Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Monday, January 19, 2009

Zonnedauw woog op het moment van schrijven 76.00 kg (bmi: 26.93).

:goedemorgen2:

Zo,weer een nieuwe week!Ik ben erg aan het twijfelen welk dieet ik zou gaan volgen.Met Sonja Bakker ben ik al wel eens afgevallen 2 jaar geleden....Maar de weight watchers lijkt me ook wel wat,dan kun je toch zelf bepalen wat je eet als je maar niet boven je punten komt....Dus tips zijn welkom!!!!!!

Nou blijkt het vandaag ook nog Blue Monday,ja als ik naar buiten kijk kan ik het me voorstellen,het lijktr wel :plas:
Maar tot nu toe geen last van depri gevoelens...

groetjes :marieke79:

Onbekend
January 19, 2009 om 10:00
EN? weet je al welk dieet je gaat doen?
Ik doe zelf geen dieet, maar zorg dat ik per dag niet boven de 1500 en niet onder de 1100 cal. kom. Daarnaast zorg ik ervoor dat ik niet teveel vet binnenkrijg, ik laat dat niet boven de 25% uitkomen.
Als je hier je eetdagboek invult dan kun je heel goed zien wat je binnekrijgt en hoeveel cal. dat is.

Ik hou zelf niet zo van Sonja, omdat zij mij voorschrijft wat ik moet eten, terwijl dat regelmatig dingen zijn die ik normaal nooit zou kiezen, dit betekent zowieso, dat als ik stop met zo'n dieet, dat ik aankom omdat ik mijn eigen dingen weer kies. Nu val ik af terwijl ik toch mijn eigen dingen kies en dus werk ik aan hoeveelheden en keuzes maken, en niet aan het volgen van wat iemand anders lekker vind.

Je kunt wat ik doe idd wel vergelijken met weight watchers, het allerfijnste is, als blijkt dat je zuinig met je cal. bent geweest, je rustig een bakje chips kunt nemen, en dan onder de 1500 cal. blijft!

Succes met kiezen in elk geval!!

Liefs, es :sylentweet:
Onbekend
January 19, 2009 om 14:20
Hoi Marieke,

Hier op valtaf kun je je eetdagboek bij houden, zo kun je uit een lijst precies kiezen wat je gegeten hebt. Echt bijna alles staat erin! Als er iets niet bijstaat, zoek ik hetgene dat het meest overeenkomt, maar je kunt ook zelf een artikel aan de lijst toevoegen. Zo zie je aan het eind van de dag precies hoeveel je hebt gehad, maar ook hoeveel procent daarvan uit vet, koolhydraten en eiwit bestaat.
Enige wat je er dus voor moet doen is wegen. Nou, niet alles hoor. Een rijstwafel staat gewoon in de lijst als 1 stuk. Maar aardappelen, groenten, sommige fruitsoorten, chippies, koekjes, dat soort dingen weeg ik allemaal af. Inmiddels weet ik van sommige dingen wel hoe veel het is, het went vanzelf, maar hier staat dus daadwerkelijk een weegschaaltje op tafel.....
Als je meer wilt weten, je vraagt maar hoor! Ik heb zelfs nog een cursus gewichtsconsulent gedaan ooit...duss...haha!

Liefs, es :sylentweet:
January 20, 2009 om 04:06
Hoi Marieke,

Ik doe eigenlijk hetzelfde als Es, bijhouden wat ik eet en zorgen dat ik beweeg. Ik wil tussen de 1500 en 1600 kcal zitten op een dag.Ik ben net pas weer begonnen, maar ik ben er al 11 kilo mee afgevallen in een jaar tijd. Nu is het weer een kwestie van van opletten.
Het eetdagboek hier is inderdaad erg uitgebreid, al vind ik het wel vervelend dat je alles af moet wegen...

Succes met je dieet!

groetjes,
Silvia
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan