Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, September 20, 2006

Famkemetspekkies woog op het moment van schrijven 88.20 kg (bmi: 30.52).

:hi:

Ik heb er weer helemaal zin in!!!! :doemee:
Waarom ga je dan ongezond eten wanneer je je goed voelt wanneer je gezond eet???
Best raar. Is ongezond nou echt zo lekker?
Alleen de chocoladekruidnootjes loeren naar mij in de supermarkt. Waarom beginnen ze daar zo vroeg mee. :sint: en :piet: genieten nog lekker van de spaanse stranden. November was ook goed geweest. Na ja gewoon doorlopen in de supermarkt. Alhoewel ze tegenover het fruit en de groentes liggen. :bleh:
Maar verder gaat het dus prima. Probeer al het suiker te vermijden. En de geur, kleur en smaakstoffen. En alle andere flauwekul die we niet nodig hebben.
Alleen wat eet je dan als broodbeleg? Als je kaas niet lekker vindt op brood en niet teveel vlees wilt eten???
Iemand een idee?

Groetjes famke!!

September 20, 2006 om 16:31
:hoi:

Ja, het is moeilijk, maar als je al geen vlees wilt eten en geen zoet op je brood, blijft er maar heel weinig over ............. appelstroop (ook zoet) of iets van Heinz Sandwichtspread?
Moeiljk hoor! Ik ben dol op filet americain, maar da's overduidelijk vlees.
Misschien een keer een vegatarische groenteburger op je brood met wat ketchup?
Of die vegetarische worstjes of nuggets?

Ik hoor het wel hopelijk als je iets lekkers hebt gevonden!

:byebye; Leonne
Da
September 20, 2006 om 17:03
Tips:
1. in het ayurvedisch kookboek en ayurvedisch kookboek voor de westerse keuken vind je heel lekkere vegetarische gerechten. Deepak Copra heeft ook goede voedingadviezen.
2. Ander broodbeleg, denk maar eens aan humus(kikkererwtenpuree) , zelfgemaakt vruchtenmoes (appelmoes met perzik/kiwi/banaan etc.), bananenraita, roomkaas/kwark met tomaat en basilicum, ei-omelet, wortelsalademet rozijnen, appelstroop met kwark.
3. Neem altijd voor mijn lunch ( op kantoor of in auto) een salade mee in luchtdichte grote beker/schaal. Dressing in een flesje, zelfgemaakt natuurlijk. Gebruik kwark, yogurt, mosterd om de dressing te binden en het iets smeuiger te maken. Italiaanse kruiden wellen in wat kokend water en wat azijn toevoegen is snel klaar en lekker. Voordeel, een salade hap je niet snel weg, je moet kauwen, het is al snel een hele bak. Je maakt het klaar in een paar tellen en naar gelang je groente hebt. :salade2:

Succes, Gerda.
September 21, 2006 om 03:51
Hoi!

Bedankt voor je leuke reactie in mijn dagboekje.
Ik ben inderdaad 12kg afgevallen maar als ik bedenk dat dit rond december nog 18kg was.....das toch wel balen! Maar dat ben ik zelf schuld en heb er ook weinig aan gedaan.
Ik moet gewoon levenslang sporten als ik wat bourgondischer leef!
Komt goed, jij ook veel succes, dat gaat je zeker lukken.
Liefs! Chantal :zon:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan