Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

kefir

Geplaatst door Mamsepams op February 4, 2008 om 03:51

February 4, 2008 om 03:51
ik heb sinds vorige week een kefir"plantje".
zijn er nog meer mede afvallers die kefir gebruiken?
ik heb nu 1 keer karnemelk ervan gemaakt en probeer het nu wat langer te laten staan zodat ik yoghurt kan maken.
ik lees echt alleen maar positieve dingen over kefir.het is zo gezond.

:thinkpositivealways:
Onbekend
February 4, 2008 om 07:55
Mijn man drinkt ook alle dagen kefir.
Hij is vroeger geopereerd van aambeien.Hij is beginnen kefir drinken voor zijn stoelgang te regelen.
Het is heel gezond zelfs mijn dokter drinkt dat.
February 4, 2008 om 07:58
Iemand een idee waar je aan zo'n kefir-plantje kunt raken? Ik hoorde er ook al veel goeds over, maar heb geen idee hoe ik eraan moet komen?
Onbekend
February 4, 2008 om 08:50
Wij hebben dat via een natuurvoedingswinkel gekocht.
February 4, 2008 om 14:30
ik heb hem vorige week op marktplaats gekocht.van iemand uit leeuwarden.3 euro inclusief gebruiksaanwijzing en verzenden.(netjes in bubbeltjes envelop)
het is ook niet echt een plantje.het lijkt een beetje op bloemkool, maar dan heel klein.

:thinkpositivealways:
February 12, 2008 om 08:17
Heyhey,
Ik ken kefir als een soort melk/yoghurtachtige drank die ik in de suppermarkt koop in een pot? Gaat het hier om hetzelfde? Maakt dat plantje het? Sorry voor de onwetenheid maar ik zou het echt graag weten :) het lijkt mij een heel leuk plantje!
Groetjes
Onbekend
February 12, 2008 om 12:14
Ja ik denk dat we over hetzelfde plantje hebben maar ik wist niet dat het te koop was in de supermarkt.

Kefir is een bloemkoolachtig plantje(wel kleine bloemkoolroosjes hoor)en je moet daar melk opgieten en de volgende dag heb je een soort yoghurtdrank.
Het is vooral zeer goed voor de darmen.

Zo dat was het een beetje wat ik weet over kefir,ik hoop dat u daarmee een beetje wijzer bent door geworden en wens je verder nog veel succes

:hoortje:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.