Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, December 30, 2009

Suusje1978 woog op het moment van schrijven 134.00 kg (bmi: 45.29).

Jeetje, dag 3 van mijn mentale voorbereiding en nog steeds niet gewogen... Ben ik bang? Vergeetachtig? Of gemakzuchtig? Het voornemen blijft bestaan. Wegen en mijn gewicht posten. Uiteraard voor 4 januari.

Ik overweeg vanalles. Ik wil Cambridge gaan doen. Leven op shakes en repen met als doel mijn eigen vetreserves aan te spreken als bron van voeding voor mijn lijf. Maar dan kun je nooit zondigen. Dat staat me tegen.
Als ik zes dagen in de week mijn best doe en lekker afval, dan mag ik best op dag zeven lekker eten. Meteen een mooie gelegenheid om uitjes en etentjes en bezoekjes op dag zeven te plannen.

Ik overweeg ook me (weer) aan te sluiten bij de Weight Watchers (WW). Heb ik al eerder gedaan. Was best een succes. Ben 15 kilo afgevallen in een half jaar. Wat me aanspreekt in het programma is dat het gaat om gezond eten. Weliswaar aan de hand van een puntensysteem, weinig natuurlijk voor als je stopt met het programma, maar toch, een eenvoudige leidraad om gezond te eten. En ik ben nog steeds heeeel handig in punten tellen merk ik als ik zo door mijn boekjes van toen blader.

Via Novarum leerde ik het best afvallen. Het normaliseren van mijn eetpatroon, met als uitgangspunt zes eetmomenten per dag, werkte. Ook 15 kilo in een half jaar. En die zijn er nooit meer bij gekomen.

Minder snoepen en snacken zou al een goede stap zijn. Volgens mij val ik dan af zonder te lijnen volgens welk systeem dan ook.

Tussen de bedrijven door heb ik wat shakes en repen geprobeerd. Modifast, Slimfast. Werkt best, maar ik nam het nooit serieus genoeg. Is dus ook een serieuze optie.

In mijn kast staan een aantal boekjes over de Pond-per-dag-methode. Een systeem dat is gebaseerd op het combineren van bepaalde soorten voedsel en andere juist niet, afgestemd op het functioneren van je lijf. Haalbaar, maar heel anders dan ik nu eet. Mijn lief heeft zich al bereid verklaard om mee te eten met wat ik eet. Een kanshebber voor een nieuwe lijn-start.

Los van wat ik ga doen, overweeg ik me aan te sluiten bij de Weight Loss Challenge. Lijkt me best geinig om een wedstrijdje te maken van afvallen.

Nog vijf nachtjes en dan moet de keus gemaakt zijn. Ik peins nog even verder.

December 30, 2009 om 05:12
:succes:

Volgens mij is de beste en gezondste manier je kcal-inname verminderen, minder suiker eten, meer bewegen. Niet ineens 1000 kcal minder, maar eens uitzoeken hoeveel je ongeveer verbrandt op een dag en daar dan een paar honderd kcal onder gaan zitten. Zo leer je meteen een gezonder eetpatroon aan, maar is er altijd ruimte voor wat lekkers.

:groetjes:
December 30, 2009, gewijzigd door Baronesse op December 30, 2009 om 05:31
Het afvallen is in mijn ervaring makkelijker dan het op gewicht blijven. Ik heb 65 kilo gewogen van de zomer. Juist om op gewicht te blijven, blijf ik het in de gaten houden en in mijn dagboek schrijven. Je moet juist nadat je bent afgevallen gaan opletten omdat je aandacht dan juist kan verslappen. Door je manier van afvallen (gezond, geen shakes etc) kun je wel beïnvloeden dat je beter op gewicht blijft straks omdat je eetpatroon echt is veranderd. Ook is het leuk om buddies te hebben hier. Je kunt bijv. zoeken op mensen met soortgelijk gewicht zodat je elkaar kunt steunen. Het helpt veel mensen, vooral als het even tegenzit.
January 1, 2010 om 10:54
Succes met afvallen..
groetjes Ikelene
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan