Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, February 16, 2011

Emiliy woog op het moment van schrijven 67.70 kg (bmi: 23.99).

Gelijk gewicht gebleven. Niet de bedoeling! Omlaag moet het gaan. Dus....strenger zijn, Emily! :_(

February 16, 2011 om 15:03
Hoi Emily,

We hebben inderdaad hetzelfde doel. Grappig!

Ik moet wel zeggen dat het lastig is om die paar kilo eraf halen. Pittig klusje.
Maar met z'n allen moet dit gaan lukken.

:groetjes: marielle
February 19, 2011 om 13:47
Hoi Emily,

Je vroeg hoe ik was begonnen met hardlopen.

Ik heb altijd sportief geweest. Van kleins af aan heb ik altijd gezwommen. Met later daarbij gefitnesst en tai bo. Zo'n vijf jaar geleden, ben ik gestopt met tai bo en ben gaan hardlopen. Ik had dat wel eens eerder gedaan, maar nooit volgehouden.

Ik ben begonnen bij de beginnersgroep van de hardloopclub in mijn toenmalige woonplaats. Aangezien ik een goede conditie had, maar mijn spieren niet gewend waren aan deze beweging en belasting had ik zo een blessure. Ik had de neiging te lang te lopen. Ik werd niet moe, maar mijn spieren en pezen konden dit nog niet aan. Dus rustig weer vooraan begonnen.

Op internet kun je heel veel beginnersschema's vinden. Oa bij www.runnersworld.nl. Maar als je googled op loopschema's krijg je nog veel meer voorbeelden.

Er zijn wel wat tips. Zoals niet te veel en te lang willen ineens. Rustig opbouwen.
Een goede tip die ik van mijn fysio heb gekregen was dat je eigenlijk drie dingen hebt bij sporten. Je hebt afstand, snelheid en frequentie (hoe vaak je gaat in de week). Hij zei dat ik maar 1 ding mocht veranderen per paar weken. Dus als ik mijn afstand langer maakte, dan mocht ik niet ook sneller gaan lopen en ook niet vaker gaan.
En leren luisteren naar je lichaam is belangrijk. Ik heb al een paar keer gemerkt dat als ik dat niet deed, ik vaak de dagen erna het met pijn moest bekopen. Helaas heb ik vaker een blessure gehad, dus het blijft moeilijk.

En volhouden. Dat is misschien wel de beste tip! Oh, en goede schoenen.

Er zijn zoveel tips. Als je gaat zoeken op internet vind je zoveel.

Succes!

:groetjes: marielle
February 22, 2011 om 15:34
Nou we kunnen elkaar de hand geven bij mij wil het lijntje ook niet naar beneden.
Constant gelijk...:grrr:
Maar we gaan ervoor he.

Groetjes
yvonne
February 23, 2011, gewijzigd door Jes83 op February 23, 2011 om 11:37
Hoi!

Bedankt voor je reactie vorige week! Grappig dat je Ierse voorouders hebt, je zou Ierland ook echt eens moeten bezoeken! Weet je ook waar ze vandaan kwamen in Ierland?

Lief hondje ja, ook een klein monstertje af en toe en een dame hoor :D Op de foto's op valtaf is ze nog heel klein, ze is nu wat groter hoor maar nog steeds niet zo groot. Van het weekend is ze voor het eerst mee geweest een weekendje weg en ze was helemaal bekaf zo moe van alle nieuwe indrukken en wandelen!

Tja, die heupblessure.. Zo vervelend! Ik geniet juist zo van het rennen! Maar gelukkig is het een heel stuk minder met mijn nieuwe schoenen, dus dat zal wel de reden zijn. Ik doe ook wat extra rekoefeningen voor mijn heupen. En inderdaad zoals je zegt, luisteren naar je lichaam dus bij pijn stoppen en rusten, hoe vervelend dit ook is..

Hoe lang hardloop jij al en hoe ver loop je en hoe vaak?

Ik zie aan je berichtje in het dagboek dat het bij jou ook even niet zo wil lukken, ik ken het... Maar zet hem op!!

Groetjes!

March 1, 2011 om 13:24
Hé Emiliy,

Hoe is vorig week verlopen?! de draad weer opgepikt.

:1966er:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan