Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Monday, September 13, 2010

Marcel46 woog op het moment van schrijven 80.00 kg (bmi: 27.68).


Onbekend
September 13, 2010 om 14:18
Dit is een heel goed plan.....
Wanneer is Eindhoven???

Greetzzzz Suzan
Onbekend
September 13, 2010 om 14:57
Tuuurlijk 10-10-10.......:stom:

Koolhydraten stapelen, ik weet het.
Weet ook hoe het moet...;)
Maar het is geen wedstrijd, neem wel een lekkere krentenbol met kaas mee,
da's zooooooo lekker onderweg. En er woont een buddie langs de route, dus koffie hebben we ook al geregeld.
Komt helemaal goed......kom je zwaaien.....:lachuh:

WE blijven sportief bezig hoor.......:kusje:
Onbekend
September 13, 2010 om 16:14
Fietsers maar 5000 hoor, heb je geen last van, bij de 11 steden deden er 15000 mee, zag het onderweg niet echt als "teveel" . Was wel een gezellige boel.
Ik ga ervan proberen te genieten, het moet fun blijven....toch???

trusten
September 14, 2010 om 09:08
hey marcel,

Jij schreef: vind wel grappig dat bij jou de nadruk ligt op eiwitten (krachtsport) en bij mij op koolhydraten (duursport). Neem jij de whey proteines zoals veel bbuilders ?

Bij bodybuilding draait het niet alleen om eiwitten. Tuurlijk heb je als krachtsporter of bodybuilder meer eiwitten nodig als een dursporter of niet sporten, maar het is zeker niet zo dat de nadruk op eiwitten ligt. Het is het geheel van kcal, koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, etc, die een eetpatroon vormen waarmee je een gezond en sterk lichaam kunt bouwen.

Buiten voldoende eiwitten eten, begint het met veel groenten eten (ik zit nu op een kilo groenten per dag). Hieruit haal je veel vitaminen, vezels, flavoiden, antioxidanten etc. (als sporter heb je meer van deze dingen nodig)

daarnaast moet je er als bodybuilder voor zorgen dat je de juiste hoeveelheid van bepaalde vetten binnenkrijgt. Genoeg en ook de juiste vetten zijn voor een bodybuiilder dan ook heel belangrijk. Daarom haal je je vetten voornamelijk uit avocados, vissen, noten, olijfolie, etc.

Verder is bij krachttraining de primaire brandstof de koolhydraten. Eet je te minder koolhydraten, zullen je prestaties hier direct onder leiden.
---------------

wanneer je spiermassa wil opbouwen, zul je dan ook heel veel kcal tot je mogen nemen. je moet meer eten dan je verbrand (anders verbrand je alles en blijft er niets over om massa te bouwen). Het is dan niet moeilijk om van ales genoeg binnen te krijgen. je kan veel eiwitten eten, genoeg goede vetten, en daarnaast ook nog voldoende koolhydraten. (ikzelf zit in zoon periode meestal op 400g koolhydraten per dag. dat is meer wat de gemiddelde duursporter tot zich neemt).

Het probleem is juist tijdens de dieetperioden. Dan wil je minderen qua kcal. je kan minderen qua eiwitten, koolhydraten of vetten.

Je wil eigenlijk niet sparen op je eiwitten. dus ga je dan sparen op je koolhydraten en vetten. vetten ga ik bijvoorbeeld van een 120g naar een 80g per dag. en koolhydraten ga ik van 400 naar een 250g per dag. dit zorgt ervoor dat ik toch nog genoeg intensiteit kan behouden tijdens het trainen, maar toch dat ik genoeg kcal kan minderen om af te vallen.

Koolhydraten zijn dus ook erg eblangrijk voor krachtsporters. ikzelf doe zelfs vaak aan carb loading voor zware trainingen, zodat ik extra hard en lang kan trainen.

gr knulletje



Maar
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan