Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

afvallen en stilstaan

Geplaatst door Kimikim op April 18, 2008 om 06:10

April 18, 2008 om 06:10
vanaf juli 2007 bezig met afvallen tot mijn oude gewicht van 73kg. Anderhalf jaar daardoor lichamelijk ziek geworden en bijna 20kg aangekomen! Inmiddels lichamelijk weer 100% beter. Het afvallen is goed gegaan (15kg eraf) echter nu sta ik al heel lang stil op 77/78 kg.

Er lijkt echt niets meer af te willen en mijn huidig eetpatroon kan eigenlijk niet verminderd worden, want dan kom ik onder de 1500 kcal. Dat wil ik niet i.v.m. slaapstand van de stofwisseling.
Ik beweeg wel genoeg en eet 5 tot 6 keer kleine maaltijden per dag tot 's avonds 19:30u. Af en toe een snackje of een wijntje, maar verder geen zondes.

Wie heeft daar ook last van en wie weet wat daar aan te doen is?

alvast bedankt voor elke reactie!
April 22, 2008 om 14:13
Als ik je grafiek bekijk ben je mooi afgevalle. Eerst vrij snel, daarna langzamer. Je lichaam denkt een nieuw evenwicht te hebben bereikt en verdedigt zijn gewicht met succes.
Je kunt twee dingen doen.
1. Doorgaan met je huidige routine. Maar stel er een termijn aan, bv een maand. Als je in een negatieve energiebalans zit, dan moet je 0,5-1 kg afvallen.
Blijf je op je gewicht van nu, dan kun je overgaan op plan B.
2. Probeer - paradoxaal misschien - meer te gaan eten. Bijvoorbeeld een extra boterham per dag. QWaar het hier om gaat is, dat je zonder kilo's te winnen langzaam je voedselinname een klein beetje opvoert, laten we zeggen tot het standaard rantsoen dat bij jouw leeftijd, lichaamsbouw en activiteitenpatroon past. Je hoeft niet af te vallen, maar je mag niet aankomen. Hou dit een week of zes vol en ga dan weer terug naar 1500 cal.
3. Het derde alternatief is krachttraining. Inplaats van aerobe oefeningen (hadlopen, fietsen, aerobics, steps of cardio) ga je je toeleggen op spiermassa kweken. Dat doe je met gewichten en/ of toestellen. Je leest er alles over op de website Eigen Kracht, http://www.eigenkracht.nl/.
Spieren, vooral de beenspieren verbruiken meer energie dan vet. Hoe voorzichtig je ook bent met dieten, het kost bijna altijd toch spierweefsel. Met krachttraining verhoog je je stofwisseling kangdurig, met conditietraining duurt het maar zolang als je sport, plus een half uur.
Voordeel van krachttraining is dat je tegelijkertijd iets aan figuurcorrectie kan doen (buik- en bilspieren). Betere houding, oogt ook slanker.
Succes!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.