Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Sunday, March 11, 2012

PrinsesLiedje woog op het moment van schrijven 78.80 kg (bmi: 29.66).

Even een snelle vraag, wat is nou echt een goed gezond en vooral een ontbijt waarmee je afvalt?
Wat adviseren jullie? Ik hoor het graag.

March 11, 2012 om 05:38
Hoi hoi,

Mijn advies is 2 sneetjes volkoren brood (of 4 beschuiten of 4 knackebrod/1 krentenbol/mueslibol) dun halvarine erop en mager beleg 20/30+ kaas, achterham, kipfilet, rookvlees. Eventueel wat rauwkost erbij.
Een grote mok thee zonder suiker en een glas optimel.
Ik drink voor elke maaltijd ook altijd een groot glas water.

Zo start je je dag goed met een gezond en volwaardig slank ontbijt. Succes!
Misschien heb je hier iets aan.


:bettymae:
March 11, 2012 om 06:02
Hoi,

Zelf neem ik altijd een schaal yoghurt met muesli (noten/zaden) maar een brood is natuurlijk ook heel goed. Beleg het wel met magere vleeswaren o.i.d. Wat dacht je van een bordje Brinta / havermout. Ik lust het niet maar het is een prima ontbijt.

Genoeg keuze toch.......
Eet smakelijk.
March 11, 2012 om 06:15
Er is keuze genoeg en mijn ervaring is dat afwisseling ook goed werkt!
-yoghurt met muesli / special K
-2 boterhammen, 2 beschuiten, 2 crackers of 1 pistolet
met magere vleeswaren, 30+ kaas of appelstroop, vruchtenhagel of jam.
-ontbijtkoek of een krentenbol met boter
en alles met een glas zuivel zoals optimel of melk of een kop thee.

En dus vooral niet elke dag hetzelfde. Daar raakt je lichaam te veel aan gewend en dan zal het steeds om hetzelfde vragen.

Succes!
March 11, 2012 om 06:38
Wauw je zit onder de 80! Goed bezit meid! Ben trots op je! En je hebt hele goede ontbijttips gekregen, daar komt je vast weer een stukje verder mee. Ga zo door!
March 13, 2012 om 02:06
Hoihoi,

Volgens mij maakt het niet precies uit wat je ontbijt. Natuurlijk is het goed om te ontbijten, omdat je dan je lichaam weer even nieuwe energie geeft. Maar goed, ook dat verschilt per persoon; voor sommigen werkt t beter om pas om 10:00 uur te eten en volgens mij kan dat ook geen kwaad.
Zelf eet ik tegenwoordig 1 boterham, en wat ik er op doe, wisselt heel erg. Ik kijk naar de totale hoeveelheid vet op een dag. Als ik weet dat ik 's avonds iets eet dat relatief mager is, kies ik er sneller voor om 's ochtends op brood iets magers te doen. Vaak compenseer ik ook met m'n brood: of 's ochtends of 's middags iets vets op m'n brood.
Wat ik er zoal op doe, in de categorie mager ('s ochtends of 's middags): kipfilet, ham, eiersalade (van Menken Light en Lekker), stroop, anijshagel met beetje boter, vruchtenhagel met beetje boter, gestampte muisjes. Die laatste is overigens het allermagerst, daar hoef je maar een klein beetje van te gebruiken om toch veel smaak te hebben.
In de categorie niet mager: chocolade hagelslag met beetje boter, chocopasta, pindakaas, speculaas met beetje boter, kaas (ook 30+ kaas bevat nog steeds best wat vet)...
Tja, wat mij betreft gaat t dus om balanceren: niet teveel vetten, maar een beetje kan prima. Overigens heb ik ook een tijd 2 boterhammen gegeten, of 1 boterham en een bakje yoghurt, als ontbijt. Maar dat is alweer even geleden, tegenwoordig zit ik weer gewoon op één boterham.

Succes!

March 14, 2012 om 08:19
Thanks voor jullie tips :-)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan