Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Tuesday, June 20, 2017

Memeselfandi woog op het moment van schrijven 43.10 kg (bmi: 19.68).

Ask yourself, “If I could realize or accomplish anything related to my health and fitness, without fear of failure, what would it be?” — The Daniel Plan
There are no big problems –
there are just a lot of little problems.”
Henry Ford
Kaizen is een Japanse methode die staat voor continue verbetering.
Je wilt een relatie verbeteren met een (nieuwe) vriend, je partner, een familielid. Klinkt als een ingewikkelde opgave, totdat je jezelf deze vraag stelt.
•Met aandacht luisteren zonder te oordelen.
•Een berichtje sturen met een lieve boodschap.
•Terugkomen op iets wat die persoon je een tijdje geleden heeft verteld.
•Jezelf kwetsbaar opstellen en iets persoonlijks delen.
•Sorry zeggen.
•Een knuffel geven.
•‘Ik hou van je’ zeggen.
Maak de taak kleiner
Door taken belachelijk klein te maken omzeil je de weerstand waardoor je gewoon aan de slag gaat. En als je eenmaal aan het werk bent is het veel makkelijker om door te gaan.
Vind je het lastig om taken op te breken? Oefen dan met fysieke bewegingen.
•Loop naar de kast. Open de deur. Pak de stofzuiger beet. Til de stofzuiger naar de woonkamer. Trek de stekker eruit. Etc.
•Pak notitieboekje. Schrijf drie punten op die je wilt bespreken. Pak de telefoon. Zoek het contact. Druk op ‘bellen’.
Alles wat je ooit wilt doen in je leven bestaat uit kleine, fysieke handelingen en korte denkprocessen.
Fitter worden

“Wat kan ik nu doen om iets fitter te worden?”
Dromen waarmaken
Een droom waarmaken is als een lange wandeling maken. Een wandeling die is opgebouwd uit duizenden belachelijk kleine stappen.
Huis opruimen

“Wat kan ik nu doen om mijn huis iets opgeruimder te maken?”

Probeer niet ineens je hele huis ondersteboven en te keren. Ruim nu één ding op. Neem een kopje mee naar de keuken, zet een boek terug op zijn plek of breng het afval weg.
Door in kleine stappen te denken maak je zelfs de meest intimiderende opruim- of schoonmaakklus heel behapbaar.
Liefdevoller worden

“Met welke kleine gewoonte maak ik mezelf liefdevoller?”
Uitstelgedrag verminderen
Heb je last van uitstelgedrag? Eén stap die je kunt zetten is visualiseren hoe je heel productief aan het werk bent. Het voelt niet als een taak, maar het helpt je echt vooruit. Je laat je onderbewuste wennen aan het werk, waardoor de weerstand wegsmelt.
Anderen helpen

“Op welke kleine manier kan ik deze persoon helpen?”

Denk niet altijd in grote gebaren. Je kunt ontzettend veel waarde toevoegen door mensen op kleine manieren te helpen. Hoe kun jij nu iemands leven iets beter of leuker maken? Houd de deur open, glimlach, wees behulpzaam, haal wat te drinken – help op een kleine manier. Kleine gebaren doen meer dan je denkt.
Jezelf bij elkaar rapen

“Met welke kleine stap kom ik weer op het juiste spoor?”

Is je leven een chaos? Staar je dan niet blind op het oplossen van alle problemen. Begin gewoon klein. Zet één kleine stap om weer op het juiste spoor te komen. Ruim wat op, los één probleempje op, neem wat tijd om te plannen of werk één taak weg.

Door gewoon ergens te beginnen zwengel je de opwaartse spiraal aan, en wordt het steeds makkelijker om door te pakken.

Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan