Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, April 13, 2011

Gilmo woog op het moment van schrijven 100.00 kg (bmi: 35.43).


May 16, 2011 om 03:12
Via Informatie > Begrippenlijst vind je de Harris en Benedict formule terug om het aantal kcal te berekenen.
Het eenvoudigst (vind ik) is om deze in te vullen als inactief (in jouw geval niet correct); ik kom dan op 1659,5 kcal BMR.
Voor inactief (factor 1,2) kom je dan op 1991,4 kcal max. te eten om op gewicht te blijven.
Om te vermageren eet je dan tussen 1593,12 (oftewel 80% van je BMR) en 1991,4 kcal. Hoe dichter naar 1593 toe, hoe sneller je gaat vermageren uiteraard.

Nu moet je per uur dansen daar 1/24 van aftrekken, oftewel 66,38 kcal, en dan 450 à 600 (600 voor dingen als Zumba) weer bijtellen, omdat je bij sporten meer verbruikt.
Ook als je iets anders doet aan sport, trek je per uur 66,38 kcal af, zoek je in het tabblad Sport > Dagboek bewerken een activiteit die past bij hetgeen je gedaan hebt en tel je de kcal daarvan erbij.

Als je zowel je eetdagboek als je sportdagboek goed invult, krijg je ook balkjes in je grafiek waaraan je kunt zien of je te veel / net gepast / te weinig gegeten hebt.
Dat dat nu 1 dag een beetje te weinig (maar niet extreem) is en de dag erna een klein beetje te veel is niet erg, je moet gewoon gemiddeld genomen minder eten dan je verbruikt (met 1593 als absoluut minimum als je bijv. ziek in bed ligt).

De limieten qua kcal kun je best ook regelmatig herberekenen, want hoe minder je weegt, hoe minder je uiteraard mag eten om niet bij te komen.

Succes ermee.

Groetjes,
:silkje:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan