Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Tuesday, October 8, 2013

Lida62 woog op het moment van schrijven 62.10 kg (bmi: 23.09).

:goodmorning:

Nou ik kan losbranden met m'n tips hoor.... maar er is er maar 1 die echt werkt.
Je zult je leefstijl moeten aanpassen.

Dit kun je stap voor stap doen, dus als je met me mee doet....
Schrap eens voor 1 hele week alle producten met (geraffineerde) suikers 'in it'.
Dus:
- geen frisdrank of sappen uit pak
- geen koek en snoep
- geen witbrood, witte rijst of gewone pasta
- geen zoet broodbeleg
- geen gezoete zuivel (toetjes/ijs)

Het is een beetje net als stoppen met roken. Het kost moeite, maar het levert zo ontzettend veel op :)

Bovenstaande producten leveren een behoorlijk deel van de 'lege koolhydraten', d.w.z. ze leveren 'energie', maar verder geen voedingsstoffen.

Je vervangt ze door:
- thee, koffie, water
- fruit +
- volkoren brood, zilvervliesrijst en speltpasta
- hartig beleg/avocadospread/pesto/ei/tomaat/(geiten)kaas/humus/
- volle yoghurt/kwark met gehakte nootjes/gehakte gedroog fruit (15gr)

Je eet als tussendoortje 's morgens en 's middags 1 fruit +
dat is:
- 1 appel + 10 amandelen of 1 paranoot
- 1 banaan of ander stuk fruit + 10 gr chocola
- of elk ander portie fruit + 10 gr hazelnoten of walnoten of pecannoten of amandelen

Is dit hongeren? :n1 :e1 :e1 !! Dit is andere keuzes leren :) maken.

Als je dit een week doet, hoor ik graag volgende week van je, hoe het gegaan is en hoe je je voelt.

:blinkiesucces:

October 8, 2013 om 05:20
Dat van fruit met een handje noten doe ik om half vier. Dit om een "hongerbui"voor het avondeten te voorkomen.
Iets meer dan 10 gram noten. 10 gram is wel heel erg weinig.

Groetjes appelperzik
October 8, 2013 om 07:38
Doe ik allemaal, leuke bevestiging! Zuivel, op kwark af en toe na, gebruik ik niet, ik maak mijn havermout met water en schenk er kokosmelk over! Verslaafd aan! Net als groene smoothies!

Ik heb ook de RAW chocolade ontdekt, gek op Love Chock, met goji bessen etc, alle smaken zijn wel lekker eigenlijk, genieten van af en toe een blokje!

Brood eet ik bijna niet, quinoa rijst crackers met avocado of houmous met zalm, makkelijk op mijn werk! Ik heb mijn gezonde vetten flink opgevoerd, met goed resultaat, huid en haar mooi en veel energie!

Succes Lida, blij met je adviezen!
October 9, 2013 om 04:49
:studeren: :dagboek: :school5: :+:
Onbekend
October 9, 2013 om 11:12
Ik doe het ook al jaren, alleen neem ik magere yogurt, bak jaren speltbrood gebruik roomboter ipv smeerboter.
Ik zeg altijd weet wat je eet en hoeveel. Om te weten wat je eet, bereid je voedsel zo veel mogelijk zelf.
Maar met eten is het net zoals stoppen met roken, als je weer de eerste sigaret pakt, is de kans weer groot dat je terug valt. Ben je eenmaal suiker ontwent, blijft het net zo goed oppassen. En vooral dat je dan juist niet meer gaat eten of snoepen.
En je kunt ook zeggen, nu , het valt mee, niet snoepen, maar hoe zal het zijn over 1 jaar of 2, als je het dan ook nog volhoudt, ben je goed bezig.
Succes Smurf
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan