Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Friday, April 24, 2009

Kyanaw woog op het moment van schrijven 67.00 kg (bmi: 23.46).

Dagboek geopend

April 24, 2009 om 04:38
Hoi Vieke,

Poeh, ik was wel redelijk wat zwaarder dan jij toen ik begon... dat is goed nieuws voor jou, want ik denk dat het jou dan zeker moet lukken. Meestal is het nl. hoe langer je afvalt hoe moeilijker.

Ik heb vooral in het begin heel trouw iedere dag mijn eetdagboekje ingevuld. En toen ook mijn sportdagboek, maar dat heb ik niet zo lang gedaan, op een gegeven moment kun je wel ongeveer inschatten hoeveel energie je op een dag verbruikt. Maar eetdagboek dus trouw invullen, het beste kun je daar een keukenweegschaaltje voor gebruiken, om echt precies te weten hoeveel je van alles neemt.

Verder was ik in het begin wat strenger, en de eerste twee dagen had ik nog wel eens trek tussen de maaltijden door, maar dat wende wel snel. Wat voor mij heel belangrijk is, is om niet elke dag te lijnen. Af en toe moet je gewoon lekker op een terrasje kunnen zitten en vette hapjes bestellen. Maar plan die dagen van tevoren zoveel mogelijk in. Als je dat bijvoorbeeld vaak aan het eind van de week doet, zorg dan dat je aan het begin van de week extra braaf bent.

Verder, als je ongeveer even lang bent als ik denk ik dat je het best afvalt als je probeert rond de 1400 kcal te blijven elke dag. Dan kan je dus best een dag flink eten, als je daarna probeert een dag onder de 1000 te blijven. Dat kan best aardig, als je kiest voor mager beleg (kipfilet, huttenkase/cottage cheese, magere smeerkaas, etc.) en tussendoor rood fruit. Een maaltijdsoep zonder room of een stamppot met weinig aardappelen en veel groenten zorgt ook voor een zeer caloriearme avondmaaltijd.

Succes! Als je nog tips wilt, vraag maar raak!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan