Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, February 16, 2011

Marjan75 woog op het moment van schrijven 80.90 kg (bmi: 24.97).

Hoi!

Net terug van de cursus: 0,3 kilo aangekomen. Wáááh! Maar ondanks het aankomen zijn de weegschaal en ik toch vriendjes. Omdat de weegschaal mijn gevoel bevestigd: dit was een sléchte week en jij gaat dat volgende week sowieso beter doen! Gelukkig was de cursus vanavond heel inspirerend. Mijn coach is zelf ook weer hard aan het afvallen en kan haar motivatie weer goed overbrengen op de cursisten.

En over deze maanden van afvallen zijn er tóch weer een paar slechte gewoonten ingeslopen bij mij. Alsof ik met minder aandacht keuzes maak. Minder zin heb om moeite doen voor het goede eten. Na wat tips van vanavond heb ik voor mezelf een aantal doelen voor deze week:

- Het zoutvaatje ga ik laten staan. Ik eet 's ochtends en 's middags veel te veel zout! Over m'n ei en over de rauwkost op brood en over m'n tomaten. Niet doen dus. Daar hou je vocht van vast en zout is sowieso niet goed voor je.
- Ik ga ontbijten met eiwitten. Dus 20 gram muesli met 200 gram magere kwark en 100 gram magere yoghurt. Daardoorheen wat gesmolten diepvriesfruit (en evt. wat zoetstof of honing). Een fikse bak en een mooie bodem voor de ochtend. Daarbij neem ik nog een plakje ontbijtkoek of een glas jus d'orange.
- Meer bewegen! Ik ga de komende weken weer gewoon naar m'n werk fietsen. Ik ga morgen weer hardlopen met start 2 run en ik ga weer wandelen. Tijd voor actie! Ben veel te snel ingedut wat hardlopen betreft.
- Ik ga voor verantwoorde tussendoortjes. Geen mini marsjes/kitkats/smarties en ook geen LU chocomoments meer. Mijn tussendoortjes bestaan uit fruit, magere kwark/yoghurt of een gekookt eitje met rookvlees o.i.d. Maar geen suikerrijke, niet vullende dingen meer.
- Ik ben lief voor mezelf. Op tijd naar bed, op tijd opstaan, lekkere potten thee voor mezelf zetten en genieten van m'n ontbijt. Zondag ga ik de hele dag naar de sauna, dat wordt genieten! En lekker zweten, goed voor het vochtverlies!
- Ik ga wat meer punten besteden aan m'n hoofdmaaltijden i.p.v. aan m'n tussendoortjes. Dus in de 8-10-12 verhouding. Dan hou ik nog 3 punten over voor m'n tussendoortjes.

Hiermee hoop ik het te gaan redden. Ik ben onwijs gemotiveerd, deze week wordt een week van veranderingen! Ik ga ervoor!

Liefs!

February 16, 2011 om 16:48
Hoihoi,

3 ons, valt nog best mee toch. Het is heel jammer maar 3 ons is nog niet drastisch veel. Het zijn geen kilo's ofzo. Zo zie je trouwens dat je toch nog wél goede gewoontes hebt. Voorheen zou je misschien gedacht hebben: ach heb nu die vrijdag toch al super veel gegeten, kan ik net zo goed de rest van de week lekker eten. En nu heb je toch nog flink gecompenseerd.
Met al deze voornemens heb je wel veel kans van slagen om volgende week onder die 80 te zitten denk ik. Of er héél dicht bij te komen. Ik hoop het voor je!

Je voornemens klinken goed vind ik, alleen wat mij betreft hoef je niet elke dag de chocolade achtige tussendoortjes te schrappen. Misschien kun je om de dag doen, ene dag gezonde tussendoortjes, andere dag wel die mini mars/kitkat/smarties of chocomoments. Ik zou niet zonder kunnen namelijk, en doe zelf zo'n 3 avonden per week wel en 4 niet. Zo heb ik toch wat lekkers, niet elke dag maar je moet het jezelf ook niet ontzeggen.

Zelf deel ik mijn punten voor maaltijden en tussendoortjes anders in als ww het aanraad trouwens. Ik ben meer van kleinere maaltijden en ook nog tussendoortjes. Ik denk dat de verhouding bij mij gemiddeld 7-6-8 is ongeveer. En dan houd ik nog 8 punten over voor tussendoortjes. Die bestaan dan elke keer wel uit fruit + nog iets van kwark, ontbijtkoek, rijstwafel, cracker ofzo en af en toe savonds een paar mini smarties/brosjes.. Daarmee voel ik me prettiger, maar het ligt ook een beetje aan wat voor dag ik heb. Als ik uitslaap en heel de dag vrij ben is het anders als wanneer ik vroeg op moet en heel de dag naar school ga. En ook als ik moet werken is het heel anders.

Trouwens wel heel fijn dat je coach weer gemotiveerd is! Dat scheelt vast een hoop. Maakt het voor de cursisten ook weer leuk om te gaan.


Ik heb net met mijn collega's het rooster voor carnaval gemaakt. Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan en gedraag me tijdens die dagen het liefst als een kluizenaar, maar als je in een kroeg werkt heb je bijna geen keus en 'moet' je gewoon veel uren maken. Wel fijn voor je salaris trouwens, want ik werk dan zo'n 35u en woensdag na carnaval gaan we dan heel de kroeg poetsen, ook nog zo'n 6 uurtjes. Normaal maak ik per maand ongeveer 45 uur en nu maak ik diezelfde uren dus al bijna in 1 lang weekend. Carnaval is niet mijn ding.. te druk, iedereen zat, de muziek.. maarja, het is maar 5 dagen. Ik moet maar aan het geld denken (en de fooi, vorig jaar hadden we 75 euro per persoon aan fooi in totaal).

Nou ik ga eens slapen, morgen ochtend komen ze van bcc de nieuwe koelkast en vriezer brengen, tussen 8:30 en 10:30 en ik moet hem nog uitruimen haha.

Doei!
X
February 17, 2011 om 02:53
Heej!

Jammer van die 3 onsjes.. Maar wat is 300gram nou eenmaal? Dat is er zo weer af! Super goed dat je zo gemotiveerd blijft, that's the spirit ;)

Wat fijn dat je coach weer goed bezig is, dat motiveerd natuurlijk enorm als je zo iemand voor je hebt staan!

Goed dat je meteen wat punten hebt opgeschreven en vol goed moed verder gaat! Zout schijnt inderdaad erg slecht te zijn, tijdens het afvallen maar eigenlijk ook voor ieder ander. Bij de cursus hadden wij het laatst ook over dat onderwerp. Ik betrap mezelf ook te vaak op 'het te snel pakken van dat zoutvaatje'. Maar de laatste tijd let ik er goed op en wat peper of andere lekkere kruiden maken je eten ook heerlijk!

Het puntje: lief zijn voor je zelf, is misschien wel één van de belangrijkste! En wat heerlijk dat je naar de sauna gaat, te lekker gewoon! Mij doet dat altijd zo goed. En op de één of andere wonderlijke manier voel ik me daarna altijd lichter, wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is, haha!!

Ik weet nog dat je een tijdje geleden schreef, dat je bang was om een beetje door te slaan, dus té veel ermee bezig was en niet aan iets lekker wilde beginnen. Het is natuurlijk hardstikke goed wat je schrijft over gezonde tussendoortjes, maar probeer ook afentoe lekker te genieten van een tussendoortje wat iets minder gezond is: afentoe een chocolatje, snoepje of handje chips: daar moeten we niet zonder willen!

Ik geloof erin dat het volgende week helemaal goed gaat komen op de weegschaal! Zet hem op!

Ik ga maar eens aan het werk.. Vandaag staat er veel Optimel Yoghurt, groente en fruit op het menu bij mij. Vanavond even naar de Huishoudbeurs, met de oma van mijn vriend, we hebben vrijkaartjes dus wel grappig. Lekker tussen de kakelende vrouwen rondlopen, haha!

Liefs Nicole
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan