Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Monday, August 25, 2008

Jiti woog op het moment van schrijven 134.40 kg (bmi: 43.89).

Warm water met limoensap
Glas jus d'orange
halve galia meloen
peer
banaan

lunch:
salade met geitenkaas, honing, mosterd dressing en geitenkaas en pijnboompitten

tussendoor:
boerenyoghurt met ananas (is dit ffl, eigenlijk? begin nu te twijfelen)

diner:
gebakken aardappelen met een grote salade met paprika, tomaat en komkommer en pijnboompitten met grote gorene knoflookolijven.

August 25, 2008 om 06:14
Hoi Jiti,

Goed dat je ondanks alle toestanden toch op je eten hebt gelet. Vooral als je je hierdoor veel energieken voelt, want dat kan je bij dit soort dagen wel gebruiken.
Maar, geloof me, als je een tijdje bezig bent met FFL hoef je veel minder na te denken.

Wat geocaching is kun je lezen op:
http://www.geocaching.nl/qanda/faq.php
Sommige wandelingen zijn kort en anderen weer heel lang; door bos, park of hei, maar ook door steden, dorpen, wijken; heel erg afwisselend. Wij vinden het heel leuk om te doen, wat natuurlijk wel blijkt uit het feit dat we dit zo vaak doen.

Fruit uit eigen tuin is heerlijk ;)
Heb jij helemaal niets staan? Aardbeien zijn altijd erg gemakkelijk in een plantenbak, kan ook op een flat. Je proeft het verschil echt en bij bramen is het zo dat het stukken goedkoper is op deze manier.

Boerenyoghurt: yoghurt kan binnen FFL omdat zure melkprodukten zijn toegestaan.
Zelf laat ik yoghurt altijd uitlekken, zodat de koolhydraten (lactose) eruit lekt; je houdt dan een eiwitprodukt over.

Gebakken aardappelen: deze kun je het beste bakken in kokosolie (je proeft trouwens niets van kokos) of ghee (geklaarde boter) of roomboter; deze mogen namelijk verhit worden tot hoge temperaturen. Geen olijfolie gebruiken want die is niet geschikt voor verhitting.

Groetjes, Barkie
August 25, 2008 om 06:53
:hoi: Jiti,

Nog even iets anders:
Ik zie dat jij ook lid bent van de club 't vegetarisch huisje. Deze club is niet echt actief te noemen. Wil je een actievere vegetarische club dan kun je beter lid worden van de club Alle vegetariërs verzamelen!; deze is (ook) vrij toegankelijk.
:groetjes: Barkie
August 25, 2008 om 17:37
Hoi Jiti,

Kokosolie en ghee koop je allebei bij de natuurvoedingswinkel. Ik ben overgestapt van kokosolie naar ghee, toen de kokosolie op was, omdat ghee neutraal is en geen zout bevat. Een pot, zowel kokosolie als ghee, is niet goedkoop, maar je doet er echt tijden mee.

Ik ben ook geen vegetariër, want ik eet regelmatig vis en heeeeeel soms kip, maar geen vlees meer. Ik wil alleen niet elke dag vis eten. Vorige week heb ik 1 lunch met vis gehad en ’s avonds heb ik 1 keer vis en 1 keer kipdrumsticks gegeten; de rest was allemaal vegetarisch.
Die kipdrumsticks zaten nog in de vriezer en moesten een keer op ;)

Nu is vegetarisch bij FFL natuurlijk heel gemakkelijk door te kiezen voor zetmeel ipv eiwitten, maar het gaat mij juist om vegetarische maaltijden met eiwitten dat ik lid geworden ben van vegetarische clubs.

Ik heb niets gedaan aan de bramenstruik. Zoveel als er dit jaar aanzat/aanzit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Van de aardbeitjes had ik maar heel weinig, maar dat kwam vermoedelijk omdat het plantjes van vorig jaar waren (of dat jaar daarvoor). Slakken heb ik gelukkig niet.

Als je de “schat” vind dan zit er altijd een logrolletje in waar je je nickname + datum/tijd noteert dat je hem gevonden hebt. In de grotere schatten zitten vaak dingetjes (goodies) die je kunt ruilen. Op internet kun je dan ook aangeven dat je de schat gevonden hebt. Zo kun je zien welke geocaches je gedaan hebt (wij hebben er intussen 760 gedaan, waarvan nr 760 vanmiddag in Naarden) zodat je niet per ongeluk 2 x dezelfde doet.
Er staat trouwens een grappige tikfout in je dagboekverhaal “gorene olijven” :bigsmile:

Groetjes, Barkie
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan