Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Tuesday, October 25, 2011

Suusje1978 woog op het moment van schrijven 140.60 kg (bmi: 47.53).

Eerste dag met een nieuw regime goed doorstaan en vamorgen 4 ons afgevallen, Alle reden dus om me hier weer te melden!

Goedemorgen lieve buddies!

In het kader van ‘probeer eens wat’ ben ik gisteren gestart met ‘Grip op Koolhudraten’. Ik wilde normaal eten, maar minder. Minder veel, minder vet, minder ongezond. Telkens als ik dat probeer, ga ik weer de mist in en ondertussen werd ik alleen maar weer zwaarder.
‘Dat is het zwaarste dat je ooit geweest bent sinds je met mij bent!’ riep mijn vriendje geschokt toen hij hoorde wat ik weeg op het moment.

Het klopt niet, maar het komt er wel angstig dichtbij. Tijd voor actie dus! Een vriendin vertelde me over Grip op Koolhydraten en mijn moeder had het boek op tafel liggen. Toeval? Misschien. Ik dacht ‘waarom niet?’, heb een weekmenu gemaakt en ben an het koken en bakken geslagen. En zo komt het dat ik dit schrijf met naast me een stuk koolhydraatarme kaastaart en plakjes komkommer als ontbijt.

Het concept van het programma is geen (oké, weinig) koolhydraten eten gedurende alle eetmomenten met uitzondering van het ‘koolhydratenuur’ waarin je wel koolhydraten eet. Verder bepaalde chemische voedseltoevoegingen vermijden. That’s it.

Dit is wat ik gisteren gegeten heb.
Ontbijt
2 boterhammen met roomboter en vleesbeleg
Tussendoor
Stuk komkommer en 15 pecannoten
Lunch
Sla met kipfilet, sperziebonen en brie
Tussendoor
Radijsjes en parmezaanchips
Avondeten
Aardbeien, 2 mini pistoletjes met roomboter en vlees- en kaasbeleg, bakje vla en één bonbon
Tussendoor
Komkommer met roomkaas en garnalen

Klinkt niet vies, toch? Als ik langer bezig ben, zal ik minder eten nodig hebben volgens het boek en steeds vaker tussendoortjes laten staan. Ben benieuwd!
Om koolhydraatarm te eten is wel even gek. Ik ben aan het bakken geslagen om zelf lekkere gerechten te gaan maken. In het boek staat het een en ander aan recepten en dat vind ik een mooi uitgangspunt. Zo bestaat de kaastaart bijvoorbeeld uit room, kaas, vier eieren en een gesnipperd sjalotje. Hij was (koud) erg lekker!

Verder heb ik nog voor ik begonnen ben een voorraadje koolhydraatarm brood aangelegd. Normaal brood bevat 15 gram koolhydraten per snee en dit brood meet 0,8 gram per snee. Doordat het wel smaakt als brood is het net alsof ik dat niet op hoef te geven. ’t Is wel enorm duur. Maar ja, met maximaal twee sneetjes per maaltijd is dat wel weer te overzien.

Volgens de schrijfster van het programma is vet gezond, maar koolhydraten niet. Dat kan ze wel roepen, maar ik ga toch over een paar weken maar eens naar de dokter om bloed te laten prikken heb ik me voorgenomen. Even laten controleren welk effect dit voedsel op onder andere mijn cholesterolniveau heeft. Dat was tot op heden altijd goed en dat zet ik niet op het spel voor een nieuwe eetgewoonte. Eerst maar eens een paar weken volhouden en zien of ik goed afval.

*****

Ondertussen is het het einde van de middag. Vandaag ging ook weer goed!

Morgen meer!

Liefs, Suus

Onbekend
October 25, 2011 om 12:35
Hey Suus,
ziet er netjes uit!
Maar een KH-arm dieet is écht niks voor mij denk ik ;).
Daarom is WW zo goed voor mij, dan mag ik gewoon KH blijven eten, al kosten ze wel veel punten natuurlijk...

Hoe gaat het ngo met de babyplannen? Als ik dat vragen mag he...

:midwife:
October 25, 2011 om 15:41
goed bezig!!!!!! wij kunnen dit!!! zeker weten!

liefs nienke
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan