Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Sunday, September 5, 2010

Ariiane01 woog op het moment van schrijven 78.20 kg (bmi: 28.72).

Even mn eerdere 'succesrecept' erbij gepakt, waar ik op uitkwam met behulp van een soort online programma van Meijke (van weg met de weegschaal). Wat heeft eerder gewerkt?

Eigen succesrecept:
1. Zelfgemaakte lunch mee naar het werk, gevarieerd en gezond
2. Zorgen voor altijd voedzaam eten bij de hand voor echte honger momenten, vooral eind van de middag (fruit, brood).
3. Bij snackneiging pauze inlassen met de vragen: wil ik dit echt? Is dit mijn behoefte? Heb ik dorst? Ben ik moe? Of is er onrust? Aandacht voor mijn lichaam?
4. Mezelf gemakkelijk maken door eten uit zicht te zetten e.d.
5. Minder eten door: langzaam eten, als laatste beginnen, bewust genieten; minder hoeveelheden koken, restjes als lunch eten; 2e keer opscheppen alleen de groenten
6. Gezonde keuzes maken, er is zoveel gezond en lekker! Sauzen zijn niet nodig, puur is ook lekker.
7. Genieten maar van kleinere hoeveelheden. Verbod werkt niet, maar voor voldoen aan smaakbehoefte is maar weinig nodig. Als ik toch meer wil: zie 3.
8. Neem genoegen met langzaam afvallen!

Onbekend
September 22, 2010 om 14:56
In de loop der jaren heb ik heel veel gelezen over manieren om af te vallen, maar helaas altijd zonder resultaat.
Dat boek van Brian Wansink zal ik toch maar eens gaan opzoeken, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Wat jij beschrijft spreekt me aan en in je succesrecept kan ik me helemaal vinden!
Ik ben gestopt met lijnen en begonnen met het aanleren van gezond eetgedrag en dat voelt geweldig!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan