Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Saturday, January 29, 2011

Marcel46 woog op het moment van schrijven 80.00 kg (bmi: 27.68).


Onbekend
January 29, 2011 om 10:01
Hoi Kanjer....

Inderdaad wat rust houden met die voetjes.
Maar bekijk het per dag. Eerst eens een wandeling, en als het lukt een heel klein stukje hardlopen. Een 500 mtr maar. Kijken hoe dat voelt.
Dan kun je pas weer gaan opbouwen. Maar één ding is zeker, blijf bewegen.

Of het plannen in de war stuurt, dat hoeft niet.
Ik heb vorig jaar met twee gave buddies de 11 steden fietsttocht gedaan.
Jeffery en Ikke haddenb weinig of niets kunnen trainen door het slachte weer.
Jeff is jong, die redt het wel wistten we.
Ikke had zo'n evenement nog nooit gedaan, onzeker en nog nooit zolang op tempo gefietst.
En Ontol, ging wel voor de 10e keer dat jaar, maar had alleen één keer met Jeff en mij een 50 km gefietst, verder niets getraind.
IK kan je zeggen we hebben hem in 10 uur gefietst.
Kern van het verhaal, wij hadden de kennis en toch wel in de loop der jaren de km in onze benen.
Jij hebt ook veel ervaring en ook veel km in je benen.
Wilskracht doet veel tijdens een evenement.
Laat je niet te snel uit het veld slaan.
Je kunt het............zeker weten.


Oja, dat pondje........was je ook nog kwijt....waarooo???
:muwhahahaha: Jij hebt volgens mij nergens vet zitten....


:kusje: en een heel fijn en ontspannend weekend.
Onbekend
January 29, 2011 om 10:03
Sorry....typefoutjes...:shy:
January 29, 2011 om 15:37
Dikwijls is het zo Marcel, de motor is in een perfecte staat maar de carrosserie vertoont hier en daar corrosie.
Hopelijk is het niet te erg en ben je er snel vanaf.
Een fijn weekend verder.
January 30, 2011 om 09:50
:hoihoi: :m:arcel
:b:alen zeg van die blessure, weet hoe je je voelt, wel een goeie oplossing dat zwemmen, fietsen schijnt ook een goeie training te zijn in een rustig tempo en lichte versnelling. en tis zoals Suz al zegt je heb de km in je benen en je conditie is goed, dus als je je nu ff rusig houd komt het met die marathon ook wel goed :yeah:
:i:k hoop ook van de week toch het schema weer op te pakken en er tegen aan te gaan, kan niet zonder hardlopen, tis een "gezonde" verslaving zeggen ze ;) mijn benen wilen wel, maar dat lichaam werkt af en toe tegen, ben ook bijna weer een jaartje ouder he :grinnik:
:s:terkte met je blessure hoop dat het toch snel weg is :duimen: groetjes :baai: sonja
January 30, 2011 om 15:08
Hee hoi! Goede keuze om 2weken niet te lopen denk ik, je voet heeft het blijkbaar echt nodig die rust. Ik zal duimen je daarna weer volledig herstelt bent en er in april bij kunt zijn!
Die chocolade.... op de voeten.... wat zonde eigenlijk hahaha! Ik zag die pot, zag eruit als nutella pasta jammie, en hop daar ging: op de voeten :oeps: Maar wel erg leuk was het!
Geniet nog even van de laatste uren van het weekend en beterschap!
February 5, 2011 om 14:41
:hoihoi: :m:arcel
:h:oe gaat het nu met je en met je blessure? zit er al verbetering in of niet :ss:
:h:oop toch dat het snel beter gaat en dat je de draad weer op kan pakken, sterkte gewenst :knuffel: en een fijne zondag :baai: sonja
February 6, 2011 om 02:39
:h:ey :m:arcel
:f:ijn dat je hem al niet meer voelt idd mee ff rustig aan doen, en een goeie oplossing dat zwemmen, je had wel mee kunnen doen afgelopen vrijdag met TriArie en Suzzan aquarobic voor Sophia kinderziekenhuis :yeah:
:j:a een code1000 is brand of bommelding dan hebben we een ontruiming, en meestal als het slecht weer is :ss: een code500 is voor de bhv'rs, code200 is een akkevietje, ff matten :meppen: tussen twee klanten of zo iets :-D komt best regelmatig voor :DD:
:h:ier gaat het mhua wel aardig, ben nog niet tevreden met mijn loopjes, ben niet snel tevreden hoor, bij mij moet alles in een keer goed zijn :-D dinsdag ga ik een rondje van 20km doen, ben benieuwd :duimen:
:d:oeggie :baai:
Onbekend
February 6, 2011 om 13:18
:zucht: tis ook nooit goed he bij die mannen...
Krijgen ze een "Torso" vinden ze dat weer niet goed voor het hardlopen.
Ik snap best dat gewicht een punt is met lopen, maar denk ook dat je je spieren hierbij nodig hebt.
Uithoudingsvermogen en conditie zijn ook errug nodig..;)
Train jij maar lekker door, komt wel goed met jou.

Op naar de CPC...
Onbekend
February 6, 2011 om 13:28
Marcel, leuk dat je ook voor de marathon traint! Ik zal je gaan volgen op deze site. ik hoop dat je op tijd herstelt van je blessure!!!!!
Ik heb Rotterdam al in de knip en ga dit jaar naar Londen (19 april)
Een vraagje, ik begrijp niet helemaal de intervaltraining in jouw trainingsschema. Die 12x 1 minuut...
bijvoorbeeld. Waarom een interval met hele korte afstanden? Waarom doe je dat?
Het lijkt mij dat een dergelijke interval training uit een 5km trainingsschema komt (waarbij je je basissnelheid wilt verhogen).
Persoonlijk denk ik ook dat een dergelijke training op dit moment blessures in de hand werkt.
Als je toch iets aan snelheidstraining wilt doen, waarom dan niet 1x per week een tempotraining van bijv. 2x 5 km.
Maar als je doel ''uitlopen'' is dan hoeft dat eigenlijk ook niet.
groetjes, voetje79 (3x marathon gelopen)
February 7, 2011 om 03:28
Heey Marcel

Ik lees hier de reactie van voetje.
Je moet eens kijken op de site van Vmol meer bepaald op
http://www.vmol.be/schema.asp
Deze trainingsschema's zijn gemaakt door een volleerd trainer en ik denk zelfs dat ze gemaakt zijn om in Rotterdam de marathon te lopen.
Ik denk voor u niveau 6 kiezen want anders ga je te snel trainen denk ik.
Je kan in alle geval al eens kijken daar hoe ze de intervals lopen en hoe je naar een marathon opbouwt.
Normaal is het de bedoeling om je langste duurloop bij u is dat 35km zie ik de tijd te lopen die je zinnens bent om de marathon uit te lopen. Dus denk je dat je de marathon in 4uur uit loopt zou je met die duurloop al kort tegen de 4 uur moeten lopen zodat je je marathon tijd al eens gelopen hebt. in dit geval zou je dan een 6'50"/km moeten lopen

Groetjes en dat je ze snel weer mag/kan lopen.
Rneé

Onbekend
February 7, 2011 om 05:19
het lukt me helaas niet om de link van Rnee te bekijken, ik werk op een Apple, en hij opent de link '' niveau 6'' niet. Maar ik zie op Rnee zijn blog dat hij eigenlijk doet wat ik bedoel. Tempotrainingen bijv. een 9 km tempo 6'.20''.
Maar.... de lange duurlopen blijven het belangrijkst natuurlijk, de marathon begint pas na 30 km... enfin...eerst maar eens van de hiel pijn afkomen! gaat het al wat beter?
gr. voetje79
February 10, 2011 om 10:14
wat is een cupcake Marcel: kijk eens op volgende site

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cupcake

Verder veel succes met u looptrainingen en nu zonder verdere blessures
Onbekend
February 10, 2011 om 14:33
:lachuh: Rnee, we hebben dezelfde gedachten...

Valt tegen he Marcel.....een cake-je...
Maar wel lekkere en mierzoet....

Onbekend
February 10, 2011 om 14:47
kheb altijd lage sokjes aan tijdens het fietsen.....:grinnik:
En nee, het betekent niet Valtaf.nl...
Verzin verder........;)
February 10, 2011 om 15:00
Ik hoop van niet over traint te raken Marcel, Deze week 120km in 6 loop dagen en volgende week 101km ook in 6 dagen en dan komen er 3 weken aan die afbouwen.
dan varieert het van 4 en 5 loop dagen per week.
Mijn lichaam moet het gewoon worden om de uren die ik loop gewoon te worden. Na deze 6 uren loop in Stein is het de bedoeling om een 100km tocht te lopen in augustus.
Voor mij komt het al erg dicht bij, nog één maandje.

Greetz
Onbekend
February 10, 2011 om 15:27
Wow...knutselaar....inderdaad druk hoor ;)

:kussie:
February 11, 2011 om 06:42
Heey Marcel,

Hoe is het ermee? Blessurevrij weer inmiddels?

Ikke wel, alleen van lieve wendy de griep gekregen dinsdag dus was niet in staat om de looptraining te volgens gisteren.

Komt dichtbij he die marathon, nog 57 dagen !!!! Succes met trainen verder.
February 12, 2011 om 13:23
Schoorl, juist eens door Google maps gehaald.
222km van hier, een beetje te ver om eens vlug over en weer te komen.
Ik ga voor mijn schoenen in Mol, daar heb je Runners Mol en daar heb je sportpodologen.
De eerste maal heb ik daar op een loopband gelopen en dan worden je voeten gefilmd terwijl je loopt. Bij mij wordt er onder mijn voetzolen (de zolen van mijn schoenen natuurlijk)wat gewerkt, er wordt op sommige plaatsen wat bij onder geplaatst anders heb ik ook last van pijn aan de zijkanten van mijn knie.
Ik veronderstel dat er bij u in de buurt ook ergens een podoloog zit. Je voeten moeten je overal naar toe brengen en daar moet je wel veel zorg voor dragen dus goede schoenen in onontbeerlijk en zeker voor hardlopen.
Greetz en loop ze blessurevrij verder.
René
Onbekend
February 13, 2011 om 06:11
Een hele goedemorgen.

Wat schoenen al niet kunnen schelen he?
Maar het is waar.
Ik had fietsschoenen met spd eronder, die schoenen waren zooo stijf en strak, niet lekker dus en de spd zat erONDER.
Nu heb ik spinningschoenen, zijn niet waterdicht, maar daar hebben we hoezen voor en de spd erIN.
Dat is zoooo'n verademing met fietsen.
Meer vertrouwen met af- en opstappen.
Enne, ik weet nu dat je echt niet zonder spd kan, om sneller te gaan...:grinnik:

Ach joh, spierpijn voelt soms best lekker.....toch???
Okeee, lekker eruit zwemmen. De temperatuur buiten wordt weer lekker.
Het wordt weer sportweer, het kriebelt vreselijk bij mij om weer wekelijks te gaan. Ritjes van zeker 100 km.....

Maar nog even wat....

Zit ons even niet zo lekker te maken met die geglazuurde cake-jes.....!!

Fijne zondag....:kusje:
Onbekend
February 13, 2011 om 13:52
:muwhahahaha:
ik neem er wel een paar mee naar Den Haag...;)

Onbekend
February 14, 2011 om 15:03
Trouwens.....heb jij al mooi weer besteld voor 13 Maart???
Ik wil die dag wel met de beentjes bloot, rokje aan, wil voorjaar hebben...;)

February 17, 2011 om 10:18
Hey Marcel,

Wel grappig dat je er over begint, op het triathlonforum hebben diverse atleten hetzelfde probleem als jij. Vaak is kramp bij het zwemmen een teken van te weinig vocht ingenomen, ik zelf heb er gelukkig geen last van.
Soms als ik paar banen borstcrawl heb gedaan en dan gaat vlinderen krijg ik kramp maar meer niet.

andere atleten zijn gestopt met magnesiumtabletten en meer water gaan drinken vooraf en hebben dus geen kramp meer tijdens het zwemmen.

Nog 51 dagen !!!!
Onbekend
February 17, 2011 om 11:08
Heee super ben je bezig!!
Gaat allemaal goed komen met jou 10 April.
Hebben ze thuis de spandoeken al klaar liggen?

IK heb weer heerlijk gefietst vandaag.
Weliswaar naar mijn werk, maar ook wel goed kleine stukjes.
Jammer dat ik nog niet langs de provinciale weg kan op dit moment (klaar in 2012 :grrr: ) want dat is echt tempo maken en het gas erop, zo lekkerrrrrrrrr.
Maar ik ben weer in de benen. 13 Juni wordt MIJN dag...;)

Fijne avond.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan