Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Friday, December 8, 2006

MamaVanHugo woog op het moment van schrijven 63.00 kg (bmi: 21.80).

Vandaag weer een dipdag gehad qua eten. Ik blijf een beetje hangen in de gedachte: 'ach, het is nu toch al misgegaan, dan kan dat stuk chocoladecake er ook nog wel bij'.

Tja, en 'morgen, dan ga ik er echt voor'.

Zo gaat het een tijd goed en snoep ik weinig en eet ik verantwoord, maar het lijkt wel dat als het misgaat, dat het dan ook weer een hele tijd misgaat (en ook flink). Dan snoep ik zoveel...

Ik moet terug in het gareel, maar hoe?

December 10, 2006 om 18:35
Hoi MamaVanHugo,

Leuk om iets van je te lezen.

Dat heb je toch heel netjes gedaan; 26kg in een half jaar tijd?

Ja, het is best wel lastig aan het begin om hier je weg te vinden, maar al doende leer je! Zal je proberen op weg te helpen, goed? Als er onduidelijkheden zijn, moet je gewoon vooral veel vragen stellen! Dat is de beste manier om thuis te geraken op deze site én met de methode ffl.

Welk boek van ffl heb je gelezen? Hoe vond je het? Ik zag bij de AKO een boek van Gillian McKeith liggen met hele dagmenu’s daarin, een beginprogramma zeg maar. Misschien is dat iets voor je? Het kostte rond de 15/19 euro.

Wat wij meestal als lunch nemen is ofwel een salade met proteïne, ofwel volkorenboterhammen met groentenspread (zelf gemaakt), avocado en alfalfa en nog veel meer natuurlijk, maar niet alles tegelijkertijd. Wat je wellicht een beetje op weg kan helpen zijn de eetdagboeken van de clubleden. Omdat wij geen calorieën tellen, hebben we ons eetdagboekje veelal niet ingevuld, alleen af en toe. Wat je kan doen om daar inzage in te krijgen is naar de persoonlijke pagina van bepaald persoon te gaan, Yess bv en daar klikken op ‘eet- en calorie dagboek’. Je krijgt dan een hele rits met cijfertjes, waar je niet direct wat aan hebt. Als je dan kiest voor de optie ‘beschikbare dagen’ krijg je weer een rits met heel veel cijfers en bovenal ‘nullen’, in mijn geval dan. Op bepaalde dagen staat er onder de rubriek “kilocalorieën eten/sport, cijfers rond de 1600/2100. Door op deze cijfers te klikken krijg je een overzicht van wat ik die dag gegeten heb. Sommige andere leden hebben ook voor enkele dagen hun eetdagboek ingevuld. Je kunt op onze clubpagina zien wie er lid is. Als je vanaf de clubpagina op een naam klikt, kom je vanzelf op de persoonlijke pagina van deze persoon. Procedure is verder het zelfde als voor mijn dagboek :D

Verder algemene trucjes en tips:

Je kunt ook spontaan een bericht bij iemand achterlaten. Toch heet dat hier ‘een reactie op dit bericht’ plaatsen. Je kunt nl alleen reageren in het dagboek van een ander en niet zélf een ‘nieuw verhaal’ plaatsen zoals in je eigen dagboek. Jouw verhaaltje in ht dagboek van de ander komt dan tussen de reacties van andere mensen te staan en dat hoeft niet altijd een inhoudelijke reactie te zijn op datgene wat die persoon in haar dagboekbericht heeft geschreven. Voor dit alles is het wel belangrijk dat je inlogt. Je kunt zonder in te loggen op valtaf.nl rondsnuffelen in de diverse dagboeken, maar om ergens op te kunnen reageren moet je inloggen.

Dat plaatsen van een bericht bij iemand anders:

1. ofwel het is een buddy en dan vind je de naam linksboven op je pagina: klikken brengt je naar de pagina van die persoon

2. Links van jouw pagina zie je een rits met namen van deelnemers: door op één van die namen te klikken kom je in gekozen dagboek

3. Links onder de rits met namen zie je ook een veld waar je een naam kunt intypen en vervolgens zoeken: dat brengt je óók op de pagina van desbetreffend persoon

Zo kun je zelf op twee manieren in je eigen dagboek iets schrijven:

1. Een nieuw dagboek bericht door te klikken op ‘nieuw verhaal’ onder je laatste verhaal. De tekst daarboven noemen wij ‘jouw profiel’. Dit is een stukje tekst wat áltijd te zien zal zijn als iemand jouw pagina bezoekt. Van de dagboekverhalen zie je alleen de meest recente. Door op gehele dagboek te klikken kun je oudere berichten lezen. Zowel van jezelf als van andere valtaf.nl deelnemers.

2. Je kunt zelf óók een reactie plaatsen in je eigen dagboek door te kiezen voor ‘reactie plaatsen’ terwijl je op je eigen pagina staat. Sommigen van ons kiezen daarvoor omdat het handig is als je in één bericht wilt reageren op wat anderen hebben geschreven in jouw dagboek. Het is ook leuk (denk ik) voor je buddy’s en clubgenoten om te lezen waar je zoal mee bezig bent én om reacties van anderen te krijgen. Het is wel zo, dat wanneer je een specifiek bericht hebt voor iemand je dit ook minstens in zijn/haar dagboek moet plaatsen, anders grote kans dat de persoon het nooit te lezen krijgt :)

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes, :yess:
December 18, 2006 om 15:25
Hoi MVH, :D

Moet even heel ongezelig zijn door niet op je berichtje in te gaan. Ik moet voor kerst nog heel erg veel doen qua werk en privé en houd geen tijd over voor valtaf.nl

wilde je even groeten en zeggen tot gauw!

toi-toi

:yess:

ps Pebbles2 is ook een nieuw aspirant-lid vna onze club ffl.
January 1, 2007 om 20:47
Gelukkig nieuw jaar MvH! :ny01:

Het is voor jou niet zo zeer het bestrijden van de overtollige kilo’s als wel om er voor te zorgen dat er niet stiekempjes een paar aangroeien. Pas op hoor; je bent op de grens van de ‘gevaarlijke’ leeftijd! :D

Lfs, :yess:
January 14, 2007 om 05:01
Hoi MvH,

Hoe gaat het inmiddels met afvallen? Ik zie dat je je grafiekje nog helemaal niet hebt ingevuld? Snoepen, veel snoepen, niet doen hoor. Vertel eens wat je zoal eet op een dag, misschien dat we je kunnen helpen! Vind je het wat om voor een korte periode je eetdagboek in te vullen?

Wat was je oude eetpatroon dat je het nu zo moeilijk vind om, om te schakelen? Het is denk ik veel makkelijker om er ‘jullie’ gezamenlijke nieuwe eetpatroon van te maken. Natuurlijk hoeven je gezinsleden niet gelijk aan jou te eten, maar je doet ze óók niet tekort door je menu zodanig samen te stellen waardoor iedereen aan zijn trekken komt. Ook een goede manier denk ik om je zoontje als vanzelfsprekend weer fruit te gaan waarderen. Hij is nu nog op een leeftijd waarop je kunt ombuigen, bv om één dag tot snoepdag uit te roepen. Voor jouw en je man misschien iets extra speciaals, maar minder slecht en voor hem een schaaltje snoep bij de thee/koffie of welk moment dan ook. Gezond eten zie ik nl niet als iets om af te vallen, maar vooral om niet aan te komen en te kwakkelen met mijn gezondheid, zoals hoofdpijn, snotterneuzen, vermoeidheid. De lange termijn aspecten van ongezonde voeding laat ik maar even achterwege. :D

Nee, je kan nog niet op de pagina’s van de club komen, daarvoor moet je lidmaatschap eerst worden omgezet tot een volwaardig lidmaatschap. Als dit gebeurt krijg je daar automatisch bericht van.

Toi-toi

:yess:
January 27, 2007 om 07:37
Yoehoe MvH,

Het is allang morgen geweest hoor!

Waar ben je nu?

Toch niet aan het verstoppen voor die chocoladecake?

Daar hoef je hier niet bang voor te zijn hoor, want wij hebben ze alleen in low carb en low fat variant, kun je ladingen van eten zonder één grammetje zeer!

Doe jezelf tegoed:

:fruittaart2: :fruittaart: :cake3: :cake4: :cake2:

Kom op, pak jezelf weer op en go for it!

Groetjes, :yess:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan