Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Sunday, July 4, 2010

Rippedgirl woog op het moment van schrijven 69.80 kg (bmi: 25.64).

Zondag 18 juli
Nou, het gaat iets minder de laatste dagen. Niet gigantisch lopen eten, maar gewoon iets minder netjes. Heb bijvoorbeeld een paar keer volle yoghurt met cruesli gegeten, blauwe volvette kaas en echt mega mega veel fruit en veel te weinig groenten. Heb het idee dat ik ook iets minder gestructureerd ook was.

Ik loop nu ook een kilo achter op schema :S. Deze week heb krijg ik een nieuw schema op de sportschool en eigenlijk wilde ik naar de 69kg. Dat was begin deze week nog mogelijk, maar nu niet meer haalbaar. Wel echt balen! Ik was vanmorgen 69.9/70 kilo. En dat was al minder dan gister! Toen was het 70.6 en had ik er echt wel de balen in!

Vrijdag heb ik ook bij mijn zusje gegeten en die houdt nogal van grote porties! Ik kreeg een hele grote bak met koude pastasalade en heb daar dus voor het eerst sinds tijdens weer echt over mijn grens heen gegeten. Ik zat bommetje vol. Dat deed ik eerder dus veel vaker, uit verveling, frustratie, uit gewoonte of als ik moe was (dan dacht ik dat als ik flink wat eet, dat ik dan weer energie zou krijgen... ). Maar nu heb ik dat gelukkig niet meer. De volgende morgen zat mijn maag nog steeds vol!

Ik heb deze week wel lekker gesport, maar niet gigantisch veel. Hoeft ook niet persé. Ik was een beetje uitgekeken op mijn huidige fitnessschema, dus iets minder enthousiast. Ik ben maandag, dinsdag en donderdag geweest en heb zaterdag hardgelopen (7km!!). Als ik me goed voel, ga ik aan het einde van de ochtend nog even fitnessen. Nadeel is dat ik dan eerst een half uur moet fietsen waar ik weinig zin in heb en het kost me veel tijd. Maar ja.

Ik hoop maar dat ik een goed en leuk schema krijg waar ik mee aan de slag kan. En als ik dan mijn voeding wat op orde kan krijgen, dan hoop ik dat ik EINDELIJK weer eens wat in gewicht kan zakken! Ik moet hier gewoon weer wat vaker komen en de focus houden! :)

Oh ja, als ik mijn nieuwe schema heb, dan zal ik ook gaan nadenken over een nieuw haalbaar streefgewicht. Ik zet 'm dan denk ik op 68 (dan is mijn BMI 25!), moet alleen even bedenken in hoeveel tijd ik dat denk te gaan halen. Of eerst maar eens 69?

Maandag 12 juli
Weer terug van de sportschool. Volgens mij was de airco stuk of zo, het was vreselijk warm daar! Desalniettemin een goede training gehad. Alles gedaan en weer meer gewichten getild. Ik heb volgende week een afspraak waarbij ik weer gewogen word. Mijn doel dan is 69 kilo ('s avonds met sportkledng aan!), dus er is veel werk aan de winkel!
Silly me, ik was uit de fitness gelijk even de supermarkt ingedoken. Hadden ze lekkere kwarkyoghurt met vruchten in de aanbieding waarvan ik 2 pakken heb gekocht. Lekker dom. Ook nog eens een kleine reep Milka gekocht die ik binnen tien minuten nadat ik de winkel verliet op had. Het was kennelijk even nodig.
Verder moet ik deze week dus streng voor mezelf zijn, puur blijven eten en niet te veel kaas en wel veel groenten. Ook niet de hele dag door fruit eten, hoe lekker ook. Dus moet het restant van de yoghurt maar even bij mijn ouders dumpen of zo. Anders eet ik het zonder nadenken op, mezelf kennende!

Ik wil morgen weer trainen en dan woensdag misschien een rustdag inplannen. Dan kan ik donderdag in ieder geval hardlopen en daarvoor nog fitnessen als het uitkomt. Wat ik vrij/za/zo doe, bepaal ik later wel even.

Verder gaat het dus allemaal goed, alleen sta ik nu dus al 2 weken stil en ik wil er dus echt nog wat vanaf hebben!

Zaterdag 10 juli
De teller is deze week op 69,8 blijven staan. Nou ja, prima. De hele week niet wegen heb ik niet volgehouden. Heb toch wel gewogen, maar niet genoteerd. Ben wel tevreden hoor. Nu ik het heb kunnen volhouden om zo'n 2 weken onder de 70 te zitten, zit ik voor mijn gevoel nu definitief in de 60-ers. De komende week hoop ik dan weer een klein beetje af te vallen.

Ik heb deze week echt veel gesport, niet normaal. De afgelopen 7 dagen heb ik 9x gesport. 5x fitness (zondag, maandag, woensdag, donderdag, vrijdag), 3x hardlopen (zaterdag, maandag, donderdag) en 1x 2 uur kanoën.

Mijn voeding ging begin deze week erg goed. Elke dag salades gegeten op mijn werk en zo en ik voelde me er goed bij. De laatste twee dagen echter wat meer gecheat. Gister croissants en weinig groenten. Wel de hele week gigantisch veel fruit gegeten (iets té veel, maar wel goed fruit zoals aardbeien en zo).

Vandaag ga ik lekker winkelen. Hopelijk is het niet té warm. Vandaag en morgen ga ik niet sporten, maar hopelijk gewoon goed op mijn voeding letten. En dan kan ik er maandag weer tegenaan.

Dinsdag 6 juli
Niet zo veel nieuws.
Gister 2x gesport. Eerst gewerkt, daarna gelijk naar de sportschool. Ik had al mijn krachtoefeningen gedaan in nauwelijks een half uur. Dat ging echt snel! Biceps zwaarder gedaan dan normaal. Cardio heb ik niet gedaan, want ik ging terugfietsen naar huis en vrijwel gelijk door naar de hardlooptraining. Die ging ook best lekker. Ik heb nog aardig wat tempo kunnen doen en het uur was zo voorbij. De temperatuur was goed. Lekker avondzonnetje, niet zo enorm warm en een prachtige bosrijke omgeving!

Vandaag noodgedwongen niet gesport. Ik had nu in de afgelopen 3 dagen 4 keer gesport. Vandaag rust en dan hoop ik morgen 1x te sporten (fitness) en overmorgen 2x (fitness en daarna hardlopen). Ik voel me echt suf als ik niet sport, ben echt verslaafd aan sport geraakt!

Eten kan nog iets beter. Heb vandaag een kaascroissant gehad. Lekker, maar niet echt goed. Wel salade en volkoren brood gehad. Nu moet ik nog koken.

Zondag 4 juli

Ik ben aangekomen :(
Maar ja, is ook niet zo raar. Het ging vorige week wel erg hard opeens. Maar desondanks hoopte ik het te kunnen vasthouden. Ik ben nu geloof ik net even iets meer dan 70 kg. Ik weet het niet precies meer. Ik moet er voor knokken om weer terug te komen.

Heb de afgelopen 2-3 dagen ook wel iets meer gegeten dan ik de afgelopen weken gedaan heb. Iets meer brood en warm eten met aardappelen/rijst. Ik had ook best wel honger, dus heb ik gewoon iets meer gegeten.

Ik wil even een weekje niet wegen. Dat zal ik vast niet volhouden, maar ik leg de weegschaal gewoon even weg, ook al weet ik dat de weegschaal me ook enorm kan motiveren. Maar ik ben nu alleen nog maar bezig om in de spiegel te kijken en elke keer als ik in de badkamer ben, op de weegschaal te staan. Ik moet gewoon vertrouwen hebben dat als ik gezond eet (en dat doe ik, want ik haal alleen maar gezonde dingen in huis), dat ik dan kan afvallen. Maar ja, als ik nu in de spiegel kijk dan zie ik nog steeds voornamelijk een hele dikke buik, vooral net onder de navel & aan de zijkant, gewoon een zwemband. Het stuk daarboven (ter hoogte van de maag) is daarentegen wat strakker. Ook blubberen mijn benen enorm, hoewel daar langzamerhand wel wat spieren tevoorschijn komen. Het krijgt wat definitie, evenals mijn schouders, boven- en onderarmen. Klein beetje hoor.

Zeker met dit warme weer vind ik het moeilijk om kleding uit te zoeken. Ik ben overal te dik voor..

Sport gaat nog wel steeds goed. Afgelopen week 4x fitness gedaan (maandag, woensdag, donderdag en zondag) en 2x hardgelopen (maandag en zaterdag). Vandaag ook kracht & cardio gedaan en weer wat gewichten toegevoegd, nu bij de triceps oefening. Maar steeds blijft het gevoel dat ik nog meer kan. Op het moment dat ik de oefening doe, heb ik het even redelijk zwaar, maar als ik klaar ben, dan heb ik geen vermoeide spieren of zo, alleen is dan mijn energie meestal bijna op en slaap ik op tijd. Ik hoop dat ik tegen 15 juli als ik een nieuw schema krijg, gewoon nog wat zwaardere (en meer?) oefeningen kan krijgen. Tegen die tijd moet ik langzamerhand weer ongesteld worden, dus moet ik eigenlijk extra afvallen....

Even mijn korte termijnstrategie op een rij:
- Een week niet wegen. a.s zaterdag 10 juli pas weer. Hoop dan terug op 69,5 te zitten.
- Genoeg, maar gezond eten. Meer groenten.
- Vrijwel elke dag een warme maaltijd koken. Zuinig met aardappel, rijst, macaroni, maar niet volledig schrappen.
- Mijn kcal bijhouden op de eetmeter.
- Veel bewegen: fitness (maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag) en hardlopen (maandag en donderdag). Zaterdag geen sport (dan ga ik winkelen), zondag ook vrij als ik 4x fitness al heb gedaan, anders zondag wel.

Onbekend
July 5, 2010 om 02:30
Hoi Maejo!

Vervelend als je weegschaal niet aangeeft wat jij wil... Maar heb je wel gezien dat je 1 kilo bent afgevallen in een week! Harstikke goed! :volhouden:

Doordat je tussendoor gewogen hebt, ben je nu niet zo enthousiast, maar als je goed kijk ben je in 1 week ruim 1 kilo afgevallen *9*, dat is meer dan goed! Ik zou zeggen :gazodoor2: als je nu doet en die kilo's komen vanzelf wel!

Lastig he kleren. Vind ik nu ook echt een probleem. Ik probeer me er zoveel mogelijk overheen te zetten. Ik bedoel ik word morgen echt niet wakker dat het allemaal perfect zit (was het maar zo). Mijn medemensen en (vooral) ik moeten me maar nemen zoals ik nú ben. Des te meer complimenten krijg ik straks als er werkelijk wat af is hehe (dat hopen we dan). Tuurlijk probeer ik er zo afgekleed mogelijk uit te zien en op het moment gebruik ik ook lekker ruime shirten...

Groetjes,
Kaat
Onbekend
July 12, 2010 om 16:48
Klinkt nogal verslaafd hèhè ;-) Zoveel sporten .

Zal wel een supereffect gaan hebben, ik zit ook in zo een fase van ik wil veel effect ineens .

Succes!
Onbekend
July 13, 2010 om 12:34
Hey Maejo,

Jah, dat is zo ongeveer alles wat ik eet op en dag sinds een weekje, alleen heb ik gisteren nog een pak van vier abrikozenkoffiekoeken naar binnen gewerkt.
Omdat ik het moeilijk heb om bepaalde dingen te laten doe ik vaak aan compensatie: ik lever andere dingen in omdat ik weet dat die ongezonde dingen veel calorieën bevatten.
Ik wil het even zo vol houden en denk dat ik wil doorgaan tot ik zo een 53 of 54 weeg.
Stoppen met roken plan ik pas als ik me er helemaal klaar voor voel, dat is zeker nog niet nu, ik zit liefst eerst op streefgewicht en het helpt ook als ik tegen dan een superconditie heb. En jah dat klinkt gek, maar zelfs al rokende bouw je een conditie op, het hindert me niet bij het lopen ofzo. Ik heb astma en lopen helpt me net om beter te ademen. Ik ga dan ook stoppen met hulp een rookstopprogramma en eventueel ondersteuning door medicatie.

Groetjes,

Kaos
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan