Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Sunday, November 14, 2010

Rippedgirl woog op het moment van schrijven 66.80 kg (bmi: 24.54).

Dinsdag 30 november
Gelukkig, ik weeg weer 64.9. Dat was dit weekend ietsjes meer. Maar ja, feestje gehad en bij mijn ouders gegeten, dus het was allemaal niet zo strict als ik graag had willen zien.
Ik heb besloten om nog tot en met zondag streng voor mezelf te zijn. Mijn doel is om dan echt definitief onder de 65 te blijven. Mijn streef voor aankomend weekend is 64.5 kilo. Daarna las ik 1 à 2 relaxte weken in. Dat betekent misschien weer wat brood nemen of een keer lasagne maken of een stukje pure chocola or whatever. En dan nog even streng tot de kerst, zodat ik met de kerst kan genieten met mate!
Sporten gaat echt super, ben helemaal enthousiast! Hopelijk kan het hardlopen deze week wel doorgaan en is het niet te glad i.v.m. de sneeuw.

Vrijdag 26 november
Veel gegeten gister (1700+ kcal) en niet gesport, maar toch nog 100g minder op de weegschaal vanmorgen. Kortom, het gaat lekker! x

Woensdag 24 november
:dalendelijn: Wow! Vanmorgen gewoon tot mijn grote verbazing slechts 65 kilo! Ik had gister een beetje te weinig gegeten hoor, dus moet vandaag extra goed opletten om wel tijdig en genoeg te eten, aangezien ik nog zo'n 2,5 uur sport voor de boeg heb. Maar ik had gister weinig tijd op mijn werk om tussendoor te eten, dus dat schoot er een beetje bij in. Ik had 's middags speltbrood gegeten (voor het eerst brood sinds ruim een week) en dat viel eigenlijk niet echt lekker, dus misschien dat ik daarom ook minder gegeten had. Na mijn werk ook geen tijd om te eten, want ik moest gelijk door. 's Avonds om een uur of half tien pas thuis. Ik wilde nog wat rijst koken, maar die was mislukt, dus gaf ik de moed maar op.
Hoewel ik dus héél blij ben met het getal op de weegschaal, besef ik ook dat ik moet oppassen om niet té weinig te gaan eten, want dat ik uiteindelijk alleen maar in je nadeel. Bovendien, als het zo snel gaat, kan het nooit allemaal vet zijn. Dus waarschijnlijk zal ik de komende dagen wel iets zwaarder zijn, maar ja.



Maandag 22 november
Wow! Ik woog zojuist 65,7 kilo. Maar ja, dat is 's avonds en net na het sporten, dus is geen goed meetmoment, dus vul 'm niet in. Maar dat schept wel verwachtingen voor morgenochtend..
De komende tijd veel sportactiviteiten. Hardloopwedstrijdje, fitnesstest, nieuwe fitnessoefeningen en heb me ingeschreven voor een andere hardloopwedstrijd van 7km. Lijkt me een mooit tussenstation naar de 10km. Zulke dingen motiveren me echt! :)

Zondag 21 november
Sporten ging vandaag wel lekker. Ik voelde me wel goed. Maar ik sport vaak lekkerder 's morgens dan 's avonds. Gister trouwens ook nog met hardlopen een testloopje gedaan en ik zat daarbij onder mijn PR tijd, dus dat is echt super!
Eten gaat ook wel redelijk, vandaag zo'n 1300 kcal. Komende week hopelijk net zo'n week als afgelopen week qua eten. Alleen proberen nog nét iets minder kaas & noten te nemen, dan is het helemaal goed naar mijn idee. Hopelijk, en dat hoop ik echt, resulteert dat in wat gewichtsverlies. Daar wordt het wel weer tijd voor vind ik!
Ik heb nu trouwens ook whey en dat gaat wel goed. Dat neem ik bij het ontbijt. Alleen heb ik met chocoladesmaak gekocht, maar die is eigenlijk echt niet lekker vind ik, dus de volgende keer maar naturel nemen..


Zaterdag 20 november
Yay! 66,3 kilo! :zoefzoef:Zo laag ben ik nog niet geweest, dus weer een nieuw record! Kleine stapjes naar beneden, dan gaat het goed! Nog een kilo en dan zit ik op het gewicht dat ik volgende week wil hebben (65,3 & BMI 24). Dat is wel een hele grote uitdaging! Dat gaat me vast niet lukken binnen een week, maar ik zou toch heel graag onder de 66 kilo willen komen! Dan zou ik wel tevreden zijn! En dan zit ik ook op schema met mijn lange termijndoelen die ik had gesteld (zie voorstelstukje, 66 kg op 1 dec). Maar belangrijker nog is om het ritme dat ik nu heb vast te houden. Veel sporten, gezond en op redelijke gezette tijden eten met heel af en toe een kleine cheat. Dan voel ik me echt op mijn best!

Gister zat mijn collega me nog een eierkoek aan te smeren. 'Dat mag je wel hebben' zei hij in de veronderstelling dat eierkoeken zo slecht nog niet zijn. Maar ook al is één eierkoek zo slecht nog niet, ik wil me niet laten afleiden door dat soort dingen. Enige nadeel is dat ik volgende week een uitje heb, waar ook een 5-gangendiner bij hoort. Dat is echt minder, want dan kun je niet elke keer je bord vol laten staan.. daar moet ik nog iets op vinden! Maandag taart op het werk, dat sla ik ook af. Tja, als de knop eenmaal om is bij mij, dan wil ik dat graag zo houden!

Mijn moeder heeft me ook gevraagd om haar te helpen met haar gewicht. Maar dat vind ik nog best lastig. Om iemand uit z'n structuur te halen van 's morgens brood, 's middags brood, 's avonds aardappelen, groenten, vlees. Ze moet wel afwijken van de gebaande paden als ze wil dat ik haar help! Haha! Maar sowieso is het lastig om af te vallen als je boven de 50 bent denk ik. Maar bij haar gaat het maar om een kilo of vier. Dus dat moet te doen zijn denk ik! Alle tips zijn welkom overigens :)



Vrijdag 19 november
Vanmorgen woog ik 66,8. Is dus 300 gram meer dan het gewicht wat ik had staan van 2 weken geleden. Maar volgens mij kom ik van rond de 68 kilo, dus ben ik eigenlijk best tevreden met deze tussenstap. Ik heb nu tenminste de lijn naar beneden weer gevonden. Dus dit wil ik vasthouden. Hopelijk kom ik het weekend goed en goed gestructureerd door. Lekker veel groenten eten, soepje koken en zo. Ik zie het wel zitten!
Ik heb een beetje veel gesport de laatste tijd (4x in 2 dagen), dus mijn benen voelen zwaar aan. Maar ja.. ik kan de hele dag op kantoor zitten om uit te rusten! De komende vier dagen staat er elke dag wel een keer sport op het programma. En dat is alleen maar leuk. Verder ga ik een rustig weekend tegemoet. Misschien dat ik even ga kijken bij de Zevenheuvelenloop, want iemand die ik goed ken doet mee. Lijkt me wel leuk om een keer te zien! Ooit doe ik ook mee! Maar dan moet ik wel weer helemaal blessurevrij zijn en meer hardlooptraining doen. Maar dat komt wel goed. Ik koel mijn schenen nu elke dag, dus dat betekent vroeg opstaan! Idealiter zou ik iets minder hardlopen nu, om de overbelaste spieren rust te gunnen, maar goed, ik ben eigenwijs en kan niet nog minder hardlopen..


Woensdag 17 november

De laatste paar dagen gaan goed. Ik eet helemaal geen brood meer en mis het eigenlijk ook niet.
Ik wil starten met whey isolaat 's morgens voor snelle eiwitten (ipv kwark, omdat dat langzame eiwitten zijn en minder nuttig 's morgens), maar moet even kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Ik ben gewoon wat aan het experimenteren. Verder eet ik salades, fruit, nootjes en kwark op mijn werk en voel me daar prima bij. Ik heb nu eindelijk weer het gevoel te eten als ik ook echt honger heb, en die spirit ben ik echt heel lang kwijt geweest. Ik weet nog niet of mijn goede paar afgelopen dagen ook heeft geresulteerd in gewichtsverlies, omdat ik al dagen niet meer op de weegschaal ben geweest. Dus dat wordt weer tijd. Vet is er nog genoeg, maar ik voel me momenteel niet meer zo giga opgeblazen.

Sporten gaat op zich wel lekker. Die blessure is nog steeds wel pijnlijk, maar ik heb wel goede hoop dat het iets minder aan het worden is. Ik moet weer even op duurlopen trainen, misschien zondag of zo. Ik doe veel deze week, denk zo rond de 7x sporten uit te komen, dus dat is wel tof.

Als het aan mij ligt, dan houden we de flow erin!

----

Zondag 14 november

Hé, hier weer een update..

Om maar met de deur in huis te vallen... het gaat niet goed, ik ben enorm aangekomen! Ik weet niet eens precies hoeveel eigenlijk. Mijn buik is weer een stuk dikker, bah! En verder voel ik me gewoon een beetje minder vitaal. Moet wel weer bijna ongesteld worden, maar daarbij heb ik nooit zo veel problemen dat ik aankom of zo, dus dat kan ik niet de schuld geven! Het echt afvallen kwam de laatste tijd gewoon niet zo op gang. Onbewust had ik kennelijk het idee, het lukt allemaal wel als ik normaal eet. Maar nee, dat werkt dus niet. Ik moet er echt goed mee bezig zijn. Afvallen is niet makkelijk en dat blijkt maar weer!

Ik eet nu trouwens wel sinds een week havermout. Wist eerst niet zo goed hoe ik het klaar moest maken. Ik deed het eerst 's morgens in de koekenpan en daarna door de kwark, maar dat was enorm droog! Dus nu doe ik het gewoon zo in de kwark en doe ik er een scheutje magere melk bij en dan is het erg lekker! Brood wordt vanaf maandag helemaal geskipt.

Mijn schema wordt dan ongeveer het volgende:
's morgens kwark, havermout, scheutje water
tussendoor: stuk fruit met ..? (iets, klein beetje kwark of noten?)
lunch: salade van diverse groenten en gebroken lijnzaad
tussendoor: voedingssupplement (poedervorm) met een beetje jus d'orange (is een soort multivitamine, vult enorm)
Diner: groenten, geen aardappelen. Eventueel klein beetje kaas gebruiken bij bereiding.
Tussendoor: eventueel nog een klein beetje kwark.

Ik weet het.. beetje weinig variatie... maar ik ga het gewoon zo proberen en kijken of het me bvalt. Ik dacht dat het ongeveer 35% eiwit, 40% koolhydraten en 15% vet is. Ehm.. nou ja, dat klopt niet helemaal, want dan kom ik op 90%. Hmm.

Sporten gaat redelijk. Fitness gaat wel oké. Heb nu al een aantal weken dit schema en het bevalt me redelijk. Ben niet echt kapot na de kracht, maar elke oefening doe ik wel zo dat de laatste paar herhalingen echt zwaar zijn. Hmm..
Hardlopen gaat vreselijk. Ik ben slomer geworden doordat ik niet pijnvrij kan lopen. Zo enorm frustrerend! Zeker met een paar wedstrijdjes in het vooruitzicht!

Laatst vertelde een vriend me trouwens trots dat hij 1-2 keer per week naar de sportschool ging sinds kort. Dus ik reageerde heel enthousiast. Alleen pas later kwam ter sprake hoeveel ik sport. Hij vroeg: twee keer? (dus ik begon te lachen: iets meer!) Drie keer dan? Vier keer? ... ? Haha en toen kreeg ik wel een verbaasde reactie toen ik zei dat ik vijf keer of meer sport per week. Maar ja, voor mij is het inmiddels normaal en ik kan echt niet meer zonder!

Ok, deze week wordt dus echt calorieën tellen... en afvallen maar!!

Onbekend
November 23, 2010 om 05:35
Heyhey,

Hoe is het met jou verder dan? :)

Rug duurt nog wel paar weken voordat het 100% genezen is. Ik kan over 2 weken met KT beginnen maar wel met lichte gewichten. Over een week begin ik met cardio. Dus ik bouw het langzaam op.

Ik heb gewoon wat verrekt in mijn rug. Ik heb zelf het idee dat de 2 wervelkolommen over elkaar geschoven zijn en nu een beetje 'klem zitten.

Ach....

Komt hopelijk goed. Ik wil sporten!!

Enne, jij niet teveel richten op de weegschaal hea ;)

Liefs
Mysterious
November 26, 2010 om 03:24
Goed zeg, hoe actief jij bent! Ik moet ook eerlijk zeggen, jij hebt echt een hele mooie buik! Zulke spieren wil ik ook!

x

Stephanie
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan