Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Koninginnedag

Geplaatst door op April 23, 2008 om 04:30

Onbekend
April 23, 2008 om 04:30
Bij deze wil ik vragen aan alle deelnemers hoe komen jullie koninginnedag door zonder al te veel problemen.

Tot vorig jaar was mijn routine toch vooral veel bier drinken in het dorp (vanaf ±14.00 tot ± 18.00 of als ik het volhield wat later). Tussendoor lekker vet eten om het vol te houden.

Nou ben ik zo en zo van plan wel minder te gaan drinken op koninginnedag (anders is de dag zo kort), maar hebben jullie tips om het gezellig te houden zonder moeilijk te doen.
April 23, 2008 om 04:33
haha dat ken ik ja
moet eerst werken van 7 tot half 3
en daarna maar f feesten, ga maar gewoon proberen de alcohol te laten staan, of in ieder geval niet te veel, gewoon een wijntje ofzo.
en eten weet ik nog niet, hangt altijd maar weer af van waar we terechtkomen op zo'n dag
:sipsop:
April 23, 2008 om 15:40
Zelf ga ik op koninginnedag vaak naar een rommelmarkt, maar dit jaar viert mn vader zn verjaardag, en aangezien mijn moeder altijd veeeeeeeeeeel te veel in huis haalt wordt het weer lastig. Ben bang dat we gaan BBQen, erg gezellig, maar ook erg verleidelijk om teveel te eten...

Tja misschien is het zowiezo slim om de dag ervoor en erna rekening te houden, en even wat strenger zijn. Dat scheelt misschien nog iets....
April 23, 2008 om 16:31
Nooit geweten dat koninginnedag ook al een drink en eetfestijn is geworden...
Ik snap het niet zo eigenlijk, een hele middag bier drinken en vette hap eten om "het vol te houden"... Wat moet je dan volhouden?
Onbekend
April 24, 2008 om 02:02
@ Jakabani

Die vette hap eten is om het drinken vol te houden. Want als je niet eet dan word je sneller dronken.

Ik zeg ook niet dat het goed is... maar de laatste paar jaar is het vaak wel zo gelopen. En ik weet gewoon van mijzelf dat gewoonten moeilijk te doorbreken zijn.

Vaak sta je met een groep vrienden gezellig in het dorp naar de muziek te luisteren met een biertje erbij. En meestal halen ze om de beurt een rondje bier. Als je dan een watertje wil drinken vergeten ze dat soms.

Maar dit is een goed jaar om de gewoonte eens te doorbreken en meer water dan bier te gaan drinken.:handenoverelkaar:
April 24, 2008 om 08:50
Ik denk dat het afwisselen van alcohol met water al een heleboel scheelt enne... als je het lekker vindt, geniet er van!!!! Dit is de laatste feestdag in een hele lange tijd. Je kan dan weer op de caloriën letten tot aan 5 december ofzo hahaha. Geniet ervan en maak er een mooie dag van!!
April 24, 2008 om 09:20
Och kom, of je bent sterk genoeg om ff wat minder pilsjes weg te klokken en je gaat ervoor. Of je gaat gewoon 1 dag los en daarna weer verder. En ja dat is een set back in je grafiek, maar je komt echt geen kilo's aan van 1 dag. En zo wel, jammer dan en na een paar dagen opletten is dat extra gewicht weer weg.
April 25, 2008, gewijzigd door Biebelebonsje op April 25, 2008 om 08:39
Ik heb het behoorlijk gemakkelijk op koninginnedag.
Ik lust geen sterke drank en word niet blij om tussen de dronken mensen te hossen enz.
De dag besteden wij meestal op stal omdat het de eerste dag is dat de paarden weer op de wei mogen.
Een echte feestdag met veel blije dieren en we drinken dan met zijn allen koffie op stal en maken er een gezellige dag van.
Kortom bij mij ziet die dag er behoorlijk anders uit dan bij menig nederlander.
Maar als je van echt feestvieren houdt zou ik dat gewoon doen als ik jou was.
Geniet, en de volgende dag uitslapen en er fris tegen aan.

Fijne koninginnedag.

:biebelebonsje:

edit: wat typefoutjes weggehaald
Onbekend
May 1, 2008 om 05:41
Hartelijk dank voor de tips en adviezen.
Ik heb koninginnedag dit jaar heel rustig gehouden.
Mijn vriend en ik hadden geen zin om naar het dorp te gaan. Dus zijn we even bij mijn ouders langsgeweest.
En ondanks het niet gezonde avondeten (burger king) verder heel rustig aan gedaan.

Ik hoop dat jullie allemaal ook een gezellige dag hebben gehad!
May 15, 2008 om 12:47
die arme gemeentereinigingsmensen hebben idd eventjes nodig om alles schoon te krijgen, niet alleen in amsterdam (al zal het daar wel het ergst zijn)

ik weet niet echt wat zoveel van m'n landgenoten leuk vinden aan in grote massa's stomdronken rond te zwalken.

May 16, 2008 om 02:41
't is inderdaad een mooie stad :D
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.