Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, March 9, 2011

Phra woog op het moment van schrijven 75.20 kg (bmi: 25.42).

Ik ben tevreden vandaag. Mijn doelstelling om naar mijn werk te lopen en weer terug wat neer komt op 2x 50-60 min. lopen bevalt mij prima. De laatste 15 min zijn wel wat zwaarder en heb dan ook last van mijn rechter bil (spieraanhechting). Je kunt niet even doseren op zo'n afstand. Maar het lichaam went al snel genoeg om zo'n afstand te lopen vertrouw ik.

Ik had ergens gelezen dat het beter is eerst te wandelen en dan pas te gaan ontbijten en s'avonds een paar uur na het eten 30 min. rustig te wandelen en dan niks meer eten. Dit zou je vetafbraak vergemakkelijken omdat er dan geen suiker voorraad is in je lichaam.
Nou dan heb ik al 60 mijn flink gelopen voor het avond eten en heb tot nu toe nog niet extra gewandeld voor het slapen gaan. Dat ben ik van plan later in te bouwen. Voor nu ontbijt ik als ik op werk aangekomen ben.

Het geheel geeft mij wel een gezond gevoel. Vanochtend een extra ommetje naar de bakker gemaakt en 4 lekkere muesli bollen gekocht als ontbijt.

Dat is een flink ontbijt maar moet zeggen dat ik dan ook voor langere tijd geen trek heb. Het is nu half 2 en nog steeds niet echt trek (broodjes om 9 u gegeten).

Dit valt mij echt op waardoor ik geneigd ben te denken dat ik misschien voortaan een wat groter ontbijt moet nemen. Maar aan de andere kant komt ook weer de gedachte dat ik mijzelf zo weer wen aan veel/volumineus eten....Mmmmm... moeilijk. Afwisselen is waarschijnlijk het simpele antwoord. Je spijsvertering steeds gevarieerd laten werken, niks laten (aan)wennen???

Hoe meer ik er over na denk hoe meer theorieen je er op los kunt laten die allemaal plausibel klinken maar dit niet hoeven te zijn. Wat is nou waarheid, in het specifiek voor mij. Want wat voor de ene goed is hoeft voor de ander niet zo te zijn. En zo schiet mijn hoofd steeds argumenten en tegenargumenten.

Laat ik het maar houden bij hoe ik het nu DOE en laat maar proefondervindelijk gebeuren wat het effect is.

ECM
March 10, 2011 om 10:08
Wat knap dat lopen naar je werk! Zover ben ik nog niet, maar voordat ik ontbijt loop ik altijd een half uur met de hond flink door. Je dag beginnen met cardio schijnt je stofwisseling aan het werk te zetten, wat nog extra lang doorwerkt... alles wat je kort daarna eet wordt verbrand en niet als vet opgeslagen. Daarom eet ik na dat wandelen dan ook altijd het meeste koolhydraten van de dag. Bij mij brinta, muesli of ontbijtkoek --> bij jou je mueslibollen.

Gaat goed dus hoor: heb jij eerder ook zo ge jojoot (of hoe schrijf je dat?).

Grtjs

Margot
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan