Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Thursday, January 19, 2006

Naatjo woog op het moment van schrijven 79.60 kg (bmi: 25.12).

Dagboek geopend

August 28, 2009, gewijzigd door Zauberhaft op August 28, 2009 om 17:30
Hoi Nathalie,

Ik had aangeboden om je te helpen om de laatste kilo's kwijt te raken.

Welnu, alvorens ik dat deed heb ik gekeken naar je voedingsdagboek en je sportdagboek. Dat zag er goed ingevuld uit. Ook je gewicht is nauwkeurig ingevuld.
Hierdoor heb ik vandaag de volgende berekeningen gedaan.

van 11-27 heb ik 14 ingevulde dagen van sport en voedsel bekeken.

Als de ingevulde getallen redelijk correct zijn ben je echt helemaal op een dwaalspoor!

Immers, je BMR = 1604
Je dagelijkse energiebehoefte = 2179+588=2767kcal
max om af te vallen 500kcal minder = 2767-500=2267kcal
je dagelijks energieinname = 1451kcal
Je komt dus iedere dag 2267-1451 = 816kcal tekort
Dat is niet alleen gevaarlijk voor je gezondheid, onverstandig dus, maar ook de reden waarom je niet afvalt.

Je stofwisseling ligt op dit moment bijna helemaal stil.
m.a.w. Je kacheltje is uit! Je kan geen vet meer verbranden.
Om iets te verbranden moet het vuurtje aan zijn en goed branden
vuur wordt gevoed door brandstof, in je lichaam = dat voedsel
om te kunnen sporten heb je brandstof nodig, je lichaam haalt dat uit voedsel. Omdat je zo weinig eet en zo veel sport is er na dat sporten
nog maar 1451- 863 = 588 kcal over.
Echter, je lichaam heeft alleen om te funktioneren (dus puur lichaamsfunkties) je BMR = 1604kcal nodig. Je komt dus iedere dag
1604-588 = 816 kcal te kort. Dit is ernstig.

Waarom sport je eigenlijk zoveel, om die laatste kilo's eraf te krijgen.
Wat zul jij het zwaar hebben gehad met dat sporten.

En je eetpatroon is nog niet zo slecht, maar het sporten doet je de das om.
Wil je afvallen met het sporten dat je gedaan hebt dan had je je 2767-500 = 2267kcal moeten eten om 500/7500 = 466gram af te vallen.

Je moet dus regelmatig 2179-500 = 1679kcal per dag eten.
en dat is dan zonder sporten. Als je een uur per dag wandelt, tel je daar 350 kcal bij op. dan moet je dus 1679+350 = 2029 eten. Dus als je het zo doet val je bijna een pond per week af.

Mijn voorstel is om je eetpatroon te handhaven op het gemiddelde van 1500 kcal wat je nu hebt. Dat is iets minder dan 1679 kcal, maar daardoor hoef je niks aan je eetpatroon te veranderen en val je sneller af.

Het sporten zou ik verminderen tot een uur max per gelegenheid, dit om de stofwisseling weer op gang te brengen. Ook die gesporte klalorieen val je extra af. Zodoende zit je toch met een uurtje wandelen/ dag op >0.5 + 0.2 = 7 ons per week. (save dit even voordat ik direkt alles kwijt ben)

Aan je grafiek te zien ben je een echte jojo- er. De allereerste keer dat ik zie dat het niet aan het eten ligt, maar aan het sporten. (werkt helaas ook als een jojo.) Dus regelmatiger en minder sporten is dus de enige weg die je moet gaan.

Ga hieraan zo snel mogelijk werken, want je 6 a 7 kg kan je echt wel snel wegkrijgen.

De schommelingen in gewicht worden mede mogelijk door vochtophoping en vochtverlies. Dat zal ook beter worden door het regelmatiger sporten.

Succes!

groeten van :hocuspocus:Zauberhaft:simsalabim:
September 3, 2009 om 03:25
Dank je wel voor je duidelijk uitleg.
Mijn bloeddruk is de laatste tijd ook erg laag, wat waarschijnlijk ook hierdoor komt?
Is het dan verstandig op de dagen dat ik sport wat meer te eten?

Ik vind het erg moeilijk om in te schatten wat het beste is. Op de sportschool hebben ze gezegd dat ik 3 keer moet sporten, dit is meestal een les van 50 minuten en dan doe ik ervoor een rondje circuittraining van 10/15 minuten. Als ik geen les doe, dan train ik zelf een uur, gevarieerd met cardio en fitness.

bedankt voor je goede tips!

Nathalie
September 3, 2009 om 04:24
hai
ik kan me niet herrinereren jouw profiel ooit gezien te hebben je zegt me niks.
Dus hoe het komt dat ik je hebt toegevoegt is me een raadsel!
Het maakt niks uit hoor het is altijd leuk om bij mensen te kijken hoe het bij hun gaat!
Het enige wat ik doe is gewoon 3 maaltijden eten en als ik trek heb pak ik wat fruit. Dus geoon gezond eten!
Het gaat idd erg lekker op dit moment, ben der bijna.
Doel voor nu is de 70 kilo en daarna 68 en misschien nog iets minder.
Ik heb net na me zwangerschap, door de moeheid 63/65 gewogen maar dat was te weinig de mensen vonden me toen te mager.
Dus ik denk dat 66.5/68 perfect is.
Hoe gaat ie bij jou?
liefs mandy
September 5, 2009, gewijzigd door Zauberhaft op September 5, 2009 om 17:28
Hoi,

Als je weinig eet en veel sport (of werkt om af te vallen) en je duizelig wordt kan je bloeddruk inderdaad te laag zijn.
Is het dan verstandig op de dagen dat ik sport wat meer te eten?
Niet alleen verstandig, maar ook noodzakelijk.
Gebruik het sporten om je conditie op te bouwen en niet om je lichaam af te breken (duizelig slapjes)
En tevens om je stofwisseling te verhogen, daardoor ga je beter afvallen!

Dus en minder eten, en minder sporten vermindert de werking van je stofwisseling, waardoor je juist minder afvalt in plaats van meer!


Ik vind het erg moeilijk om in te schatten wat het beste is. Op de sportschool hebben ze gezegd dat ik 3 keer moet sporten, dit is meestal een les van 50 minuten en dan doe ik ervoor een rondje circuittraining van 10/15 minuten.

Waarom denk je dat ze dat zeggen?

Als ik geen les doe, dan train ik zelf een uur, gevarieerd met cardio en fitness.

Lijkt me echt te veel, en zeker als je niks extra eet, onverstandig, en blokkeert zelfs het afvallen. Bovendien schreeuwt je lichaam daarna om eten, waardoor je zo maar in een eetbui verzeilt kunt raken, waardoor je zelfs noch gewicht bijkomt, inplaats van af te vallen. Immers je stofwisseling is laag, en het niet verbrande voedsel wordt opgeslagen in vet.
Bovendien breek je je spieren af als je te weinig eet en te veel sport, waardoor het lijkt dat je afgevallen bent, maar als dat spierweefsel is kom je van de regen in de drup!
, en blijf je met het vet zitten.

Dus gezond eten en meer, gezond sporten en minder, en gezond afvallen!

Overigens was je vandaag weer flink aktief met sporten (+1000kcal), ik hoop dat je er minimaal de helft van hebt bijgegeten, wat je gisteren ook gedaan hebt!.
En anders, Nog een prettige avond en geniet van je eten en/of drinken.
Prettig weekend!

groetjes Henk
September 10, 2009 om 03:36
Hey Nathalie

Lukt het je een beetje?
:krulle86:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan