Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Thursday, June 22, 2017

Memeselfandi woog op het moment van schrijven 43.10 kg (bmi: 19.68).

Eetbuien ‘s avonds? Dit kun je het beste doen.
Overdag lukt het de meeste mensen nog wel om gezond te eten en niet toe te geven aan eetbuien
De problemen met snacken en snaaien ontstaan vaak halverwege de middag of ‘s avonds (of allebei :-)). Wat kun je dan het beste doen?
Tip 1: Vergroot overdag je porties gezond eten

Een veel voorkomende fout is, dat mensen die willen afvallen veel te weinig eten. Dat begint al met het ontbijt. Overdag houd je dat hongeren nog wel vol, maar ‘s avonds trekt je lichaam dan aan de alarmbel. Je krijgt veel te weinig voedingsstoffen binnen en je lichaam dwingt je als het ware om te snacken
Dus niet extra hamburgers gaan eten, maar iets meer havermout, veel meer salade tijdens de lunch en meer groente bij je avondeten.

Tip 2: Ga naar buiten en wees actief

Gek genoeg verdwijnt je trek door actieve beweging. Dus kom van die bank af, zet je tv en computer uit en ga lekker naar buiten. Ga een eind wandelen of fietsen en kijk naar dingen waar je van houdt. Op deze manier geef je jezelf afleiding en vergeet je vanzelf die lekkere trek.
Wat ook helpt terwijl je aan het wandelen bent is jezelf slank en fit te denken. Stel je voor dat je helemaal slank bent. Hoe loop je dan? Hoe kijk je om je heen? En hoe goed voel je je dan. Probeer het maar eens, het werkt!

Tip 3: Stop het onderhandelen met jezelf

Maak een paar duidelijke regels voor jezelf hoe je ‘s avonds met je lekkere trek om gaat en houd je daar ALTIJD aan. Zo voorkom je dat je elke avond weer met jezelf aan het onderhandelen bent of je misschien toch iets kunt eten.

Je zou bijvoorbeeld als regel kunnen nemen dat je door de week absoluut niets meer eet na 20 uur, behalve op de dagen dat je ‘s avonds nog een krachttraining hebt gedaan. Een flink aantal uren niet eten is heel goed voor je spijsvertering. En als je overdag goed eet, kan je ‘s avonds eigenlijk geen echte honger meer hebben. Het zit meestal “tussen” je oren en je kunt deze gewoonte in 21-28 dagen afleren.
Alle tips opgevolgd en toch nog honger…

Heb je alle tips opgevolgd, dan is de kans klein dat je ‘s avonds nog onverwacht trek krijgt. Het beste kun je ‘s avonds na je avondmaaltijd niets meer eten en daar een gewoonte van maken. Het kost je lichaam 3 tot 4 weken om daar aan te wennen, daarna vergeet je waarschijnlijk dat je ooit hongeraanvallen had. Deze gewoonte zal je helpen slank en fit te blijven.

Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan