Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Thursday, December 10, 2009

Zauberhaft woog op het moment van schrijven 73.00 kg (bmi: 23.57).

:goedemorgen:

:new:
Kanttekeningen bij Dieeten
(Montignac)


webpage Zauberhaft!
:kerstboom2::winter06::kerstboom::kerstkaars:
:winterhuis::sneeuw::kerstman::sneeuwpop::sneeuwgooien2:
:winter09::winter10::winter07::winter08::sneeuwpopmaken2:
:sneeuwpoppen::kerstkaars2::kerststal::sneeuwgooien1::
Mary, did you know
It;s The Most Wonderful Time of the Year Andy Williams
O Holy Night Maria Carey
Little Drummer Boy Charlotte Church
I'm Dreaming Of A White Christmas
Let it Snow, let it Snow!
:koor::zauberhaft::koor:
:kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom::kerstboom:
:underconstruction:



Kanttekeningen bij Dieeten
(Montignac)



WE KOMEN NU AAN HET EINDE VAN FASE 1
(hoofdstuk 5 Michel Montignac Ik ben slank, want ik eet!)
Persoonlijke aantekeningen van zauberhaft! (Alleen voor studie!)

blz 112

Als u, voordat u overstapte op onze voedingsprincipes, normaal suiker gebruikte of een groot liefhebber was van zoet of gebak, dan kunt u al in de eerste week minstens twee kilo afvallen.

Dit gebeurt bij elk dieet, wanneer U minder gaat eten, krijgt U minder zout binnen, waardoor je vocht gaat verliezen. Dit heeft niks met methode te maken, maar met vochtverlies. Na elk dieet, als je dus weer normaal gaat eten, kom je die 2 kilo weer aan. Als je langzaam weer meer gaat eten, zoals Montignac voorschrijft, voorkom je dus wel die plotselinge vochtstijging, maar in principe wordt je voor de gek gehouden, als je bij het begin van je dieet langzaam je calorieinname mindert, val je ook geen 2 kg af 1 week.
Dus, lood om oud ijzer!


Dan moet u echter zeker niet stoppen, want binnen twee dagen zou dat wat u in acht dagen hebt verloren, weer terugkomen.

Je moet zeker niet stoppen met afvallen, maar....je hebt niks verloren, want je had niks gewonnen. Het winnen of verliezen van 2 liter water (2 kilo) is toch geen winst te noemen, en ook geen verlies.
Winnen of verliezen druk je eerder uit in vet verliezen of winnen. En dat is zeker geen 2 kg!


Na deze eerste periode zal het gewichtsverlies heel geleidelijk gaan en al naar gelang u mijn aanbevelingen nauwgezet uitvoert, zal uw gewicht regelmatig minder worden.

Ook dit is zo bij elk dieet, en heeft nog steeds niks met aanbevelingen te maken!

112
Deze regelmatige vermindering moet consequent doorgaan, ofschoon individuele factoren daarbij een belangrijke rol spelen, zoals we eerder al hebben betoogd.
Niks nieuws toch!

De ervaring leert, dat het nog steeds gemakkelijker is goede resultaten te behalen bij mannen dan bij vrouwen, behalve misschien bij de zeer angstige mannen en bij hen, die een bijzondere medische behandeling volgen (bepaalde geneesmiddelen bevorderen inderdaad de gewichtstoename).

Niks nieuws toch!

Vrouwen houden veel meer vocht vast (tijdens de menstruatie, als reactie op stress of bij emotionele problemen) wat, voor de korte duur van een week, de resultaten nadelig kan beïnvloeden. Maar dat wil helemaal niet zeggen, dat ze niet goed kunnen scoren, integendeel.
Niks nieuws toch!

Men heeft vastgesteld dat bepaalde vrouwen meer moeilijkheden hebben om goede resultaten te behalen.
Daarvoor heeft men vier oorzaken kunnen aanwijzen:
- angst, die de insuline-afscheiding abnormaal stimuleert;
- een ontregeling van de hormonen tijdens de puberteit en de menopauze;
- schildklierproblemen (overigens vrij zeldzaam);
- er zijn ook vrouwen die, zeker in het begin, een bepaalde weerstand bieden, vanwege de ontberingen die ze geleden hebben met laag-calorische dieeten, waardoor ook het aantal van hun vetcellen is toegenomen.

Niks nieuws toch! stress, spaarstand, chrashdieet, en dat vrouwen hier meer moeilijkheden hebben als mannen, komt omdat zij deze toestanden mede in de hand gewerkt hebben door het vele (chrash-dieeten. Tsja, als er 10x meer vrouwen dieeten als mannen, hebben de meeste vrouwen (bijna alle) hiermee te maken.

113
Had u voorheen enige problemen met uw cholesterolgehalte, dan zal dit waarschijnlijk verbeteren: de methode MONTIGNAC heeft een zeer goede invloed op uw cholesterol.

Elke methode, waarin je je vetpercentage in je voedsel vermindert, en vet uit de weg gaat, vermindert je cholesterol.
En in plaats van minder eten met veel vet, kun je beter kiezen voor meer eten en minder vet. Dus gewoon gezond eten! Dus niks geen geheim! Niks methode, gewoon, gezond verstand!


Overdrijf niet met vet, en vermijd vooral de verzadigde vetten die uw cholesterol verhogen. Kies vooral vetten die het slechte cholesterol doen zakken en het goede verhogen.
Alle specialisten in de wereld zijn het met deze regels eens en de wetenschappelijke publikaties op dit gebied zijn indrukwekkend (zie hoofdstuk VIII over een te hoog cholesterolgehalte).

Niks nieuws toch!

Ofschoon zeer onwaarschijnlijk zou het toch kunnen, dat uw arts het niet eens is met onze nieuwe benadering, want die heeft men hem niet onderwezen.
De mentaliteitsontwikkeling op dit gebied, zoals op zovele andere, verloopt traag, zelfs wanneer men met wetenschappelijk bewezen feiten komt.

Helaas is dit zo!

Als u de regels van fase I normaal in acht neemt, kan het niet anders of u hebt resultaat.
Mocht dat niet het geval zijn of laat her gewichtsverlies erg lang op zich wachten, dan doet u iets verkeerd.
Inderdaad, maar wat?

Dan moet u gedurende enige tijd een zo volledig mogelijke lijst bijhouden van alles wat u van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat eet.

Goed idee, eetgewoonten voor een periode van b.v. 14 dagen vastleggen!

Met behulp van dit boek vindt u dan beslist waar de fout zit.

Ook met behulp van gezond verstand!

U zou bijvoorbeeld regelmatig soep kunnen eten, die volgens het zeggen van uw omgeving alleen maar ‘toegestane‘ groenten bevat, zoals tomaten, zuring, prei enz.
Vertrouw het niet en controleer alles.

Lijkt me niet verstandig en ook niet nodig om ALLES te controleren! Je moet weten dat als je af wil vallen, geen chips, gebakken aardappels, frites moet eten, maar ook niet iedere dag ertensoep met varkensvlees en rookworst enz.! Gebruik dus heldere soepen, en geen gebonden maaltijdsoepen. Tenzij je ze dus gewoon als maaltijd gebruikt. (dus niet extra)

U zou bijvoorbeeld kunnen ontdekken, dat die fameuze soep uit blik of uit zakjes komt. Als u nu de samenstelling leest, die op het blik moet staan, dan constateert u tot uw verbazing dat behalve de toegestane groenten er ook nog slechte koolhydraten in zitten in de vorm van zetmeel, suiker, dextrose en andere kleur- of verdikkingsstoffen.

Soep zorgt hoofdzakelijk voor vochtvasthouden en tijdelijke gewichtstoename.
Blijf je die soep eten, ga je na de vochtstabilisatie gewoon door met afvallen. Heeft dus enkel met zout te maken!


Of u eet veel te veel yoghurt of normale kwarksoorten welke ook vetten zijn met koolhydraten.

Logisch, dat je als je vetten met koolhydraten eet, dat je dan aankomt, dit komt niet door de combinatie van vetten en koolhydraten, maar door de vetten. gebruik daarom magere kwark of yoghurt!

Wees dus op uw hoede.
Ook al zijn onze voedingsprincipes niet moeiijk in praktijk te brengen, ze vereisen toch, zeker in de eerste fase, enige inspanning en zelfs, laten we maar eerlijk zijn, enkele opofferingen.

Niks voedingsprincipes, maar gewoon minder eten en minder vet, dat is gewoon bij elk dieet moeilijk!

Loop dus niet het risico dat alles domweg teniet te doen.

Dat doe je niet door die combinaties, maar door vocht!

Let op wanneer u op dit moment een laag-caloriendieet volgt! Gaat u dan niet direct over op onze methode. Uw lichaam staat nu op rantsoen en is a.h.w. gefrustreerd.

Inderdaad, een laagcalorieen dieet veroorzaakt stress, en een verlaging van je stofwisseling!

De plotselinge overgang naar belangrijk grotere hoeveelheden voedsel zou uw lichaam kunnen aanzetten tot het vormen van reserves.

Als je lichaam in een spaarstand staat, gaat dit inderdaad gebeuren!

U hebt kans om 2 a 3 kilo aan te komen voordat u gaat afvallen.

U heeft geen kans om 2 a 3 kilo aan te komen, maar u komt gewoon 2 a 3 kilo aan. Dit is omdat u de 2 kilo die u afgevallen bent toen u minder ging eten, nu weer in moet leren, u heeft niks verloren, want je had die 2 kilo niet verloren!
Je was immers geen vet afgevallen, maar vocht, en dat wordt hersteld als je meer gaat eten!
Echter, een klein stukje is waar, je komt inderdaad ook een beetje vet aan, omdat je lichaam niet alles verbrandt, en het nietverbrande opslaat als vet.


Om deze onnodige gewichtstoename te voorkomen kunt u wel beginnen met onze methode, maar blijf gedurende enkele dagen nog uw calorieen tellen en verhoog de hoeveelheid elke dag met 100 cal.

Dit is omdat niemand doorgaat met een dieet, als je door meer eten 2 a 3 kilo aankomt. Mocht je geen chrashdieet gevolgd hebben, dan kun je best meer gaan eten, en houdt dan rekening met het feit dat je eerst 2 a 3 kilo aankomt (vocht), wat ongeveer 8 a 9 dagen duurt voordat de vochtbalans weer hersteld is, waarna je gedurende die tijd weer 2 a 3 kilo af gaat vallen.
Dus na ongeveer 14 dagen ga je pas afvallen (vet) door meer eten!


:zauberhaft:

Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan