Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Hoeveel drinken bij vezels

Geplaatst door Lauwiieeejjjj op April 11, 2008 om 12:23

April 11, 2008 om 12:23
Hallo,

Ik zat net op internet te zoeken maar ik kan weinig relevants vinden, maar hoeveel moet je minimaal drinken per gram vezel om een positief effect op de stoelgang te verkrijgen?

Ik hoop dat iemand iets weet :)
April 11, 2008 om 16:17
Maar zonder m'n extra vezels, dus uit mn normale voeding, haal ik al over de 100 gram vezels en ik drink zo'n 2,5 tot 3 liter per dag en ik heb chronische obstipatie, terwijl het in principe allebei voldoende moet zijn maar ik dacht dat het misschien meer vocht meost zijn omdat ik ook 4 keer zoveel vezels eet als aanbevolen.
April 13, 2008 om 06:47
Vandaar m'n vraag ook :)

Ik heb heel lang vrijwel geen vet gegeten (had een vetarm vezelrijk dieetvoorschrift) maar nu sinds een week of 5 wel genoeg. Tot vorige week moest ik na 1 chippie of zo al naar het toilet rennen, en dat ging zo door tot de zak leeg was. Nu de laatste week werkt zelfs dat niet meer en zat ik net als voorheen chronisch verstopt.

Maar ik eet nu een paar dagen wit brood en voor het eerst in een jaar waren het geen harde knikkers eens per week, maar heb ik al 2 dagen achtereen een drol gefabriceerd (sorry voor het onderwerp :P )

Ik denk dat het dus toch aan te veel vezels lag, dus ik ga kijken wat voor effect wit brood en geen drop (stiekeme vezelbom) op de langere termijn heeft.
April 18, 2008 om 01:31
Veel brood, fruit en groente, zo'n 3keer de hoeveelheid die door het voedingsscentrum is aangegeven. Verder zitten in m'n yoghurt ook extra vezels kwam ik achter, en ik eet ook elke dag een paar dropjes die voor meer dan 1/3 uit vezels bestaan. Gewoon uit alles eigenlijk, ik wist zelf ook niet dat ik zoveel vezels at tot ik op www.vezeltest.nl keek.
April 18, 2008 om 03:37
misschien heel blond hoor, maar als je last hebt van varstopping is het toch juist niet goed om witbrood te eten???
:dag:
Onbekend
April 18, 2008 om 05:01
hallo allemaal,
obstipatie heb ik nou net nooit: ik eet en drink naar behoefte, maar wel bvk vezelrijk omdat dat beter vult en het afvallen dan beter lukt. Drop eet ik dus echt never not - mij te zout!
wat mij wel opvalt, is dat ik van de combi sinaasappel plus een kopje koffie altijd snel naar toilet moet- een slanker ideetje?
April 18, 2008 om 05:38
Geloof me, ik heb alles geprobeerd wat zou moeten werken en dat doet het dus niet :) Wit brood helpt trouwens wel wat. Blijkbaar werkt minder vezels beter voor mij.

Pruimen eet ik me klem aan trouwens :)

Maar ik wilde alleen weten hoeveel ik moet drinken bij 100+ gram vezels per dag, aan tips om het beter te laten gaan heb ik niks omdat ik dat allemaal al geprobeerd heb.
April 18, 2008 om 07:32
Ik heb die vezeltest gedaan maar volgens mij klopt er niks van. Ik zou 234 gram vezels per dag binnenkrijgen!!! Dat lijkt me een beetje teveel van het goede.

Ik eet "gewoon" 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag, en verder volkorenbrood in plaats van wit, alles bij elkaar zo'n 1200 kcal per dag. Ik geloof echt niet dat daar 234 gram vezels in zit!

Dus volgens mij klopt die test niet helemaal....
April 18, 2008 om 10:34
Ik heb het daarna zelf nog eens nageteld mbv productinformatie op de verpakking, en ik zit daar wel op. Maar 234 gram is inderdaad wel heel veel in een 1200 kcal dieet :P
April 23, 2008 om 10:03
Vul je het wel goed in? Ik las het eerst verkeerd namelijk. Al zijn jullie misschien niet zo dom als ik :D Bijvoorbeeld, ik vulde snel 200 voor 200 gram groente in, maar dat moet je eerst terugrekenen naar opscheplepels...en dan is 200 opscheplepels ineens heel veel vezels!
En zo zaten er meer dingen tussen.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.