Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, November 14, 2012

Leina woog op het moment van schrijven 60.40 kg (bmi: 20.18).

Een eetbui om 4 uur in de middag.
Vertel mij maar waarom, ik weet het niet!
Ik ben wel 1013 calorieen verder.
Erg jammer.
Zeker met een lijntje wat alleen maar stijgt ipv daalt!

November 14, 2012 om 09:32
dan hebben we gelijktijdig een eetbui gehad.. gezellig toch?!
balen..
mm..
kop op en er weer tegenaan
November 14, 2012, gewijzigd door LotteAn op November 14, 2012 om 10:07
snap eig niet hoe ikt voor elkaar krijg, 2400 kcal vallen nog wel mee aangezien ik verder nog niet at
maar wat een hoeveelheid eten in mijn lijf!! 750gr kwark, 650gr courgette, 500gr druiven, een banaan, 2liter colalight, en daar dan nog een hoop koekjes en chocolade achteraan
November 14, 2012 om 11:24
Ik ben er alles behalve trots op.
Ik weet ook niet zo goed waarom ik het deed. Ik denk dat het te maken heeft mijn wat kleine tegenslagen vandaag. Niets bijzonders, maar zit daardoor even wat onrustig in mijn vel. Maya dat betekent niet dat ik mag gaan eten.
November 14, 2012, gewijzigd door LotteAn op November 14, 2012 om 15:15
mij overkomt t telkens als ik veel te doen heb, en niet weet waar te beginnen
of gewoon iets moet doen waar ik erg tegen op zie
zou dan beter even iets leuks gaan doen of even niets doen..
wanneer ik op mijn studentenkamer ben lukt dit wel
maar thuis ligt alles voor het grijpen, dus 'niets doen' lukt me daar echt niet
zoals vandaag is het dan eerder voortdurend naar de koekenkast lopen
doordat ik me dan ook zo onrustig voel eet ik ook zo gejaagd, te snel, duurt dan veel langer voor je een gevoel van verzadiging krijgt. trager eten zou al n zinvol werkpuntje zijn.
November 15, 2012 om 00:08
Maar jij schrijft ook dat je tot vier uur niet at. Waarom niet? Om eetbuien te voorkomen is het juist belangrijk een goed ontbijt, een goede lunch en tussendoortjes te eten. Dan gebeurt het minder snel!

Mijn gewicht straft mij vandaag!
Onbekend
November 16, 2012 om 12:11
Hey,

Ik koop die amandelmelk gewoon bij spar. Dat is een buurtwinkel. Bij de grote supermarkt hebben ze hem zeker en ook bij de natuurwinkel zag ik hem al staan bij de rijstmelk, geitenmelk en andere soorten. Ik koop die altijd van alpro.

Maar woon jij ook in België? Uit ervaring met andere buddy's weet ik dat niet alle producten zowel in Nederland als België verkrijgbaar zijn. Maar amandelmelk lijkt me toch wel al wat ingeburgerd.

Succes met je zoektocht :)

Verder alles ok? Fijn weekend,
femme
Onbekend
November 16, 2012 om 13:38
Hey Leina,

Die melk zit in een 1l brick zoals op de afbeelding dat ik je via een link stuurde. Je hebt geluk. Ik kocht vandaag nog 2 bussen en het is €2,29/ stuk.

Bij mij helpt het wel dat ik mijn eten vooraf klaarmaak. Vooral mijn lunch. Voor het avondmaal hou ik dan altijd nog een redelijk aantal kcal over en dan zie ik aan de hand daarvan hoeveel ik nog 's avonds bij tv kan eten. Soms is het dan een potje yoghurt soms een hele bak kwark. Ook mijn tussendoortje bepaal ik meestal vooraf. Zo is voor mij de verleiding beter te weerstaan.

Je zit niet echt hoog met kcal en je sport dus normaal zou er wat af kunnen gaan. Misschien eet je toch meer dan je zelf denkt of heb je door eerder te weinig te eten je metabolisme vertraagd. Daar kan ik je ook niet verder mee helpen. Gewoon luisteren naar je lichaam, geven wat het nodig heeft en genieten van je eten(met mate)

Fijn weekend,
femme
Onbekend
November 17, 2012 om 09:39
Hey Leina,

Ik neem het voor de smaak(is wat zoeter) en omdat ik liever geen koemelk meer drink. Heb je de natuurwinkel al gedaan?

Groetjes,
Femme
November 18, 2012 om 03:56
ik realiseer me dat regelmaat heel belangrijk is om eetbuien te voorkomen
en dat t een logisch gevolg is wanneer ik niet ontbijt en lunch
hoewel ik dit ook vaak al bij t ontbijt heb en heel de dag door kan blijven eten

niet eten lijkt vanzelf te gaan zolang er niet teveel grijpklare verleidingen in de buurt zijn
dus na enkele dagen teveel eten ( met schuldgevoelens als gevolg ) is die keuze om niet te eten snel gemaakt
ik weet dat t niet goed is, maar mijn gevoel zegt wat anders

nuja, goed dat je me er even op wees, ik tracht nu dat gevoel opzij te zetten en gewoon weer regelmatig te eten
heb ook geprobeerd om mijn ouders er op te wijzen dat ze even de controle mogen overnemen omdat ik t zelf niet kan.. ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet graag van mijn studentenkamer naar huis kom, omdat ik hier teveel eet.
ik moet het thuis zijn bij mijn ouders zien los te koppelen van die gedachte en gewoonte

jij intussen nog last gehad van eetbuien? hoe gaat t verder?
Onbekend
November 18, 2012 om 07:06
Hey Leina,

Fijn dat je de amandelmelk vond. Wat staat ermee op het menu?

Ik heb even snel naar je dieetdagboekjes gekeken. Maar je vult volgens mij niet alle dagen volledig in, of vergis ik me?

Ik zie nog heel veel snelle suikers staan, chocolade, koekjes, hagelslag,... Wat ik uit ervaring weet is dat je best 3 grotere maaltijden neemt(ontbijt, lunch, avondmaal) en daar 2-3 tussendoortjes bij voegt. Dan kom je ongeveer aan een 1600-1700 kcal uit en dat is al laag genoeg voor een volwassen actieve vrouw. Zeker als je er nog eens bij sport. Zorg voor volkoren producten. Als je voldoende eet zal je minder de neiging hebben om te gaan snaaien. Drink ook voldoende. Dorst wordt vaak met honger verward.

Verder moet je zelf wat aanvoelen wat je het liefste eet, waar je meer zin en behoefte aan hebt en wat jou het meeste vult en bevredigd. Ik heb al een beetje vanalles geprobeerd. Iedereen is anders en dus kan jij alleen exact weten wat je wil eten. Ook altijd bedenken of je echt honger hebt of gewoon lekkere trek.

Succes ermee!

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan