Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Tuesday, June 27, 2017

Perryvanherpen woog op het moment van schrijven 117.10 kg (bmi: 32.10).

Gisteren een behoorlijk moeilijke eerste dag gehad. Ik merk dat ik goed moet opletten om niet zonder dat ik er me bewust van ben te eten. Mooi voorbeeld is dat ik er gisteren achter kwam dat ik al 2 koekjes gegeten had en me daar pas bewust van werd toen ze op waren. Het is dus een onbewuste actie geweest en dat maakt het nog moeilijker. Is het een verslaving? Soms denk ik van wel als ik echt de drang heb om kilometers om te rijden om dan toch langs de mac te kunnen of een snickers te scoren bij een tankstation. Het eerste wat ik moet gaan doen is me bewust maken van mijn eigen gedrag. Deze blogs helpen daarbij denk ik. Ik heb thuis nog niet besproken dat ik op deze manier wederom een poging aan het ondernemen ben. Dit omdat de aanpak nu compleet anders is en ik het idee heb dat het me nu wel zou moeten gaan lukken. Het is ook leuk dat het resultaat voor mijn gezin te zien is naarmate de tijd verstrijkt. Ik wil het er verder niet meer over hebben thuis. De voorgaande pogingen hebben laten zien dat het niets uithaalt en het vertrouwen dat het ooit nog een keer gaat lukken is weg. Ik ben vastberaden om er nu wel wat van te maken. Merk toch wel dat ik bezig ben met verandering. Jarenlang nagels gebeten, veel pogingen gedaan om er mee te stoppen met smeermiddeltjes etc, allemaal zonder resultaat en nu opeens ben ik gestopt (zo lijkt het). Ik heb er eigenlijk niets voor gedaan en het was ook geen bewuste poging. Sta de laatste tijd ook steeds meer stil bij wat ik nog wil bereiken de komende jaren. Dus de automatische piloot is er wel vanaf. Misschien maar goed ook voor wat betreft deze poging echt verandering aan te brengen in mijn leven. Gelukkig houd ik nog zielsveel van mijn vrouw en kinderen en heb ook niet het idee dat daar verandering in gaat komen. Ik hoop dat ze over een tijdje nog trotser kunnen zijn op hun papa en echtgenoot.

June 27, 2017 om 07:52
Hoi Perry,

Hoe verander jij je gedrag? Wees je bewust van wat je niet meer wilt, onderbreek het patroon en zet het om in iets positiefs. Door dit te herhalen, leer jij jezelf nieuwe gewoonten aan. Veel gedrag gebeurt onbewust. We hebben vaak niet eens door dat we steeds dezelfde patronen afdraaien. En daardoor steeds dezelfde uitkomsten krijgen. Is er iets dat je graag wilt bereiken? Dan moet je – tot op zekere hoogte – je gedrag veranderen, nietwaar? Je moet andere beslissingen nemen, andere gewoonten aanleren, een andere mentaliteit ontwikkelen. Jij weet heel goed wat je dichterbij jouw doel brengt en wat niet. Jij bent je wel bewust van je gedrag en je gewoonte. Wat kun je doen om je meer bewust te worden van je gedrag of patroon? Realiseer je alle nadelen, die je huidige gedrag veroorzaken. Realiseer je alle voordelen die het je oplevert als je nieuw gedrag zou ontwikkelen. Als jij je realiseert dat je ongewenst gedrag vertoont, onderbreek het dan direct. Wacht niet tot je er ’s avonds eens over na kunt denken, dan is het te laat. Merk je dat je negatieve gedachten hebt? Onderbreek ze dan. Merk je dat jij jezelf naar beneden haalt? Verander het onmiddellijk. Merk je dat je begint te piekeren? Onderbreek het direct. Er zijn honderden manieren om een patroon te onderbreken. De beste manier is er één die voor jou werkt, welke dat dan ook is. Als jij je gedrag hebt onderbroken, moet je er nieuw gedrag voor in de plaats zetten. Anders is er geen alternatief en blijf je hangen in een vacuüm. Daardoor verval je na een tijd automatisch weer in je oude gedrag. Denk goed na hoe je dit nieuwe gedrag omschrijft, want dat bepaalt het succes. Wat is beter? Proberen af te vallen of een passie ontwikkelen voor lichaamsbeweging? Ik denk dat laatste. Afvallen stimuleert niet, want het is een non-doel. Je hoeft er niets voor te doen, je moet er alleen wat voor laten. Wat komt daar dan voor in de plaats? Iets niet doen, is nooit een doel. Wat doe je dan wel? Wat werkt beter? Niet meer negatief denken of proberen overal het beste in te zien? Door overal het beste in te zien, begin je automatisch positief te denken. Wat werkt beter: Ik mag niet meer twijfelen of jezelf een compliment geven? Niet meer twijfelen, je snapt het al: weer een non-doel. Weer omschreven als iets dat je niet moet doen. Door jezelf complimenten te geven. doe je wel iets en dat vergroot je zelfvertrouwen.
Kortom, formuleer je nieuwe doel als iets (positiefs) dat je wel wilt.
In het begin verval je in je oude gewoonten. Herhaling zorgt ervoor dat je langzaam een nieuw patroon begint te leren. Totdat het automatisch gaat.
Door je hiervan bewust te zijn, je patroon te onderbreken en er iets positiefs voor in de plaats te zetten, zorg je ervoor dat je oude gewoonten loslaat. En dat geeft bevrijding!
Alle verandering begint bij je eigen persoonlijke ontwikkeling. Als jij verandert, verandert alles voor jou! Als je meer zelfvertrouwen, meer positiviteit, meer geluk en meer succes wilt in je leven.

Over een tijdje zijn je echtgenote en kinderen TROTS op jou!

Liefs en en fijne dag,

•.•.❀•. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Kwartjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ .•❀.•.•
June 27, 2017, gewijzigd door Perryvanherpen op June 27, 2017 om 17:28
Klopt het ontbreekt me totaal niet aan zelfvertrouwen. Eerder heb ik zelf meer de houding dat zolang ik er geen last van heb, er geen reden is om er wat aan te doen. Aan de andere kant besef ik dat diezelfde houding ervoor kan zorgen dat het goed mis kan gaan. Ik doe het primair voor mijn kinderen. Ik wil dat ze zien dat ze een gezonde papa hebben, ik wil dat ze zelf niet dezelfde fout maken en ik wil straks niet hoeven uit te leggen, waarom papa er niets aan gedaan heeft als het ooit mis gaat. Verder heb ik al 5 keer een poging gedaan om bij een sportschool te beginnen. Ik weet dat dat niks uithaalt. Ben al bij een dietist geweest, niks uitgehaald. Waarom?, ik doe het niet voor mezelf en zie/zag de noodzaak niet. Deze wordt steeds duidelijker.
June 27, 2017, gewijzigd door Kwartjes op June 27, 2017 om 15:46
Gezond afvallen, doe je voor jezelf. Jij wilt een goede vader voor je kinderen zijn. Jij wilt met ze kunnen rennen zonder buiten adem te raken. Jij hoort ze het goede voorbeeld te geven. Dit kun jij ze laten zien door af te vallen en de risico's op allerlei vervelende ziektes te verkleinen Perry. Jij moet je vrouw en kinderen laten zien hoeveel ze voor jou betekenen. Zij houden van jou en jij van hen. Jullie kunnen elkaar niet missen.
Als het ondanks het afvallen toch fout gaat, zal dat heel anders voelen.

Ik heb al zo vaak gehoord.....mij overkomt dit niet, totdat het te laat is, dus doe je uiterste best om kilo's te verliezen. Ik weet zeker dat jij je "schuldig" zal voelen als je er niets aan doet.

Gezond afvallen is iets anders dan het volgen van een tijdelijk dieet, waardoor je tijdelijk gewicht verliest en waarna je weer aankomt. Gezond afvallen is een proces dat zich stap voor stap voltrekt en waar je, simpelweg de tijd voor dient te nemen. Die kilo’s zijn er immers ook niet in 3 weken aangekomen. Waarom zou je dan denken dat ze er wel binnen 3 weken af kunnen?
Gezond afvallen is niet gemakkelijk, omdat je pas resultaten verkrijgt na een aantal flinke inspanningen. Gezond afvallen is een combinatie van gezond eten en voldoende lichaamsbeweging. Gezond afvallen zou je kunnen zien als een proces. Het succes van het proces is afhankelijk van de keuzes die jij overdag, elke dag opnieuw, maakt. Als je gewicht wilt verliezen en het er ook af wilt houden, dan weet je dat regelmatig bewegen een belangrijk onderdeel van je dagelijkse routine moet zijn. Steeds meer onderzoek laat ook zien hoe belangrijk lichaamsbeweging voor de gezondheid is. Bovendien is bewezen dat regelmatig bewegen de kans op bepaalde typen kanker en infarcten vermindert en sterkere spieren en botten opbouwt.
Je hoeft niet direct 5 keer in de week te gaan sporten, maar probeer het stapsgewijs op te voeren door meer te bewegen. Ook al is het maar een keer extra de trap lopen, tijdens de lunch een blokje om of als je aan de telefoon bent te blijven staan en te bewegen. Het zorgt voor extra verbranding van calorieën.
Het is heel belangrijk om de spiermassa te vergroten of te behouden door krachttraining. Dat hoeft echt niet met gewichten hoor. Niet alleen omdat het helpt calorieën te verbranden, maar ook omdat de spiermassa essentieel is voor kracht en balans. Variatie in je beweegprogramma belangrijk. Door de intensiteit en de routine te veranderen en je oefeningen te veranderen/verzwaren, krijgt je lichaam weer nieuwe prikkels; het houdt het lichaam alert. Met maar een paar minuten per dag, de juiste oefeningen doen, zal je direct resultaat zien. Meerdere keren in de week korter maar intensief bewegen, geeft meer resultaat dan 1 of 2 keer per week lang sporten/bewegen. Het ligt er ook aan welke oefeningen je doet. Krachtoefeningen zijn ontzettend goed voor je vetverbranding. Ze helpen namelijk mee met het opbouwen van je spiermassa. Spieren gebruiken energie en dus vet. Het hebben van een iets grotere spiermassa zorgt er direct voor dat je meer afvalt ook als je TV aan het kijken bent. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Het voordeel van eiwitten is dat deze je een vol gevoel geven, waardoor je geen hongergevoel hebt en deze zorgen voor minder verlies van je spiermassa, waardoor je optimaal kunt blijven presteren.
Klik op de link. Even naar beneden scrollen s.v.p.
Redenen om vandaag te beginnen met sporten.

Liefs en slaap lekker voor straks,

•.•.❀•. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Kwartjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ .•❀.•.•

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan