Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Friday, April 26, 2013

EccentricLady woog op het moment van schrijven 105.00 kg (bmi: 43.70).

Echt eetgewoonten veranderen is heel duidelijk niet van de ene op de andere dag gedaan - gisteren toch nog een stuk chocola gegeten, en ineens bestond mijn lunch uit een stuk kaas (en bedankt schoonpappie, dat we kaas kregen bij die geweldige kaasboer vandaan xD). Aan de andere kant: ontbijten deed ik wel. Vandaag val ik veel meer in het verkeerde patroon: ik ontbeet met wat fruit (erg lekker, maar ik heb nog steeds trek, en dat is niet goed) en was van plan thee te gaan zetten, om achter mijn computer te blijven hangen. Dus nu even een lijstje van wat ik ga doen:
1. naar de wc, wegen, douchen
2. thee zetten en een 'echt' ontbijt maken met brood
3. daarna mag ik vanmezelf pas weer aan de computer verschijnen.

Hup, schop onder m'n kont, en gaan met die banaan!

Onbekend
April 26, 2013 om 03:51
Niet zo streng zijn voor jezelf. Als je jezelf dingen gaat ontzeggen, of eisen gaat stellen, dan ga je op een gegeven moment echt voor de bijl en dan voel je je weer ellendig en zit je in no time in een cirkeltje. Ontbijten is heel belangrijk dus ontbijt lekker gezond en eet je drie boterhammen, eet er dan nu twee en over een uur of twee nog een boterham. Dan neem je later bijvoorbeeld je fruit. Drink voldoende (geen 2 liter want dat is nergens voor nodig) en gun jezelf gewoon dat lekkere stukje chocola, eet je dagelijks een hele reep (dat lukte mij vroeger nl. ook) dan eet je vandaag nog die hele reep maar morgen laat je dan twee stukjes over en overmorgen laat je dan drie stukjes over. Kleine beetjes helpen, echt. Daarnaast is het misschien handig om je doel niet te hoog te stellen, geen kilo's per week willen afvallen maar zoveel mogelijk per week, zolang je weet dat je het goed doet dan zal er de ene week misschien wel een kilo af gaan en een week later misschien een pond en misschien weer een week later drie ons maar alles wat er af gaat is pure winst. Dagelijks wegen, ook geen probleem als je het doel maar voor ogen houdt, uiteindelijk wil je veel afvallen en dan telt alleen het einddoel en niet de dagelijkse oprispingen van zo'n weegschaal. Tel alleen het resultaat per week en laat vooral je humeur niet door dat kreng beïnvloeden want de weegschaal weet echt niet wat jij er allemaal voor doet en laat alleen een cijfertje zien en een gewicht is geen stabiel iets, de ene dag weeg je nou eenmaal meer dan de andere dag en zelfs 's ochtends kan je meer wegen dan 's avonds en omgekeerd. Maar om te beginnen :) wees niet te hard voor jezelf en overhaast je niet. Succes!!!
April 29, 2013 om 02:58
Dank je :) Het komt ook heus wel goed hoor... Ik was alleen bijna bezig weer in m'n oude gewoonten te vallen: de hele dag bijna niets eten maar wel snoepen ;) vandaar die schop onder m'n kont
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan