Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Monday, July 17, 2017

Memeselfandi woog op het moment van schrijven 43.10 kg (bmi: 19.68).

Gezond afvallen is 80% voeding en 20% beweging
Je staat oog in oog met je favoriete smaak. Hij belandt in je mandje. Hij belandt in je tas. Hij belandt naast je laptop. En daarna belandt hij in je maag.

En dat is niet niets. Want die reep Tony Chocolonely karamel zeezout bevat 965 calorieën. Je werkt hem in een halfuur naar binnen en je bent bijna 1.000 calorieën verder. Enig idee hoe lang je daarvoor moet sporten?

Precies: HEEL LANG. En heel intensief.
Wat je (niet) eet is belangrijker dan de calorieën die je verbrandt.
Sporten is gezond. Maar afvallen met sport is meestal het verkeerde gereedschap voor het verkeerde doel. Richt je op de voeding, en complementeer het met beweging – niet andersom.
Sporten helpt je niet altijd afvallen

Dit is een goed punt. Als je sport dan bouw je waarschijnlijk meer spierweefsel op. Dat is fijn en wenselijk. Maar spierweefsel weegt per eenheid meer dan vetweefsel.

Dus hoewel je prima vooruitgang kunt boeken, kun je ontmoedigd raken wanneer je op de weegschaal staat en ziet dat je niet bent afvallen of zelfs bent aangekomen.
Sport niet overdreven veel. Richt je aandacht op het verbeteren van je voeding en voeg daar lichaamsbeweging aan toe
•Zorg elke dag minimaal voor een halfuur lichaamsbeweging.
•Verschuif je aandacht naar korte, intense krachttraining.
Kies een of meerdere sporten die je leuk vindt, waar je van geniet. Als je enkel sport om af te vallen dan verlies je al snel je interesse net als wanneer je enkel werkt voor geld. Probeer meerdere vliegen in één klap te slaan met de sporten die je doet. Denk aan plezier, ontspanning, buitenlucht, sociale contacten, etc.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan