Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Saturday, March 7, 2009

Biebol woog op het moment van schrijven 63.80 kg (bmi: 23.72).

Ach ja, ik ben een jojo.. ik geraak er niet vanaf!
:grrrrrr:
Toch ga ik terug mijn best doen.. VANAF NU!
:biebol:

March 10, 2009 om 11:02
Wat grappig dat jij dat ook gedaan hebt. 10 km dat klinkt nu nog wel als heel erg ver. In september wil ik eigenlijk de Dam tot Dam loop gaan doen. Dat is 16,1 km. Ruim twee jaar geleden heb ik wel afstanden van 10 km gelopen, maar nu kom ik niet veel verder dan 5 km.

Ik blijf inderdaad wel netjes op gewicht, maar dat is wel nadat ik mijn plan heb bijgesteld. Eigenlijk wilde ik nog 3 kg afvallen, maar ik vind het nu wel even goed zo. Heb ook energie nodig voor het sporten. Daarom probeer ik ook juist nu wat meer te gaan eten.

:groetjes:
March 12, 2009 om 06:46
Goed zeg dat je gestopt bent met roken. Uit ervaring weet ik dat het wel wat moeilijker is om af te vallen als je niet rookt. Maar je hoeft ook echt niet aan te komen door het stoppen. Dat was bij mij tot twee keer toe wel het geval. Gewoon goed op je eten blijven letten.

Naar schatting zijn er met ons ruim 100 mensen met "Start to Run" van start gegaan, maar ik denk wel dat een deel zal afvallen (en dan bedoel ik niet op de weegschaal). Deze week heb ik ook alweer twee keer zelf gelopen en ook iets meer gedaan dan het huiswerk voorschreef. Ik vind dat ze bij ons pittige trainingen voorstellen. Zeker voor echte beginners is 3x 4 min hardlopen wel erg veel. Zaterdag beginnen we nog een half uurtje eerder. Dat betekend 9:00 daar. Voor mij wel erg vroeg voor in het weekend :gaap:

Ik ga tegenwoordig ook weer naar de sportschool, heb deze maand zelfs weer een jaarabonement genomen. Dat is een flinke stok achter de deur om te blijven gaan. Het enige wat ik daar doe is krachttraining. Die lessen hebben wij niet, en ik vind het ook wel heel erg lekker om in mijn eentje te trainen. Vroeger heb ik dat ook heel fanatiek gedaan.

Eigenlijk wilde ik 4x per week trainen: 2x krachttraining en 2x hardlopen. In praktijk komt het erop neer dat ik meestal 6x train, waarvan 3x hardlopen en 3x krachttraining.
March 23, 2009 om 05:10
Nog even nagevraagd: We zijn met 125 man van start gegaan. Volgens mij waren het er dit keer al veel minder. Het was afgelopen zaterdagochtend ook erg koud. Ik heb de training meegelopen met de gevorderden. Het was pittig, maar ik kon het wel goed volhouden.

Een sportvoedingsdeskundige kwam eerst wat vertellen over "goede" voeding. Het ging over het belang van verschillende vitaminen en mineralen, en dat ze heel veel mensen in haar praktijk zag die te weinig koolhydraten aten en te veel vetten. Over eiwitten werd nauwelijks wat gezegd. Dat er ook veel goede vetten zijn dat werd ook niet gezegd. Maar halvarine op je brood, dat werd dan weer wel aangeraden. Ook het aanvullen van de energie na het trainen in de vorm van koolhydraten werd benadrukt. ZUCHT.

Net als jij bevalt koolhydraatarm eten mij ook erg goed. Maar ik vind het ook moeilijk vol te houden omdat je jezelf zo veel moet ontzeggen. Helemaal moeilijk is als je het niet meer gewend bent en er eenmaal aan toegeeft. Echt waar ik kan blijven eten. Gisteren heb ik dat ook weer gezien. En door die koolhydraten gaat je gewicht helemaal snel omhoog. Ik houd nu weer vocht vast en heb nog steeds een opgeblazen gevoel.

Ja, evenwicht vinden is en blijft erg lastig. Toch valt het ook bij mij wel mee als ik kies voor vezelrijke voeding, en dit eet in combinatie met eiwitten en groenten. Nou heb ik helaas vaak geen trek in groenten.

Hoe gaat het met het (niet) roken?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan