Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Saturday, February 18, 2012

MissFitness woog op het moment van schrijven 58.20 kg (bmi: 21.38).



Hoehoe............de 10 km in de herkansing ging buitengewoon goed. Eindelijk weer eens een 10 km kunnen lopen en zelfs ook nog in een persoonlijk record van 0:56:22 uur. Mijn nieuwe schoenen lopen heerlijk!



Afgelopen donderdag ben ik uitgeroepen tot bikkel van de klas. Dit omdat ik de uitdaging ben aangegaan om met extra gewichten van 3 kilo (2x) een boksnummer te gaan uitvoeren tijdens het combatten. Dat lukte en daarmee heb ik de uitdagende partij (een man) verslagen want hij deed het maar met 2 kilo (2x). Hahaha watje.................

Gisteren heerlijk uit eten geweest. Overdag me keurig netjes gehouden aan de verantwoorde maaltijden, hapjes en drankjes maar daarna verkeerde ik in een stik-de-calorieën-bui. Ik heb lekker en een voor-, en een hoofd-, en een nagerecht op. O ja en niet vergeten super veel friet!!!!!! Tja het gevolg is dan wel dat er weer een kilootje bij zit, soit!

Die kilo dacht ik er vandaag wel weer af te gaan lopen. Er stonden 10 km op het programma maar wederom zijn het er maar 5 km geworden. Het ging allemaal buitengewoon goed. Tot mijn verbazing kon ik gewoon tussen de 10-12 km per uur lopen. Maar rond de 3,5 km ging het mis, ik kreeg last van beide kuiten. Mijn snelheid zakte regelmatig terug en de problemen werden niet minder. Tja dan maar 5 km. Ik was ervan overtuigd dat mijn schoenen niet meer voldeden en heb dus gelijk maar een paar nieuwe aangeschaft. Leuk filmpje gemaakt en het bleek dat ik toch een kleine aanpassing in mijn schoen nodig heb. Gelukkig scheelde dat niet zoveel in de prijs. Nou hopelijk werkt het en kan ik op een normale wijze weer de 10 km lopen.
Ik denk dat ik morgen maar een nieuwe poging waag. Ik heb me trouwens vandaag ook nog ingeschreven voor de ladiesrun (10 km) in juni. Maar eerst in april de prestatieloop marathon van Rotterdam.

Liefs,
Ina

February 18, 2012 om 13:31
Hey Ina,
31.01 is een hele mooie tijd, ondanks de pijn in je kuiten heb je het super gedaan. Je mag niet vergeten dat je nog steeds wel herstellende bent dus misschien heb je het begin een beetje te hard aangepakt? In elk geval moet ik nog wat verdertrainen voor ik in de buurt van die 10km/u kom, momenteel zit ik bijna aan 9 maar ik zie weldegelijk verschil, zeker sinds ik op de crosstrainer sta.
Schoenen maken een groot verschil, ik heb zelf ook in januari een nieuw paar aangeschaft, maar denk eraan dat je die ook moet inlopen en dus eerst een paar keer moet afwisselen, ik voel nu het verschil in die schoenen wel tegen een paar weken geleden, en ze lopen ook veel beter dan mijn vorige.
En van dat eten, je hebt er hopelijk toch weer lekker van genoten???! Dat is het belangrijkste en die kilo wordt op een paar dagen tijd weer weggewerkt.
We komen nu eenmaal gemakkelijk bij als we uit de band springen (anders hoefden we hier niet op de site te zitten :D) en we zullen, zelf als we ons streefgewicht bereikt hebben nog vaak een kilootje terug moeten wegwerken. Zolang we het niet meerdere kilo's laten worden is dat prima!

Liefs
Sofie
February 19, 2012 om 05:19
Die ene kilo werk jij er wel weer af, duurt vast niet lang. Ik ben wel jaloers op je doorzettingsvermogen en plezier in het sporten. Zelf moet ik ook weer wat doen maar ik heb de motivatie totaal niet. Wat dat weinige eten betreft kun je wel eens gelijk hebben, de stoelgang is volgens mij verdwenen, en van twee koekjes en een handje m&m's ben ik ook alweer aangekomen. (het jurkje staat niet meer, die anderhalve kilo zit op mijn buik) Het moet inderdaad wat anders (gezonder) bij mij, alleen lust ik geen tomaten komkommer wortels enzenz. Sla ben ik wel gek op en dat ga ik volgende week meteen halen. Ik ga binnenkort ook maar eens kijken naar een paar hardloopschoenen en een outfit erbij, hopen dat het ook iets voor mij is. Fijne zondag meid.
Onbekend
February 19, 2012 om 08:04
Hey Ina,

Wat stoer zeg dat je die man versloeg met meer gewicht. Het watje :lachen:
Ik heb het ook ooit eens gehad in een les. Die leraar stond daar voor een groep voor kracht-cardio met een gigantische vetbuik. En dan wilde hij het nog tegen mij opnemen met een bepaalde oefening. Hij moest toch ook opgeven. Geeft natuurlijk een heerlijk gevoel. Je glunderde zeker?

Die kilo is er zo weer af, dat zie je iedere week weer opnieuw dat je het weer mooi kwijt geraakt. Dat extra eten geeft je weer een heerlijk boost om de week door te komen.

Ben je vandaag weer gaan lopen voor een poging voor de 10km? Is het gelukt?

Ik steven weer af op een geslaagd weekend. Nog niet te hard juichen, het is nog maar 14u maar ik heb ook geen kriebels om te willen eten. Gewoon gezond koken straks. Risotto met asperges, erwtjes en rode poon.

Ik denk dat ik eindelijk de juiste balans heb gevonden om het vol te houden.

Fijne zondag meid! :supperbuddy:
:knuffel:
February 20, 2012 om 02:24
Klinkt allemaal goed wat je doet hoor! En volgens mij kun jij die friet best hebben. Die ren je er zowiezo weer af! En als je een man verslaat met meer gewicht, dat geeft natuurlijk een fantastisch gevoel, hahaha! Ik heb gisteren in en restaurant een hele schaal turks brood op + alle smeersels die erbij zaten... dat was me een bak koolhydraten joh..!!
Het leuke snuitje is inderdaad dezelfde, leuk hè? Maar, nog niks concreets hoor, ik geniet gewoon van het moment... Wat de pil betreft, ik ben vooral bang dat ik dan vocht vast ga houden op plekken waar ik het echt niet wil (lees: enkels- buik-dijen- cellulitis, aarrgghh!!) maar wie weet valt dat idd mee... oei ik moet er een eind aan breien, anders kom ik te laat voor pump!

Liefs,
Bar
Onbekend
February 20, 2012 om 02:41
wow top record, ik deed een poging op de crosstrainer, heb er een uur op gestaan, maar kwam uit tussen de 8 en de 9 km... en, hoe vond je de chips? oefening baart kunst hoor, want bij mij waren ze de eerste keren nog niet echt gedroogd. als ze gedroogd zijn, kun je ze ook in zakjes doen en bijvoorbeeld meenemen naar je werk. super handig!
February 20, 2012 om 02:57
Hey, Jij ben echt een sportief type! Goed hoor!
Ik ben nu met cb bezig, ik hoop dat ik daarmee eindelijk in de groene zone van de bmi kom. maar een goede psycholoog zou ook niet verkeerd zijn....maar t komt goed.
groetjes an
Onbekend
February 20, 2012 om 03:09
Hey Ina,

Proficiat met je nieuwe persoonlijke record bij het lopen. En wat goed dat je met je nieuwe loopschoenen de 10km wel met gemak haalde.

Hier voor het eerst sinds lange tijd afgevallen na een weekend :afgevallen:

Fijne werkweek
Onbekend
February 20, 2012 om 07:16
Het allerliefst loop ik aan het einde van de middag, na een werkdag. maar helaas lukt dat bijna nooit meer i.v.m. boodschappen, sport kinderen, koken enz.
Ik vind het ook geen probleem om 's avonds in het donker nog op pad te gaan. Je bent dan wel beperkt in je route, je moet dan lopen waar de weg of het fietspad goed verlicht is, anders wordt het gevaarlijk. Ik ben geen ochtendloper, kom maar moeilijk op gang.
Onbekend
February 20, 2012 om 07:19
Goed gelopen gister overigens! Mooie tijd. ik loop zelf nooit meer met een horloge om. Wil het niet weten want ik vind het belangrijker dat het lekker gaat. Als je wat langer loopt, kom je op een gegeven moment op een punt waarop je niet meer sneller gaat en dat punt ben ik al lang geleden gepasseerd....
February 20, 2012 om 13:07
Hey Ina,
Ik weet het ik zou het beter niet doen maar we kunnen het toch echt niet laten om dagelijks op die weegschaal te gaan staan he! Zo schuldig voel ik me er ook niet over, maar ik denk wel dat ik, zodra ik op mijn streefgewicht zit mezelf die gewoonte ga afleren. Maar ik wil nu gewoon weten weten wat die schommelingen geeft zodat ik ook weet waaraan het ligt, dat kan je met 1x per week te wegen niet zien. Zo heb ik al gemerkt dat ik na pasta eten altijd wat zwaarder ben de volgende morgen en na zout eten (uiteraard) ook.

Trouwens, super dat je nieuwe schoenen zo goed zitten en proficiat met je PR!

Liefs
Sofie

Onbekend
February 20, 2012 om 14:19
Ik besef maar al te goed dat ik weer eens op een moeilijk punt zal komen. Dan is het of de kracht vinden om er niet aan toe te geven en het op een andere manier af te reageren of niet te hard zijn voor mezelf en me zo snel mogelijk weer herpakken en verder doen hoe we bezig zijn.

Die hapjes op zaterdag deden me toch vaak de das om. Ik at maar vanalles en had eigenlijk geen echt zicht op wat ik allemaal at. Hoop dit zo nog wel even vol te houden.

Vind het lief dat je zo bezorgd bent :genieten:
Onbekend
February 21, 2012 om 04:11
Hoi!!

Zo, wat gaat het daar goed met jou zeg! En wat ben je ineens een supersonisch snelle loopster geworden! Cool :-)

Heb net een update geplaatst en dan lees je ineens waarom ik effe niks heb laten horen, ben zo ziek als een hond, al twee weken lang, en baal ongelooflijk. Heb mijn laatste 10 km-wedstrijd daardoor moeten missen helaas. Een vriend heeft in mijn plaats gelopen. Ik hoop volgend weekend weer te kunnen gaan lopen, maar dan moet ik eerst genezen natuurlijk.

Doe zo voort!

groetjes,
Ruth
Onbekend
February 22, 2012 om 12:06
Toppie van je hoor!!!
Ga zo door!!!

Groet groet groet Rita
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan