
Andijvie;
Rettich;
Artisjok;
Sla (alle soorten);
Asperges;
Savooie kool;
Aubergine;
Spinazie;
Augurk (zuur);
Spitskool;
Avocado;
Taugé;
Bleekselderij;
Tomaat;
Bloemkool;
Ui (alle soorten);
Boerenkool;
Waterkers;
Broccoli;
Witlof;
Chilipepers;
Witte kool;
Chinese Kool;
Wortel rauw;
Courgettes
Wok groenten divers
Gemberwortel;
Zilveruitjes;
Knoflook;
Zuurkool;
Knolselderij;
Komkommer;
Kool, rood, groen;
Kool, wit;
Lente ui;
Paksoi;
Paprika (alle kleuren);
Prei;
Radijs.
May 13, 2017 om 13:19
Hoi Anja,

Per dag mag 20 à 35 procent van je totale energie bestaan uit vet. Vet levert 9 kcal per gram. Aan de hand van je totale inname, kun je berekenen hoeveel gram vet je mag binnenkrijgen.

Bijvoorbeeld: je eet elke dag 1400 kcal. Hiervan mag 20 à 35 procent vet zijn. 20 à 35 procent van 1400 = 280 à 490 kcal. 1 gram vet levert 9 kcal. Om 280 à 490 kcal binnen te krijgen van vet, mag je dan 31 à 54 gram vet eten op een dag.

Let er wel op dat je voornamelijk producten met onverzadigd vet eet. Dat zijn onder andere: plantaardige oliën, noten, zaden, olijven, avocado en vette vis.

May 13, 2017, gewijzigd door Kwartjes op May 13, 2017 om 14:20
Dan zit jij met je vetpercentage met dit dieet goed en met het koohydratenpercentage te hoog.

Liefs en een

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan