Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Thursday, June 18, 2009

Joepvanderwal woog op het moment van schrijven 122.20 kg (bmi: 39.45).

Donderdag.

Ik geef mezelf niet op mijn donder. Na 1 1/2 week thuis geweest te zijn stap ik vandaag weer in de auto. De ontsteking van de hamstring is nog niet weg. Maar ik ben ongeduldig en wordt er niet vrolijk van. De voornaamste reden is dat ik nu heel erg weinig ( zeg maar niks!) beweeg. Elke stap doet zeer! Natuurlijk pas ik mijn eetpatroon wel iets aan maar het is verrekte moeilijk wanneer je de hele dag thuis (bijna) niks zit te doen om niet af en toe iets in je mond te stoppen. Nee, snoepen doe ik absoluut niet. Maar wel af en toe een gezonde reep. Twee per dag. Als lunch 4 boterhammen ( ontbijt ook!) en avondeten normale portie. 's avonds niks meer. Ook geen taart wanneer er wat te vieren is. En dat was er regelmatig de afgelopen 2 weken. Trouwdag, verjaardag en een geslaagde. Tussendoor veel water. Dus...eigenlijk valt het allemaal wel mee. Maar zonder beweging verbrand je dus helemaal niks. En daarom gaf de weegschaal vanmorgen weer teveel aan. En loop ik achter op het afvalschema!
Maar ik raak niet in paniek en loop er niet voor weg. Mijn eerste richtgetal is 115 kilo. Dat wil ik bereiken voordat ik het weekend van 3 juli met 2 vrienden ga varen. Eerst vandaag maar weer eens.... Mooie dag hebben we trouwens!

June 18, 2009 om 04:44
:bloemenlijn1:

Hee Joep,

Dankjewel voor je fijne reactie in mijn dagboek!
Ja, ik (als persoon) ben anders geworden, denk en voel op een andere manier. Dat is nog steeds wel een beetje vreemd, maar ik merk dat ook dat vreemde gevoel nu alweer (zo snel) begint te wennen: yes!

Ik heb jouw 2 dagboeken gelezen, die ik nog niet gelezen had, en kan je alleen maar zeggen, dat ik met je meeleef.... je hebt echt pech, dat je zo'n last van je hamstring hebt, kei rot voor je. Je doet er niets aan, en moet er maar mee leren leven, zolang 'ie nog niet genezen is: sterkte!

Hou vol, je kunt 'n tijdje niet zo vaak sporten/bewegen als dat je gewend bent, maar gelukkig komt die tijd wel weer, en dan ga je weer knallen.

Ik las dat je vandaag toch weer bent gaan werken, in de auto, terwijl de hamstring nog niet volledig genezen is, en dat ongeduld er de oorzaak van is. Alhoewel ik dat maar al te goed snap, hoop ik ook, dat je inziet, dat je hierdoor je hamstringblessure waarschijnlijk langer laat duren, wees je wel voorzichtig....?

Je stelde me 2 vragen, hier mijn antwoorden:

1. Hoe kan ik mijn startgewicht veranderen?
Ga in je site staan, daar staat bovenaan een tabblad GEWICHT, druk daar op. Dan kom je in dat tablad en daar staat ongeveer op de 1/2 rechts een kalendertje. Ga naar de allereerste datum dat je ooit je begingewicht hebt ingevoerd (volgens mij is zo'n datum blauw of roze ofzo), en klik op die datum en voer dáár dan het hogere begingewicht in. Et voilá: je inmiddels afgevallen totaalgewicht boven aan je site wordt dan ook automatisch aangepast: succes!

2. Je schreef ergens in een dagboek over bepaalde boeken in de boekenkast. Welke of wat voor soort boeken zijn dat?
Dat zijn boeken die niet over een bepaald dieet gaan (snel afvallen), maar over je gedachten ten opzichte van voeding en je gehele levensgeluk (gestaag, maar blijvend, afvallen), bijvoorbeeld:

1.
Dr. Phil McGraw: Voel je goed in je lijf (de 7 sleutels voor de oplossing van je gewichtsproblemen). Dit is een échte aanrader. Er staan oefeningen in over hoe je anderen én jezelf vergeeft, en hoe je jezelf gelukkiger kan maken etc etc etc. Dit boek heb ik afgelopen jaar helemaal gelezen en doorgewerkt, echt álle oefeningen gedaan, en die hebben me ontzettend geholpen.

2.
Ook een boek van Bob Greene (coach van Oprah Winfrey): Make The Connection (leg de link). Dit boek heb ik heeeel lang geleden gelezen, maar die gaat nog veel over een aangepast eet- en beweegpatroon, en ik geloof daar niet meer in, dat het bij mij alleen maar over aangepast eten en bewegen gaat.

3.
En dan ook het boek van Martha Beck: The Joy Diet (Je dagelijkse portie geluk). Net zoals het boek van Dr. Phil (nr.1), gaat ook dit boek dieper dan het standaarddieetboek. Hier ben ik nu in bezig, staan leuke dingen in....

4.
Verder heb ik van Charlotte de opdracht gekregen het 1e boek van Ingeborg Bosch te gaan lezen (De herontdekking van het ware zelf). Dit gaat over PRI-therapie (Past Reality Integration): een methode om in het verleden opgedane pijnlijke ervaringen te verwerken en te integreren.
Dus mezelf foutief als reactie aangeleerd gedrag om te buigen naar productief gedrag waar ik gelukkig van ga worden.

Ken jij deze boeken (of één ervan)?
Jij vroeg in je vorige dagboek tips om je minder te vervelen, nou ja, om iets te doen te hebben. Misschien is het een tip om een van bovenstaande boeken te lezen, en ook echt door te werken, met oefeningen en al?

Nou, dit is een langere mail dan ik van plan was.
Maar ja, je vroeg ook vragen, dan krijg je ook antwoord, hihihi.

Heel veel succes!

:zonnetje1972:
June 19, 2009 om 04:13
:bloemenlijn1:

Hoi Joep,

Ik heb even gegluurd hoe je gewichtsgrafiek en je gewichtsvermelding boven aan je persoonlijke site er nu uit zien, en je moet toch toegeven, dat stimuleert toch veel meer, om te zien dat je al bent afgevallen, in plaats van dat "is @@@ kilo aangekomen".

Goed gedaan en :gazodoor2:

Enne... fijn dat je 1e werkdag je goed bevallen is.
Doe het rustig aan, en veel beterschap met je hamstring.

:zonnetje1972:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan