Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Minimum aantal calorieën per dag

Geplaatst door Tusje op January 6, 2005 om 07:52

January 6, 2005 om 07:52
Hoi Sabine, volgens mij is het verstandig om ongeveer 1200 kcal te nuttigen. Als vrouw heb je ongeveer 2000 kcal per dag nodig als je gewoon beweegt enz . zonder aan te komen.
Dus eet je minder dan val je af. Bij minder calorieën dan 1200 krijg je toch sneller honger/trek!
Succes, tusje
Onbekend
January 6, 2005 om 08:03
En als je ook nog sport, zou ik op wat meer calorieën per dag gaan zitten. Het hang er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar je bent.
Volgens mij is het 'hoe zwaarder, hoe meer calorieën', wnat als je te snel op te weinig gaat zitten, gaar je stofwisseling langzamer werken en gaat 't afvallen lastiger.
Ik probeer er max. 1500 te eten, en ben tot nu toe niet ontevreden over het resultaat daarvan. Je kunt altijd nog lager gaan zitten, toch?
Eva
January 6, 2005 om 08:36
onder de 1000 is idd niet goed. 1200 is beter. Het heeft ook te maken met je lichaamslengte, je huidige gewicht en je dagbesteding!!
ikzelf eet gemiddeld 1700 kcal per dag en ben toch al ruim 21 kilo afgevallen
January 6, 2005 om 13:38
Om je lichaam datgene te geven wat je minimaal nodig hebt om alle processen goed en gezond te laten verlopen heb je 24 cal. per kilogram gewicht nodig.

Wil je afvallen, eet er dan 300 minder per dag, dan val je rustig en gezond af.

dus als je 70 kilo weegt... 70x24=1680 - 300 = 1300 cal.
dus als je 110 kilo weegt- 2400 - 300 = 2100 cal....

En dan kun je nog kiezen om die caloriën binnen te krijgen met groente en fruit of met patat en marsen...

N.B. En naarmate je minder weegt heb je dus ook minder nodig om je lijf bezig te houden!

:doegie:

January 7, 2005 om 11:45
Snoezel, is het bij jou ook niet de bedoeling om aan te komen?
January 7, 2005 om 11:55
K zou ook s iets anders willen weten eigenlijk....
Die minimum calo;s he..is dat idd min de beweging die je dagelijks hebt..of met die erbij??
Zonder beweging zit ik rond de 1800 calo's. Als ik de beweging eraf haal denk rond de 1200-1300.

Kusje,

Sonja
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.