Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, January 18, 2006

Regenboog woog op het moment van schrijven 63.40 kg (bmi: 21.94).

lieve mensen,

ik heb een aantal van jullie (allemaal hetzelfde verhaal) teruggemaild. ik voel me echt heel vervelend vandaag. ik weet het niet meer....

* op deze site zitten? of een dagboekje thuis dat ik kan verstoppen? ofwel het gevoel hebben dat ik openkaart speel of dat ik het alleen doe?
* een voorgeschreven dieet of juist een dieet zoals sb waarbij je van alles mag en weinig moet?
* ik weet het niet meer
* ik weet het niet meer
* ik weet het niet meer

ik weeg inmiddels 66 dus het gaat gewichttechnisch gezien echt niet lekker...

hoe kom ik weer normaal in de wereld? dat ik me overal mezelf voel? en niet op plaats a dat ik lekker ga vreten en op plaats b juist weer helemaal wil gaan lijnen?

January 18, 2006 om 15:55
tip 1. neem tijd voor jezelf en probeer er achter te komen wat jou jou maakt, en wat je wilt bereiken - en daarmee bedoel ik dus niet alleen je streefgewicht ;)

tip 2. zit het even niet 100% mee? geef niet op! je kunt dit!

tip 3. als je veel vrijheid te lastig vindt, perk het dan in, maar ga uit van een gezond eetpatroon en niet een of ander dieet dat niet als bedoeling heeft dat je het de rest van je leven gaat volgen. je weet zelf heel erg goed wat gezond is en wat niet. maak gewoon je eigen patroon, met regelmatige en gevarieerde maaltijden, voldoende calorieen, 2 ons groente, 2 stuks fruit, voldoende water, en ga ervoor - eventueel met zaterdag of zondag een 'zondig-dag' wanneer je dat nodig hebt (feestje, ongesteldheid, zin, wat je reden ook moge zijn). ga niet voor extremen, daardoor kom je uiteindelijk juist aan (jojo-effect...). als je hier moeite mee hebt, er zijn genoeg mensen die je willen helpen.

tip 4. ga sporten! dit is al een paar keer genoemd en ik heb nog steeds geen idee of je nu sport of niet, maar het is de beste en meest gezonde manier om die laatste kilootjes eraf te werken.

tip 5. een prive-dagboekje heeft zeker z'n nut, maar we helpen je graag, dus als je ons advies wilt over dingen kun je die natuurlijk gewoon hier neerzetten :)

:knuffel:
Onbekend
January 19, 2006 om 06:47
Hallo Regenboog,
Ik heb even je vraag gekopied/pasted zodat het makkelijker te beantwoorden is.

"hoe doen jullie dat toch? jezelf iets voornemen, hoe krankzinnig of hoe reeel ook, je zit aan je tafeltje, je voelt je goed bij wat je jezelf hebt voorgenomen en vervolgens ga je aan het werk, moet je even wat bij de boekhandel halen enz. allemaal prikkels en dingen en je voelt je totaal niet meer die vrouw van daarnet...je bent op dat moment echt een ander...en denkt: wat maakt het uit...en gaat weer croissantjes en sjokola kopen....ik snap het niet...."

Ik denk dat de belangrijkste vraag is hoe we het doen. Uiteraard kan ik alleen voor mezelf de vraag beantwoorden.
In de eerste plaats. Kan ik het nu een stuk makkelijker dan de vorige keer, omdat ik het nu voor mezelf doe. De vorige keer kreeg ik dus iedere keer irritante opmerkingen over mij "dikke" billen. Die overigens niet eens zo dik zijn. Toen was ik gaan lijnen om van het gezeur af te zijn. Maar niet omdat ik het zelf ook vond. Ik had het beeld van te dik niet. Of in ieder geval niet genoeg.

Nu vind ik zelf ook dat het de verkeerde kant uitgaat. En omdat ik het nu wel vind ben ik gemotiveerder.

Ik doe het namelijk voor mezelf en niet voor een ander!

Verder ben ik er niet hals over kop "iets" gaan doen. Eerst heb ik allerlei dieten manieren van eten, sporten, e.d. bekeken en belezen. Daar is er al heel veel bij mij vanaf gevallen aangezien ik geen jojo effect wilde bereiken. Dus, de slimfast en allerlei soorten crashdieten zijn niet aan mij besteed.
Net zoals de moderne dieten dit ook niet zijn. Dus geen gemonicgnac (weeet niet eens hoe je het schrijft haha!), atkins, e.d.. Vroeger had je bijvoorbeeld het fruit dieet en bruinbrood dieet. Hoor je tegenwoordig ook niets meer over.

Ik kwam tot de conclusie dat ik gewoon gezond moest eten. Volgens de schijf van 5. Daarmee zou ik al een heel eind komen. En door een heeeeel stuk minder te gaan snoepen.

Zo val je af. Maar om je figuur weer strak te krijgen moet er ook bewogen worden. Dat doe ik weer door te wandelen. Spieren kweken. Nu ga ik op maandag en woensdag wandelen, op dinsdag en donderdag Pilates (als ik tijd heb) en verder voorlopig niet.

Ik moet ook niet alles ineens willen. Dan gaat het fout. Stel doelen die reeel zijn. Ga eten wat reeel is. Niet allerlei culinaire hoogstandjes.

Moet nu weg. Meld me nog wel een keer.

gr,
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan