Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

stoppen met roken/stofwisseling

Geplaatst door Eva op December 2, 2007 om 06:56

Eva
December 2, 2007 om 06:56
Ik ben 3 weken geleden gestopt met roken ivm een operatie. Ik let verschrikkelijk op wat ik eet, compenseer de behoefte aan een peuk met water ipv chocolade maar toch...
Oké ik zit in het gips dus krijg nauwelijks beweging maar met gemiddeld zo'n 1500 kcal per dag hoor ik dan toch niet te groeien. En dat gebeurt dus wel.
Wie heeft ervaring met stoppen met roken? Beide vorige keren dat ik met roken stopte was ik zwanger haha en dan groei je toch wel.
:eva:
December 2, 2007 om 08:12
tja, nicotine versnelt je stofwisseling, dus als je stopt, gaat je stofwisseling weer naar normaal, dus je moet óf minder eten óf meer bewegen
Dat je in het gips zit, zal natuurlijk ook meespelen, vervelend voor je
Toen ik stopte met roken ben ik een paar kilo aangekomen, maar dat kwam ook omdat ik meer dropjes nam
sterkte en succes, wel volhouden he!!
December 2, 2007 om 09:54
Toen ik stoptte met roken was ik 9 kilo aangekomen.
Was gewoon blijven sporten en gezond blijven eten.
December 3, 2007 om 09:14
helaas, het is echt waar, Roosrond

er is veel over te vinden op het www: dit heb ik ff gejat van roken.nl

Stoppen met roken en aankomen in gewicht
U wilt stoppen met roken, maar u hoort ook de verhalen van mensen, die daarna vele kilo's zijn aangekomen. En dat wilt u niet. Er zijn vele theorieën over de oorzaak, maar één van de meest waarschijnlijke is deze: Door nicotine wordt glucose uit de glucosevoorraad afgegeven in het bloed. De hersenen ‘zien' veel glucose in het bloed en denken dat er net gegeten is. De stoffen die zorgen voor het hongergevoel worden niet afgegeven en er ontstaat geen honger. Daarnaast heeft nicotine via de hersenen ook invloed op de stofwisseling. Iemand die rookt heeft een iets verhoogde stofwisseling en weegt gemiddeld vier kilo minder dan een niet-roker. Op het moment dat u stopt met roken, krijgt u geen nicotine meer binnen. De glucosevoorraad wordt niet meer aangesproken en u krijgt een hongervol. U gaat meer tussendoortjes eten (uw snoepbehoefte neemt toe) en door de verlaagde stofwisseling wordt de glucose omgezet in een vetvoorraad. Ofwel u wordt zwaarder.
Eva
December 4, 2007 om 05:09
grr da's balen!! je zou er bijna weer van gaan roken. Ik snoep dus niet, ben feitelijk nóg bewuster met eten bezig dan voor ik stoptte met roken. Alleen de beweging dus die is miniem vanwege de gipspoot. Maar dan nog, ik krijg niet meer dan gemiddeld 1500 kcal per dag binnen, m'n lichaam verbrand toch ook het nodige ondanks dat ik minder beweeg?
December 4, 2007 om 05:20
hoi Eva
volgens valt.af verbrand je - als je inactief bent- toch nog zo'n 2000 cal. Dus je zou moeten afvallen, al is het wel langzamer
Eva
December 4, 2007 om 08:25
hoi
heb ergens op deze site uitgerekend wat mijn benodigde kcal aantal is als ik helemaal niks zou doen. Kom ik toch nog op ruim 1700! Afvallen hoeft niet op dit moment maar aankomen is dus belachelijk!
frustrerend is het allemaal wel, zeker als je weet dat ik ruim 30 kg afgevallen was en het op deze manier weer allemaal aangroeit terwijl ik niet eens snoep
December 5, 2007 om 13:07
Hai Eva,

Dé twee beste methodes om je stofwisseling te versnellen zijn:
1. meer bewegen (maar dat zal gelet op je gips nu even lastig zijn);
2. vaker op de dag eten. Probeer je 1500 kcal te verdelen over 5 à 6 kleine maaltijden per dag. Dus 5 maaltijden van 300 of 6 van 250. Elke keer als je iets eet, zet je nl. je stofwisseling aan het werk.

Probeer verder inderdaad veel vezels binnen te krijgen en veel te drinken.

Succes!

Groetjes,

Deli.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.