Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Thursday, June 29, 2017

Perryvanherpen woog op het moment van schrijven 117.10 kg (bmi: 32.10).

Vandaag gegeten: 2 Snack a Jacks, Banaan, Pruim, Perzikje, Paar glazen water, Bruin Pistoletje rosbief, haring met uitjes, een appel en Rijst met vis en sla met rauwkost. Het is voor mijn gevoel aardig wat, maar tot nu toe geen slechte dingen. Tot nu toe geen honger gevoel en krijg ik dit wel dan pak ik een kauwgompje of een glas water.

Verder gaat het prima. Moet wel zeggen dat ik al een paar maanden last heb van de spieren in mijn nek. Zitten helemaal vast en bezorgen ook hoofdpijn. Slapen is ook niet prettig. Deze week toch maar eens een afspraak maken met een masseur om het weg te krijgen. De motivatie om iets te doen blijft uit met die zeurende pijn, dus even flink bewegen gaat alleen met een doosje paracetamol achter de kiezen. Dit komt voornamelijk door mijn verkeerde houding (ingezakte houding). Ook hier al als kind voor op de fysio geweest, maar heeft nooit wat uitgehaald. Mede door mijn gewicht en vrij zwakke spieren. Al met al genoeg redenen om te gaan bewegen. Ik zie tegen meer en intensiever sporten wel erg op. Ik weet hoe zwaar het kan zijn en ben daardoor in het verleden altijd afgehaakt. Ik heb me dus voorgenomen de komende tijd mijn energie te stoppen in mijn voeding. Daardoor eerst 10 kilo kwijt te raken en dan langzaam wat meer te gaan bewegen. Het is dan makkelijker en daardoor denk ik dat ik het wellicht wel langer vol ga houden. Ik heb 3 jaar geleden de start to run training gedaan en liep toen 8km aan een stuk hard. Als ik nu denk aan de hoek van de straat, staat het zweet al op mijn voorhoofd. Kleine stapjes wil ik deze keer nemen. Al doe ik er 3 jaar over om te komen waar ik wil zijn..... Ik weet wel dat mijn pogingen in het verleden van er vol inspringen was, kei hard werken, het gewicht bereiken dat je wil hebben en vervolgens alles er weer aan eten, omdat ik die persoon gewoon niet ben. Deze keer zit ik er heel anders in. Hopelijk gaat het op deze manier toch een stukje beter. Het schrijven in dit dagboek maakt me elke dag weer bewust van waar ik nu mee bezig ben. Ik heb zelfs in mijn agenda, elke dag, staan dat ik weer moet schrijven. Zo om alles wat ik denk van me af te schrijven en mezelf te motiveren.

June 29, 2017 om 16:57
Als ik je eetpatroon zo zie dan is het ook weer niet goed. Niet slecht bedoelt maar pak max 2stuks fruit ivm het fruitsuiker wat hierin zit.
Drink minimaal 1.5l per dag aan water
En probeer met avondeten teveel aan koolhydraten en suikers te vermijden. Ik neem bijv na 6uur alleen nog een stuk fruit en drink dan een koffie en 1 tot 1.5liter water.
En ga toch meteen bewegen. Al ga je wandelen of fietsen . En bereken je basaal metabolisme
https://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/basaal-metabolisme-ratio/
Hiermee zie je wat je lichaan aan kcal verbrand zonder te bewegen.
Als je hier je kcal onder houd val je af.
Maar hoe minder je weegt hoe lager dit is natuurlijk
wens je heel veel succes
:nikita1986:
June 29, 2017 om 17:08
Bedankt voor de tips. Ik zal eens een berekening uitvoeren.
June 30, 2017 om 03:43
2369 kcal per dag
Onbekend
June 30, 2017 om 05:19
Hoi Perry en welkom als buddy.
Je hoeft niet persé intensief te sporten. Wandelen, fietsen, tuinieren is ook beweging.
:succes3: met afvallen

Groetjes van :ster2:
June 30, 2017 om 06:14
Dank je. We zullen eens proberen om wat meer te bewegen en dit langzaam op te bouwen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan