Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Lipoedeem

Geplaatst door Blueoctober op May 1, 2008 om 06:12

May 1, 2008 om 06:12
Wie heeft er lipoedeem en kan mij meer vertellen over de resultaten van de behandeling?? -> Manuele lymfdrainage (2 keer per week.

Lipoedeem is een afwijking in de aanmaak van de vetcellen (kan ook in combinatie met vocht zijn). Je hebt erg snel blauwe plekken op je bovenbenen. Erg kouwelijke voelende onderbenen en voeten. Je huid vertoont veel hobbels en putjes. Ik noem het een soort vulkaanlandschap.
Het is iets wat niet afneemt als je afvalt. 60% van de huisartsen is niet bekend met lipoedeem. Aan liposuctie wagen chirurgen zich niet als een patient lipoedeem heeft, aangezien je met zo'n ingreep de lymfevaten kunt beschadigen waardoor je verder van huis bent.

Ik ben bij de huidtherapeut en dermatoloog terecht gekomen en hoop dat een behandeling klachten en sja toch het uiterlijke aspect gaat verbeteren.

Wie kan mij er meer over vertellen??>
May 1, 2008, gewijzigd door Tini op May 1, 2008 om 08:28
Vond een behoorlijk artikel door even te googelen. Wat is zo lees is het geen pretje. Wens je sterkte. Hier het linkje.

http://www.tillysmidt.nl/Lipoedeem.htm

:groetjes: van :tini:
May 1, 2008 om 19:09
Ik ga binnekort ook naar de huidtherapeut voor dezelfde klachten.
Ik hoop dat met de behandeling mijn bovenbenen dan verminderen van omvang.

Heeft iemand ervaring met deze behandelingen? En zo ja, wat zijn de resultaten??

Het is heel erg vervelend om verschillende maten te hebben van kleding. Maat 38 bovenlichaam en 42/44 onderlichaam. Ik krijg vaak op valtaf te horen dat mensen me 'mager' vinden. Dat komt omdat ik voorheen alleen foto's van mijn bovenlichaam op de website durfde te plaatsen. Daar is namenlijk ook niets mis mee en ben ik heel tevreden over! Mijn bovenbenen, dat is het probleem... Nu heb ik dan toch eindelijk (gedeeltelijk) geaccepteerd dat ik andere lichaamsverhoudingen heb en heb een foto van me geplaatst waar ik helemaal op sta. Ik wil toch graag mijn lichaamsverhoudingen wat meer kloppend hebben. Helemaal hoeft niet, maar het enorme verschil wil ik ontzettend graag doen verdwijnen.

Dus wie kan mij over de resultaten van de behandeling van lipoedeem vertellen??
May 1, 2008 om 19:39
Ik kon toch niet slapen dus ben nog even flink gaan googlen met een paar resultaten:

-Er is een hyves aangemaakt voor mensen met lipoedeem:
http://oedeem2.hyves.nl

-en een forum:
http://www.lipoedeem.xsbb.nl/

Ik ga meteen ff snuffelen of ik resultaten kan vinden van behandelingen!!
May 6, 2008 om 02:52
Bedankt voor de reacties!!

@ Tini: Die site www.tillysmidt.nl is echt heel goed!! Een tijd geleden kwam ik er terecht doordat ik op google intypte; cellulites en blauwe plekken. Het is de site waardoor ik heb ontdekt dat ik niet gewoon zomaar cellulites heb, maar dat er toch echt meer aan de hand is.

Eigenlijk absurd dat je als patient zelf je vermoeden bij de huisarts moet neerleggen. De meeste huisartsen herkennen lipoedeem nog niet als "afwijking" (ziekte).

@ Mysterious: Ik ben zo brutaal geweest je zojuist te adden als buddy, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden van onze persoonlijke ontwikkelingen op lipoedeemgebied. Goed plannetje? ;-)

He, ik zal eens op de sites gaan kijken die je hebt doorgegeven. Thx.

Groet Dintie!
May 21, 2008, gewijzigd door Mysterious op May 21, 2008 om 17:36
Ik vind het zo apart dat ik bijna niemand op de site over deze ziekte hoor praten, er zouden toch meer vrouwen moeten zijn die dit hebben? Maar waarschijnlijk zijn ze er dan niet mee bekend, netzo als veel artsen. De huisarts kan wel heel mooi vertellen dat je moet afvallen, maar dat gaat niet op die plekken! Heel vervelend dus.

Even iets typisch over lipoedeem vertellen:

Meestal komt het lipoedeem symmetrisch voor op de heupen, bovenbenen en knieën. Kenmerkend is dat bij Lipoedeem de vaak dikke benen,ook bij afvallen dik blijven. Dit heeft vaak de vorm van een (paard)rijbroek. Soms hoopt het vetweefsel zich op rond de enkels (overbloezende enkel). Ook kunnen de armen zijn aangedaan. Handen en voeten zijn echter nooit aangedaan (in tegenstelling tot lymfoedeem).

Met lipoedeem kan je bovenmaat 2-3 of meer maten verschillen met het onderlichaam.

De behandeling van lipoedeem gebeurd met massages en soms in combinatie met mauele lymfedrynage en zwachteltherapie. Ook worden er vaak steunkousen aangemeten.

Op het moment krijg ik massages met een apparaat. Best lekker eigenlijk. Dit apparaat zorgt ervoor dat mijn lymfeklieren beter werken en de vetcellen beter verdeeld worden. Dit kan leiden tot een gladdere huid en vermindering van omvang van de bovenbenen. (dit komt door een betere vochtafvoer, het vocht blijft niet meer hangen op mijn bovenbenen en mijn vetcellen verdelen zich beter.)

Denk je dat je de ziekte hebt? Kijk dan eens op
http://tillysmidt.nl/Lipoedeem.htm
Er staan vele foto's op waar je misschien jezelf herkend!
May 22, 2008 om 08:20
Hallo,

Bij mij is na heel veel klachten verleden jaar eindelijk lipoedeem vastgesteld.
Ik had zelf er over gelezen op de site van tilly.

Er is erg weinig over bekend en je ziet weinig mensen die het ook hebben op valtaf.

De therapie die ik er voor krijg bestaat uit 2x per week cardio en spier oefeningen op diverse apparaten zoals home trainer en loop band .En duw en trek apparaten(weet niet hoe die heten)

Ik heb naast dat het er niet uitziet ook erg veel last van mijn armen.
vervelend maar je moet toch door, dus kijken en luister naar je zelf .
Erg belangrijk.

Hoe doen jullie het eingelijk met het lijnen?
Het gaat bij mij met hele kleine beetjes .
Maar ik blijf me best doen

Marianet
June 12, 2010 om 02:03
Je moet eens op zoek gaan naar een goede huidtherapeut of naar de dermatoloog.Die kan met zwachtelen en steunkousen een goed resultaat behalen.Die behandelingen worden volgens mij bij de huidtherapeut gedeeltelijk vergoed en bij de dermatoloog helemaal.Heb je deze site al bekeken?
http://tillysmidt.nl/Lipoedeem.htm
June 16, 2010 om 04:01
Beste allemaal,

Ik moet zeggen dat ik de informatie hier en op de links hier genoemd met veel interesse heb doorgelezen. Als ik die foto’s bekijk en de symptomen lees, dan denk ik: dit heeft m’n moeder! Helaas heb ik de bouw van m’n moeder en ook behoorlijk zware bovenbenen. Of ik lipoedeem heb durf ik niet te zeggen. Wel veel cellulite, koude voeten, gevoelige schenen en ook gevoelige bovenbenen, dus een aantal van de symptomen herken ik wel. Ik gaf m’n slechte doorbloeding altijd de schuld, maar misschien moet ik toch eens naar m’n dokter.

:majabo:
July 26, 2010 om 15:33
hoi ik heb ook lipoedeem, en heb in juni aan beide benen liposuctie laten doen bij polikliniek de blaak

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.