Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, September 29, 2010

Nele1984 woog op het moment van schrijven 61.40 kg (bmi: 24.29).

Zaterdagmiddag heb ik de fittest gedaan en het resultaat was goed. Ik woog 61,4 kg en ik zat in niveau drie. Enkel mijn vetpercentage moet drastisch naar beneden hoor ;-).

Veel succes lieve buddies!!!

XXX

September 29, 2010 om 05:18
jeeeej wat goed zeg :) blij je weer eens te zien :)

dikke kus
September 29, 2010 om 08:07
Halloo! Ik zag trouwens dat wij hetzelfde streefgewicht hebben. Ik ben benieuwd of ik het haal. Ik ben een stuk ouder dan jij, dus denk ook dat het iets langer zal duren.

Nou de tips voor het MDP:
6 flesjes water drinken op een dag (van 0,5 liter)
elke dag ontbijten (regel nummer 1)
5 tot 6 maaltijden op een dag (kleine porties)
elke dag extra 30 minuten wandelen
de eerste 90 dagen geen alcohol
de eerste 90 dagen geen voeding uit de verboden top 10 lijst (je weet wel: patat, chips, taart, koek, cake enz)
en...je lichaam een beetje voor de gek houden met 3x alfa, 3x beta en 1x gamma dag in de week. Op een alfa dag mag je koolhydraten, eiwitten en vetten, op een beta dag alleen eiwitten en groente, en op een gamma dag alleen eiwitten.
Lijkt het je wat? :-)
September 29, 2010 om 11:28
:hblauw:oi :nblauw:ele

Heeft je trainer ook uitgelegd waarom je tot 2 uur fruit en koolhydraten moet eten en daarna alleen nog maar eiwitten en groene groenten?
Ik ben namelijk heel benieuwd naar de reden voor deze indeling.

Compenseren met veel chocolade is natuurlijk niet de bedoeling :D

Je zit op 80% dieetbelasting, dus die verhoudingen zijn dan erg belangrijk om er voor te zorgen dat je van alles voldoende binnenkrijgt.
Eetdagboekje bijhouden is dan wel nodig, vooral in het begin, want je leert er natuurlijk ook heel veel van (hoeveel kcal ergens in zitten of dat een bepaald produkt veel meer of minder van iets, eiwitten bijvoorbeeld, bevat dan je altijd dacht).

Die garnaalkroketten heb je zelf opgegeten, dus je kunt Bart niets verwijten ;)

Tja, de sleutel van de snoepkast, voorlopig, afgeven aan Bart?
Je kunt dan niet meer automatisch wat pakken, want je moet dan wachten tot Bart thuis is + er om vragen.
Maar misschien lukt het ook met extra bittere chocolade :)
Wanneer ga je overschakelen met chocolade?

:lblauw:iefs :barkie:
Onbekend
September 29, 2010 om 16:54
Hoooi!

Wat houdt zo'n fittest in? En wat is groep 3?
Hihi, je merkt het wel: ik kom nooit op de sportschool.

Veel succes!

:raeven:
October 1, 2010 om 10:20
Hoi Nele,

Nog even over dat MDP,

Leuk dat je enthousiast bent. het MDP is niet echt een voorstander van fruit. Daar zit nl vruchtensuiker in (fructose) Maar als je fruit neemt, neem dat dan op een alfa dag. Dat doe ik ook. Zoals vandaag heb ik een alfa dag en heb in de voormiddag een appel met havermout en magere yoghurt genomen en in de namiddag een banaan.
een beetje spelen met de voeding. En als je een keer een chocolade aanval krijgt zou ik zeggen: gewoon doen! Omdat je lichaam uiteindelijk wint van je geest. Dus::bladeren3: Niet alleen maar naar dat stemmetje in je hoofd luisteren, maar ook naar je lichaam. En daarna ga je vrolijk verder met je dieet.
October 1, 2010 om 13:53
Oeh, is het leuk, zo'n fit test? Zou ik ook wel eens willen doen hihi, en mn vetpercentage meten, maar denk dat ik dat een keer bij de huisarts doe want die weegschaal op de sportschool is niet accuraat en met een huidplooimeter weten die mensen ook niet om te gaan!

Jij gaat verder wel goed zo te zien, keep it up girl!

Fijn weekend xxx
October 2, 2010 om 07:47
Heey, hoe werkt zo'n fit test bij jou op de sportschool? Ik heb er eens een op mijn werk gedaan, en toen werd echt alles getest: bloeddruk, cholesterol, gewicht, lengte, conditie, vetpercentage (bij mij ook veel te hoog, maar wel lager dan een paar weken daarvoor. Is nu weer een jaar geleden, misschien nog maar weer eens laten meten... Maar eigenlijk weet ik niet of ik het wil weten :$ ) Bij mij op de sportschool kunnen ze vetpercentage en lengte/gewicht natuurlijk meten, en op verschillende apparatuur kun je de conditie testen. Wat gek is, op de loopband heb ik een goede conditie, op de fiets onder gemiddeld en op de crosstrainer gemiddeld. Dus ga maar uit van gemiddeld tot onder gemiddeld :P

Succes!

:jennn:
October 8, 2010 om 16:33
Hé. leuk dat je er weer bent!! Ben zelf ook een tijdje afwezig geweest. Nu net begonnen met een nieuwe baan en als ik mijn leven weer een beetje op orde heb, wil ik weer verder met afvallen...en hardlopen, da's alweer 3 maanden geleden! Ik schaam me diep!! :verstoppen:
:zethemop:

:liefs: :peloosje:
October 17, 2010 om 13:28
En?? Nog hard aan je vetpercentage gewerkt? :bigsmile:
Ik wel, maar dan op de omgekeerde manier.... gewicht hetzelfde, maar ik voel me vreselijk vet en vol, terwijl ik nu juist weer een beetje regelmatig en gezonder eet sinds ik weer aan het werk ben. Snap er weinig van.... Hopelijk gaat het bij jou de goede kant op!!
:zethemop:

:liefs: :peloosje:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan