Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Friday, August 21, 2009

Knulletje woog op het moment van schrijven 102.00 kg (bmi: 29.48).

Ok in mijn dagboeken ga ik informatie neerzetten mbt afvallen, gezondheid, sporten, voeding enandere gerelateerde zaken:

Bij deze dan ook eerst een disclaimer: Onderstaande tekst is mijn visie op onderstaande themas die besproken worden. Bij deze wordt je gewaarschuwd dat deze teksten mijn mening zijn, en je kan je er door "op de teentjes getrapt" voelen. OF deze tekst kan "je in het verkeerde keelgat schieten". Daarom is het lezen en leren van ondertaande dan ook geheel op eigen risico. De gevolgen kunnen een betere gezondheid, een strakker lichaam en gewichtsverlies tot gevolg hebben.

Bij deze mijn introductie, met een duistere ondertoon gericht tegen de geldklopperij op gebied van afvallen en gezondheid. Er zal naderhand ook praktische informatie geleverd worden waarmee jij zelf aan de slag kan gaan, om zelf je lichaam te vormen, je gezondheid te verbeteren, en je gewicht te reguleren/te behouden:

Veel mensen op deze site zijn bezig met voeding, gezondheid, sport en afvallen: Regelmatig zie ik in de forums en groepen vragen naar boven komen en vaak is het antwoord niet eenduidig. Het probleem hierbij is dat er zoveel mythen in de loop der jaren zijn ontstaan op gebied van voeding, gezondheid en afvallen, dat het steeds moeilijker wordt om uit te vinden wat nou wel of niet waar is.

Om je lichaamsgewicht onder controle te hebben, en op een goede manier bezig te zijn met je gezondheid, is het belangrijk een basis aan kennis over voeding te hebben. (kennis van sport kan echter heel erg veel helpen bij het behalen van dat strakke lichaam dat iedereen eigenlijk wel graag wil)

Omdat slimme marketeers ook weten dat iedereen eigenlijk wel een strak figuur wil, spelen deze hierop moeiteloos in. Vandaar dat je op TellSell allerlei gimmicks voorbij ziet komen. Ab Circle Pro, ab cruncher, modifast, sanaslank, alli en weet ik veel wat er allemaal in het leven is geroepen om het geld uit de zakken van de consument te trekken. Mensen met brede glimlach die beweren dat nooit iets voor hun gewerkt heeft. maar sinds ze product x gebruiken gaat alles helemaal top!!. Zo wordt er veel gebruikt gemaakt van drogreden* om aan te tonen dat een product werkt. Niet iedereen trapt hierin, maar vooral de onwetende consument met overgewicht die minder verstand heeft van voeding en sport trapt hierin. Die mensen geloven immers vaak nog dat veel cardio, enorm weinig eten op een crash dieet en plaatselijk vet verbranden The Way To Go is. Mythes die in spelen op de meeste mensen die een quick fix willen in plaats van hard werken en daadwerkelijk blijvende resultaten.

(*voorbeeld van een drogreden heb ik van de sanaslank website: sanaslank is een dieet welk gebaseerd is op een eiwitrijk dieet. Artsen zeggen dat een eiwitrijk dieet voordelen heeft mbt spierbehoud.)(Dit betekent niet dat artsen zeggen dat sanaslank goed is, ze zeggen enkel dat een uitgebalanceerde voeding waarin men meer eiwitten eet beter is voor het spierbehoud. met deze tekst doet sanaslank alsof artsen hun concept aanbevelen, terwijl dit niet gezegd wordt. misleiding dus)

Veel mensen worden dik doordat zij teveel eten, te weinig bewegen. Er zijn echter ook mensen die te dik worden door te weinig eten. Dik worden is dus niet altijd een kwestie van te veel eten, maar soms ook het tegenovergestelde. Om af te slanken op een gezonde en blijvende manier. Dit is een tegenstrijdigheid voor iedereen die op hun gevoel afgaat, maar is het niet fijner om juist meer te mogen eten en af te vallen? Dat is toch een stuk aantrekkelijker dan Dieten die er voor zorgen dat je na afloop weer al het vet terug krijgt met nog wat extra's voor al je harde werk. Dat is naar mijn mening een ernstige vorm van zelfpijniging. Steeds vaker hoor je dat een lifestyle verandering nodig is en dat is waar. Helaas is het niet zo bedoeld dat je dus rest van je leven op een crashdieet moet gaan zitten. Dit lost het probleem van de "jojo" op, maar niet de andere gezondheids problematiek.

Al die crash dieten zorgen voor nog meer problematiek dan alleen het extra vet wat je naderhand terug krijgt, mocht je ooit op een normaal voedingspatroon willen overstappen, dan zit je dusmet een probleem!!. Het extra vet dat aanzet zorgt er voor dat je lichaam meer vetcellen zal gaan aanmaken om vet te kunnen opslaan. Dit zorgt er voor dat je op lange termijn problemen krijgt om een slank figuur te krijgen en te behouden. Je lichaam zal gewend zijn veel vet te bezitten en zal sneller vet gaan opslaan als je even niet op let. Daarnaast verzieken de crashdieten je metabolisme wat er voor zorgt dat het lichaam minder kan verbranden dan wat men eet. Wat resulteerd in nog meer vet aanzet. maar nu komt hetgeen waar je echt bang voor moet zijn: je insuline produktie zal in elkaar storten met als resultaat dat je lichaam niet goed kan omgaan met koolhydraten en snel voedsel op slaan als vet. Op langer termijn kan dit insuline probleem er ook voor gaan zorgen dat er enorme pieken en dalen ontstaan waardoor men enorm moe wordt en het gevoel krijgt snoep nodig te hebben om een snelle energie rush te krijgen. En op den duur ontstaat zo een verslaving aan snoep en zoets. en zit men met misschien wel met diabetes opgeschoteld.

Om goed en definitief vet te verliezen is er hard werk en discipline nodig. Dit schrikt de meeste mensen af, maar het is niet anders. Wil jij dat strakke sensuele lichaam? Of wil je die papperige huisvrouw zijn die op de tredmolen zit te "klungelen" en er na 2-3 jaar alsmaar vetter uitziet en maar blijft klagen, naar steeds drastischere middelen grijp en je gezondheid ernstig aantast? Wil jij een blijvend strak lichaam, dan wordt het een zware sprint, waarbij zweet en soms ook tranen zullen vloeien. Maar heb je de finish eenmaal gehaald, is het makkelijk om dat fysiek vast te houden. Wil je er na een korte harde sprint van af zijn of wil je zoals die papzak op de tredmolen jaar in en jaar uit aanmodderen? Die papperige mensen zijn ideale sponsoren van producten als alli, modifast, sanaslank, sonja bakker**, en al die andere producten. (** Sonja bakker is naar mijn mening de unilever marionet, zo laat ze ons dure producten zoals kellogs k, cool best, en andere meer duurs kopen. Zij krijgt hier veel geld voor. Daarnaast zijn haar dieten erg ongezond. Ze geeft meermaals lezingen op hogescholen in nederland, en de leerlingen van de opleiding voeding en dietiek wordt altijd expliciet gezegd NIET te komen. Dat zal da wel zo zijn redenen hebben he!)

August 22, 2009 om 12:33
Hai knul, dit zijn de gegevens van die knaap, waar ik je over verteld heb.
Een jongen van het boerenland, die veel computert, maar die inmiddels de gang naar de halters wel gevonden heeft. Ik hoop hem maximaal te kunnen stimuleren.

Dank voor je hulp!

Vetpercentage is naar schatting rond de 20%.
Gewicht: 93kg
Lengte: 186cm.
Lichamelijke aktiviteit is gemiddeld genomen laag (scholier, die niet werkt of andere sport doet).

Training:
Overhead Press
Calf Raises, Lunges met 20kg in de hand,
Bankdrukken
Barbell Rows
Tricep Dips
Dagelijks 18km fietsen(9km heen en 9km terug)
Pull ups en soms wat Dumbell Curls.

Hierbij doe ik alles 5x5 en soms 4x6
Deze oefeningen doe ik niet op 1 dag ik heb ze verdeeld over 2 dagen.
Doelen zijn: ten 1ste krachtopbouw (dus sterker worden)
ten 2e grotere spieren krijgen
ten 3e er wat beter uitzien (maar dat kan later altijd nog gedaan worden)
Onbekend
August 22, 2009 om 13:03
Hoi hoi

zijn die foto's recent? ik ben gewoon nieuwsgierig hoor! ;-)

Groetjes angela
August 26, 2009 om 15:07
Hee, een mede Tom Venuto fan! :D Ik las je berichtjes vandaag bij verschillende valt af artikelen en had al zo'n vaag vermoeden dat je vanuit dat soort denkrichting kwam. Ik ben zelf nog niet zo ver als jou. Ik ben na een lange break bezig met de laatste loodjes vet kwijtraken voordat ik het roer omgooi naar een focus van spieren. Dat zal moeten wennen hoor om juist meer te eten ipv minder! Ik ben in October 2007 begonnen met net over de 30% body fat, en zit nu onder in de 16%. Gotta love Tom! (+)

groetjes Marcelle
August 27, 2009 om 07:40
Mooi stuk, maare, niet alle huisvrouwen zijn hetzelfde!;) Geen shakes, sonja, alli oid voor mij. Ik eet gezond, beweeg veel en neem de tijd om af te vallen. Moeilijk, maar onhaalbaar zeker niet!
August 27, 2009 om 18:00
beste didi,

ikzelf ben ooit begonnen met 118 kilo. met een vet% van 30+%
Ik weeg er nu 102, en heb een vet% van 15%. Ik heb intussen dus een grote hoeveelheid spieren opgebouwd, en ook die spieren wegen iets.

Mijn vetpercentage is dan ook gewoon gezond,
en ik werk ondertussen alweer een tijdje in de sportschool,
en geef personal training.

(alleen omdat ik niet alles dmv deze site ben afgevallen,
doet dus niets af aan het resultaat dat ik bereikt heb.)

Daarnaast ben ik best bereid wat extra fotos van mijn lichaam te plaatsen en een foto van de weegschaal, zodat je ziet dat ik dit op mijn profielfoto ben en dat ik dus wel 102 kilo weeg.

groeten knulletje
Onbekend
August 29, 2009 om 11:18
Hoeveel hulpmiddelen ik in de voorgaande jaren wel niet gebruikt heb en dieten die ik uitgeprobeerd heb. Niet normaal meer. Van modifast tot slimfast, bioslank (oid), obesimed, weight watchers, south beach, sonja bakker. En nog vele anderen waarvan ik het al niet eens meer weet. Net als crash diëten daar ken ik er ook nog wel een paar van.

Ik ben ook een dikke huisvrouw, alleen papperig kan ik mezelf inmiddels niet meer noemen. 6 dagen per week sta ik 1,5 tot 2 uur per keer in de sportschool. Soms chagie en ongemotiveerd, maar meestal met een frisse zin om de kilo's te lijf te gaan. Inmiddels ben ik in 4,5 maanden tijd 17 kg en 7% vet kwijtgeraakt. Daar ben ik enorm blij mee natuurlijk!

Wil jij dat strakke sensuele lichaam? Of wil je die papperige huisvrouw zijn die op de tredmolen zit te "klungelen" en er na 2-3 jaar alsmaar vetter uitziet en maar blijft klagen, naar steeds drastischere middelen grijp en je gezondheid ernstig aantast? Wil jij een blijvend strak lichaam, dan wordt het een zware sprint, waarbij zweet en soms ook tranen zullen vloeien. Maar heb je de finish eenmaal gehaald, is het makkelijk om dat fysiek vast te houden.

Het lijkt haast wel een reclame boodschap dat hier staat, maar het is natuurlijk wel de simpele waarheid zei het wat ongenuanceerd ;-). Maar laten we eerlijk zijn diep in ons hart weten we dat hij gelijk heeft. Als we blijven klagen en niets doen dan gebeurt er ook niets. Lullig maar waar!

Ik ben blij dat ik de ketting doorbroken heb en nee dat was niet makkelijk. Ik loop tegen dingen aan die mij elke dag wel aan het wankelen kunnen maken. En als ik overal op in zou gaan zou ik inmiddels geen 17 kg zijn afgevallen maar aangekomen. En ik weet ook dat niet iedereen zoveel kan sporten in de sportschool, maar goed elke avond een stuk wandelen doet ook wonderen. Overal is wel wat op te vinden. Kun je je benen niet goed bewegen dan is er altijd wel iets wat je voor je bovenlijf kunt doen. En andersom ook. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar daar wil ik me niet aan branden.

Vind je eigen weg erin en doe wat goed voor je is dan komt het allemaal goed. Met (kei)hard werken, disipline en doorzettingsvermogen kom je heel ver!!!

:allesanders:
Onbekend
August 29, 2009 om 15:12
Stoere foto die nieuwe profielfoto van je!!! Ziet er goed uit!
August 29, 2009 om 16:02
hey..

wauw, hele berekeningen, ik ga ze zeker eens doen, ik wist niet dat het kon eigenlijk, dat iedereen zo ongeveer dezelfde berekening had, ik dacht altijd elk lichaam is anders.. Let op, ik geloofde ook niet in al die middeltjes, maar verlies me snel in crash-diëten, maar als het op deze manier zou kunnen ga ik toch eens berekenen hoeveel ik mag eten hoor.

:) goed dat je dat ff online hebt gezet..

en hoi trouwens.. :P

:lightje:
August 31, 2009 om 01:33
tx for je mailtje. Feit dat ik verder afval is gewoon door het feit dat ik veel gezonder eet (fruit, groenten, veel kip, verder aanvulling met proteineshakes). Heb ook het sporten nog wat opgedreven :-)
September 1, 2009 om 08:51
Leuk stukje, goed geschreven... Ik ben ook niet van de shakes, crashdieten, pillen en al helemaal niet van Sonja! Alhoewel volgens mij iedereen wel eens op het punt heeft gestaan om er in te willen geloven, maar toch op tijd bij zinnen kwam...

September 2, 2009 om 03:01
:otje: Haha, ik kan me goed vinden in wat minderikke zegt dat iedereen wel eens op het punt heeft gestaan om in de een of andere infomercial te willen geloven. Toevallig noem je het bij naam knulletje, ik was laatst even bijna in de verleiding toen ik een ad op tv zag voor de ab circle pro. :coverface: Hier zeggen ze, "If it sounds too good to be true, it probably is." Een six-pack krijg je door er keihard aan te werken (en vooral aan je eten), niet 3 minuten heen en weer gaan op de ab cirle pro. Maar het is zo verleidelijk!

Ik ben het roerend eens met JenNao. Iemand die 16 kilo is kwijtgeraakt en een bak spieren eraan heeft weten te krijgen, dat zijn juist de mensen waar ik graag stukjes van lees! Toen ik nog zwaarder was praatte ik wel eens met hele slanke meiden en dan vroeg ik ze, wat doe je nou om zo'n figuur te krijgen/houden? En dan lachten ze wat vriendelijk omdat ik ze feitenlijk natuurlijk complimenteerde, maar ik kreeg nooit een antwoord. Daar erger ik me mateloos aan, mensen die weten hoe het moet maar het lekker voor hunzelf willen houden.

Een van de vele redenen waarom ik GEK ben op Tom Venuto (Burn the Fat, Feed the Muscle) is omdat de dingen die hij aanhaalt juist "tailored" zijn ipv eenheidswordst. Hij geeft je goede uitgangspunten en verteld je vervolgens om er mee te spelen tot je een balans hebt bereikt die goed voor jou werkt. Hij geeft je de knowledge en tools om je eigen beslissingen te maken voor permanente levensveranderingen. En of je knulletje irritant vind of niet, it works!

Ook wou ik graag even kwijt dat knulletje nou een typisch voorbeeld is van waarom ik maar blijf zeggen dat BMI niet iets is waar je naar moet kijken omdat het alleen maar je lengte en gewicht in ogenschouw neemt. Het is je vet percentage wat belangerijk is. Je kan een "te hoge" BMI hebben omdat je heel gespiert bent, of een "te lage" BMI omdat je vet laag is en je ook niet heel veel spieren hebt, of een "gezonde" BMI terwijl je vet gehalte juist ongezond hoog is en je weinig spieren hebt.

Hee, veel succes iedereen!
Marcelle
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan