Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Mijn lichaam slaat alles op wat ik eet

Geplaatst door Anneke21 op March 25, 2008 om 06:27

March 25, 2008 om 06:27
Hebben jullie dat gedacht of gevoel ook soms.
Het lijkt wel of iedere hap die ik doe recht naar mijn billen gaat.
Waar blijft al dat eten toch denk ik soms.
Massa's groenten en fruit eten en nog moet ik maar amper naar de wc.
Dus mijn lichaam heeft dat eten dus allemaal opgenomen. dat kan toch niet anders hé?
Ik moet dus heel weinig naar toilet en je denkt dan wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Maar nee hoor, niets ...
En het is niet dat ik dan heel dag met buikkrampen of zo rond loop hoor. Nee hoor ik voel me heel goed en heb totaal geen last van verstopping of zo.
m.a.w heeft mijn lichaam dat dan weer allemaal opgenomen?
wie heeft nog dit probleem?
Of herkenen jullie dit gevoel?
Onbekend
March 25, 2008 om 07:52
hoi anneke,
probeer eens drie dagen een half uur voor elke maaltijd een appel te eten of een glas water te drinken of beide: volgens mij helpt dat wel
March 25, 2008 om 10:59
Ik vraag me ook altijd af waar dat blijft, ik kan regelmatig 2 weken niet naar het toilet (record staat op 11 weken) en als ik dan een keer de bruine beer kan loslaten is het nog maar een normale daghoeveelheid. De laatste twee weken moet ik minstens 5 keer per dag en dan is het per keer meer dan toen na 2 weken.

Is wel vreemd inderdaad :)
March 25, 2008 om 13:51
Hemel!! Elf weken???!

Misschien helpt het om vezels te eten, aangezien daar wat onverteerbare dingen inzitten (heb er geen professionele deskundige termen voor, maar jullie snappen me wel) lijkt het me onmogelijk dat jullie lichaam dat óók opneemt.

Sinds ik All-bran 44% eet gaat het als een trein! Zal verder de details besparen ;)

Succes :)
March 25, 2008 om 18:38
11 weken is het bij mij niet hoor maar 3 a 4 dagen kan er toch wel tussen zitten en dan is het nog niet echt veel.
En wat die vezels betreft ik eet al sinds en jaar alleen maar donker volkoren (waldkorn brood). En ook volkoren pasta enzo.
Het is niet zo dat ik een opgeblazen gevoel ofzo heb hoor, ik voel me heel goed. Maar ik heb toch het gevoel dat mijn lichaam meer verwerkt dan bij andere mensen.
Onbekend
March 26, 2008 om 06:07
hoi Anneke,
je zou best wel eens gelijk kunnen hebben: zouden er ook luie darmen bestaan? Maar die aan het werk krijgen is toch echt water drinken een half uur voordat je gaat eten, en dan vaak flink je buik intrekken en weer loslaten (jij zorgt voor de peristaltiek en niet je darmen)en dus wat goudviske schreef: probeer eens allbran of weetabix.....
wist je trouwens dat volkoren waldkorn juist zo donker is omdat er moutstroop aan wordt toegevoegd? dus gewoon volkoren is ook prima hoor, alleen die ziet lichter uit omdat dat de gewone kleur van volkoren is. Maar kies eens voor meer vezels: appels, peren, knackebrod-meer-vezels, volrijst, pruimenmoes en veel sporten
March 26, 2008 om 12:34
Op de verpakking van het waldcorn brood staat 6.6g vezels per 3 sneeden.
Dus dat zijn ongeveer 12g vezels die je daar van binnen krijgt.
Niet echt veel dus?
March 31, 2008 om 12:12
Als je snel aan de dagelijkse vezelbehoefte wilt komen, Fibrex (verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels) bevat 77% vezels (zo uit m'n hoofd, kan er een paar procent naastzitten) en is gemaakt van bieten. Je kan het krijgen in vlokken of poeder, ik heb zelf de vlokken en een paar scheppen per dag is genoeg voor een flinke portie vezel :)
March 31, 2008 om 13:30
niet zomaar beginnen met veel vezels....
zeker niet als je echt grote problemen hebt met je stoelgang, 11 weken is niet goed, en echt iets om met een arts over te overleggen.
March 31, 2008 om 14:08
Och ik heb er een paar weken voor in het ziekenhuis gelegen, na 2 maanden om de dag bij de huisarts gezeten te hebben. Heb toen elk laxeermiddel gehad wat te verkrijgen was, inclusief darmspoelingen en middeltjes die voor darmoperaties toegedient worden, maar dat hielp niet. Ze gaven telkens een veel te kleine dosis, veel minder dan in de bijsluiter vermeldt stond.

Toen ben ik nog 'vol' met ontslag gegaan met de mededeling dat ze klaar waren, en uiteindelijk heb ik een paar dagen later een ruime emmer gevuld.

Voor de rest heb je wel gelijk wat betreft vezels, ik kan zelf juist niet tegen vezels ben ik nu achter maar voor mensen zonder darmproblemen is Fibrex wel een geschikt product omdat het helemaal natuurlijk is, en mits je geen overdosis neemt is het gewoon een aanvulling omdat 30-40 gram best moeilijk is om uit voeding alleen te halen, zeker in combinatie met een dieet natuurlijk. :)

March 31, 2008 om 15:48
Hoi allemaal,

Ik ben er toch zeker van dat niet ieder lichaam hetzelfde doet met zijn eten.
Als je nu 10 mensen net hetzelfde te eten geeft zal dit niet voor iedereen hetzelfde resultaat geven.
Daar ben ik zeker van.
Ik wil het niet als goedkoop excuus gebruiken omdat ik dik ben, want ik heb zelf alles in mijn mond gestoken, maar soms vind ik het toch niet eerlijk hoor.

pffff
April 1, 2008 om 04:21
Hoi Anneke,ikzelf zet iedere avond 4 gedroogde pruimen in water.s'morgens als ik opstaat eet ik die dan op mijn nuchtere maag.Het sap drink ik ook op.Werkt bij mij heel erg goed,Je kunt het misschien ook eens proberen. groetjes
April 2, 2008 om 10:07
Het lijkt me ook belangrijk om in ieder geval dagelijks wat vet te nemen door bv je vlees te bakken in wat olijfolie of dagelijks een plakje onbijtkoek met een beetje boter.
je zal merken dat je hierdoor de boel weer wat doorsmeert. Ik merk als ik dit een paar dagen niet doe dat ik een stuk moeilijker naar de wc ga en dat ik zelfs verstopt raak of kneiterharde ontlasing krijg.
Echt het zal je helpen, samen met natuurlijk wat vezels.
April 4, 2008 om 03:22
Heb er ook last van. Had het helemaal toen ik zwanger was, maar toen zijn al de kilo's die ik voorheen was afgevallen er weer even hard aangekomen. Ben nu dus weer bezig om alles er af te krijgen. En ik drink als eerste in de ochtend een glas lauw water en drie gewelde pruimen. Het helpt echt!

Succes! groetjes, Smowi
April 16, 2008 om 11:40
wel meiden, ik heb jullie raad gevolgd.
Eet nu volkoren brood ipv waldcorn en heb de smaak te pakken van allbran.
En resultaat mag er wezen, duidelijk een verschil.
Moet veel regelmatiger naar toilet en sla af en toe nog een dagje over, maar voor de rest voel ik me super.
Nu die pruimen nog eens proberen ....

mercikes allemaal
anneke
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.